• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۹:۵۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91121006855
  • خبرنگار : 71356

رییس قوه قضاییه: مشکل کمبود قاضی در گلستان تا سال آینده برطرف می‌شود

رییس قوه قضاییه در پایان سفر دو روزه‌ی خود به استان گلستان ابراز امیدواری کرد که مشکل کمبود قاضی در این استان ظرف امسال و سال آینده برطرف شود.

رییس قوه قضاییه در پایان سفر دو روزه‌ی خود به استان گلستان ابراز امیدواری کرد که مشکل کمبود قاضی در این استان ظرف امسال و سال آینده برطرف شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) آیت‌الله صادق آملی لاریجانی - رییس قوه قضاییه - در پایان سفر دو روزه‌ی مسوولان عالی دستگاه قضایی به استان گلستان، با بیان این‌که سفرهای استانی قوه قضاییه، سفرهای مفیدی است، گفت: در این سفرها وضعیت قضایی استان‌ها رسیدگی می‌شود و نوعی نظارت در یک استان خاص است.

وی افزود: از طرفی با کمی و کاستی‌های دستگاه قضایی در استان‌ها آشنا می‌شویم و در حد توان تلاش می‌کنیم آنها را برطرف کنیم.

آملی لاریجانی با بیان این‌که کمبود قاضی و کادر قضایی در استان گلستان محسوس است، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم برخی از این کمبودها قبل از پایان سال جاری و برخی دیگر در سال بعد برطرف شود.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: در کنار رسیدگی به وضعیت دستگاه قضایی در استان گلستان، ملاقات‌های متعدد مردمی صورت گرفت. کار بسیار خوبی هم که انجام می‌شود، این است که هیات‌هایی از مسوولان قضایی در شهرهای استان در جمع مردم حاضر می‌شوند و با مشکلات آنها آشنا می‌شویم و امیدواریم که این مشکلات را بتوانیم در حد ممکن برطرف کنیم.

وی گفت: خود من هم ملاقات‌هایی با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و نمایندگان اصناف داشتم. با قضات و کارکنان دستگاه قضایی هم جلسه‌ی مفیدی داشتم که در آن جلسه دیدگاه‌های آنها مطرح شد.

آملی لاریجانی افزود: با نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها نیز دیداری داشتم و نظرات آنها در این جلسه شنیده شد.

رییس دستگاه قضایی تصریح کرد: در این سفر از وضعیت زندان استان گلستان بازدیدهایی صورت گرفت و برای برطرف شدن مشکلات زندان‌های استان و سازمان زندان‌ها تصمیماتی گرفته شد.

وی ادامه داد: ما در این سفر در جلسه‌ی شورای اداری استان هم حضور داشتیم و در نهایت هم امروز جلسه‌ی مسوولان عالی قضایی وضعیت قضایی استان جمعغ‌بندی شد.

آملی لاریجانی افزود: جلسه‌ی خوبی هم با روحانیون شیعه و سنی است داشتیم و به هر حال فکر می‌کنیم این سفرها سفرهای مفیدی است؛ زیرا هم وضعیت قضایی است و هم مشکلات مردم در آن دیده می‌شود.

رییس قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دستگاه قضایی در استان گلستان گفت: همان‌طور که مسوولان اجرایی استان و نماینده ولی فقیه فرمودند این استان یک استان نمونه است؛ زیرا اهل تسنن و شیعیان در کنار یکدیگر با احترام زندگی می‌کنند و من واقع خوشحالم که در این استان مذاهب مختلف خیلی خوب در کنار هم زندگی می‌کنند و این نمونه‌ی خوبی از آن مساله‌ای است که مدنظر امام خمینی (ره) بود.

وی اظهار کرد: البته کاستی‌هایی در دستگاه قضایی استان گلستان وجود دارد، ولی با وجود کاستی‌ها و کمبود نیروهایی که دستگاه قضایی در این استان داشته بسیار خوب عمل شده تا کارهای مردم زمین نماند.

آملی لاریجانی در پایان گفت: ما هم به عنون خادم مردم وظیفه‌ی خود می‌دانیم کاستی‌های موجود و کمبود نیروهای قضایی استان گلستان را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha