• یکشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91120603594
  • خبرنگار : 71012

در گفت‌وگوی ایسنا با مدیرکل روابط عمومی صداوسیما عنوان شد:

توضیح صداوسیما درباره‌ قطع برنامه زنده رییس‌جمهور

توضیح صداوسیما درباره‌ قطع برنامه زنده رییس‌جمهور

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره‌ی توقف پخش زنده‌ی گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور که روز گذشته اتفاق افتاد، توضیحاتی را ارائه داد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره‌ی توقف پخش زنده‌ی گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور که روز گذشته اتفاق افتاد، توضیحاتی را ارائه داد.

سید تقی سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره‌ی توقف پخش زنده‌ی گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور که شامگاه شنبه، پنجم اسفند ماه اتفاق افتاد، گفت: پخش برنامه‌هایی در سطح سران قوا، با توجه به حساسیت‌هایی که دارد، حتما با هماهنگی با حوزه‌های اطلاع‌رسانی آنها انجام می‌شود.

این مقام مسؤول در سازمان صداوسیما ادامه داد: بخش اول گفت‌وگوی رییس جمهور با آقای حیدری کاملا زنده و طبق روال عادی پخش شد و تنها بخش دوم که به سوالات خبرنگاران از رییس جمهور اختصاص داشت، به پس از پخش برنامه‌ای دیگر، موکول شد که حتما این اتفاق هم با هماهنگی خود معاونت اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری اتفاق می‌افتد. اینها برنامه‌هایی است که از قبل هماهنگ و برنامه‌ریزی می‌شود و صدا و سیما در آن دخیل نبوده است.

سهرابی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی واکنش برخی رسانه‌ها به قطع گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رییس جمهور، گفت: طبیعی است که برخی رسانه‌ها که از وضعیت پخش چنین برنامه‌هایی مطلع نیستند، با چنین پرسش‌هایی مواجه شوند اما از رسانه‌هایی که در جریان این هماهنگی‌ها هستند، چنین فضاسازی‌ها و ارسال پیامک‌هایی بعید است. ضمن اینکه اگر سوالی دارند می‌توانند با معاونت اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در میان بگذارند.

به گزارش ایسنا، شامگاه شنبه پخش زنده گفت‌وگوی تلویزیونی رییس‌جمهور با مردم از شبکه اول سیما، متوقف و ادامه آن به بعد از پخش سریال موکول شد.

گفت‌وگوی زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد از ساعت 21:40 شامگاه شنبه در شبکه یک سیما آغاز شد. در ابتدای این برنامه، مجری تلویزیونی سوالاتی را درباره بودجه سال 92 و برخی مسائل اقتصادی کشور مطرح کرد و رییس‌جمهور به آنها پاسخ داد.

در ادامه قرار شد تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر که برای اولین بار در محل ضبط برنامه حضور داشتند، پرسش‌های خود را مطرح کنند اما در تلویزیون به صورت زیرنویس اعلام شد که بخش دوم گفت‌وگوی تلویزیونی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالات خبرنگاران، پس از پخش سریال نمایش داده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۱۹

یعنی ایشون هم مطلع نبودن!؟ "وحید شاکری، مدیرکل امور رسانه‌های دفتر رئیس‌جمهور در مصاحبه با خبرنگار شبکه ایران ضمن انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما در قطع ناگهانی پخش زنده گفت‌وگوی رئیس‌جمهور، اظهار داشت: قطع پخش گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با رسانه‌ها، نقض غرض فلسفه شکل‌گیری این جلسه بود. وی ادامه داد: درخواست رئیس‌جمهور این بود که رسانه‌ها بتوانند آزادانه سؤالات خود را در زمینه اقتصادی مطرح کنند و پاسخهای ایشان را بشنوند. قطع مصاحبه رئیس‌جمهور به دلایل واهی همچون پخش یک سریال تکراری، خدشه‌ای بزرگ به مسئله آزادی بیان آن هم در برابر دیدگان افکار عمومی وارد آورد. شاکری افزود: رویه صدا و سیما این است که در زمان پخش مسابقات فوتبال حتی از پخش اذان هم جلوگیری می‌کند؛ در این صورت قطع سخنان رئیس‌جمهور در شرایطی که میلیونها نفر پای گیرنده‌های تلویزیون نشسته‌اند، چه معنایی دارد؟ وی در پایان تاکید کرد: این اتفاق زشت و غیرحرفه‌ای به اعتبار صدا و سیمای جمهوری اسلامی آسیب جدی وارد کرد."

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۳۲

آقای احمدی‌نژاد اگر نمی‌خواست جلسه‌اش با خبرنگاران زنده پخش بشه، این همه خبرنگار رو اون‌وقت شب دعوت نمی‌کرد و وقت خودش و خبرنگاران رو نمی‌گرفت. معلومه که هدف پخش زنده بوده. اما صدا و سیما نمی‌خواست مردم پاسخهای رییس‌جمهور رو بشنوند! فوقش به قول بعضیا مردم قانع نمی‌شدن دیگه، حداکثرش این بود همون چیزی که دائم داره تو صدا و سیما تبلیغ می‌شه. اما اینکه از قصد نذارن اصلا مردم پاسخهای رییس‌جمهور رو بشنوند، خیلی زشته. همین که بعدش هم با سانسور پخش شد، نشون می‌ده که هدفشون این بوده!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۵۲

کاملا معلومه که دارن خودشون رو تبرئه می‌کنند. خود احمدی‌نژاد از این موضوع اطلاع نداشته. حتی به حیدری گفت که خبرنگاران از وضعیت اقتصادی و بودجه صحبت کنند. آقای سهرابی! روی پیشانی مردم چیزی نوشته شده؟ انتظار داری باور کنیم؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۰

البته بگم، شبکه خبر نسبت به گذشته بسیار بازتر شده، اما شبکه...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۳

همه این مسائل هماهنگ شده بوده، دولتی‌ها آمدن یه استفاده‌ای هم بکنند، در حالی که همه چیز با زنده پخش نشدن گفت‌وگو به نفع رئیس‌جمهور بود، همه این رو می‌دونن!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۰:۳۷

این رو نمی‌گفتن، می‌خواستن چی بگن؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۱:۳۰

نه رئیس‌جمهور، نه مجری برنامه و مهمانان آن اطلاع نداشتند که برنامه زنده نیست و آن‌وقت این آقا به راحتی به خودش اجازه می‌دهد که...

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۳:۲۵

واقعا برای صداوسیما متاسفم، نه تنها بسیاري از حقایق رو پنهان می‌کنه و نمی‌گه، جرأت پخش زنده حرفهای رئیس‌جمهور کشورمون رو هم نداره!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۸:۰۲

بیچاره رئیس‌جمهور که با این همه مشقات و سختیها و سختکوشی باز هم مورد شماتت یه سری آدمها قرار می‌گیرد. کاش ملت کمی منطقی باشه! و خوب و بد را از هم تشخیص بده!؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۸:۲۹

صدا و سيما از نظر رهبر كبير انقلاب، بزرگترين دانشگاه است اما متاسفانه در اين دانشگاه سريال تلويزيونى بر سخنان رئيس‌جمهور اولويت دارد يعنى آن ٥٠ درصد كه ماهواره نگاه مي‌كردند و براى صحبتهاى رئيس‌جمهور صداوسيما را نگاه كردند دوباره به همان ماهواره رجوع كنند! همه مي‌دانيم غالب آمريكايي‌ها از سه دسته متنفرند؛ ١- سياهپوست ٢- آفريقايى ٣- مسلمان! ولى وقتى اوباما با سه مشخصه رئيس‌جمهور شد همه با احترام به او نگاه مي‌كنند ولى در مملكت ما چه اتفاقهايى كه نمى‌افتد!