• جمعه / ۴ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91120402159
  • خبرنگار : 71431

سردار کمالی به ایسنا خبرداد:

احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه

احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه در ستاد کل وجود دارد.

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح از بررسی طرحی خبر داد که به موجب آن احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه در ستاد کل وجود دارد.

سردار موسی کمالی در گفت و گو با خبرنگار«انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اظهاراتی که چندی پیش پیرامون حذف امریه از ستاد کل نیروهای مسلح مطرح شده بود، گفت: در حال حاضر با توجه به نیازی که سازمان‌های دولتی دارند، تعدادی از سربازان با موافقت ستاد کل در اختیار آنها قرار گرفته می‌شود و آنان پس از گذراندن دوران آموزشی باقی مدت خدمت سربازی خود را در این سازمان‌ها طی می‌کنند.

وی یکی از این نوع سربازان امریه را طرح سرباز معلم اعلام کرد و گفت: این طرح، طرحی موقت است و به منظور جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اجرا شده و در صورتی که آموزش و پرورش دیگر نیازی به سرباز معلم نداشته باشد، قطعا این طرح متوقف خواهد شد.

به گفته کمالی، همچنین سرباز معلم توانایی و تجربه این که مانند یک معلم با تجربه فعالیت کند را ندارد و بهتر است که از معلمان برای این امر استفاده شود.

کمالی با اشاره به کاهش موالید ذکور از سال 70 به بعد، اظهارکرد: با توجه به این موضوع بدیهی است که عدم واگذاری یا کاهش سهمیه سربازان امریه مورد استقبال ما نیز باشد.

وی افزود: در حال حاضر مشغول بررسی سهمیه دستگاه‌هایی هستیم که اقدام به جذب سرباز امریه می‌کنند و بر این اساس آن دسته از دستگاه‌هایی که اعطای سهمیه سرباز به آنان ضروری نیست را تعدیل یا حذف خواهیم کرد.

به گفته کمالی ستاد کل به دنبال این است که در سال 92 حدود 60 تا 70 درصد سهمیه سربازان امریه را کاهش بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۴ ۱۱:۱۲

متاسفم براي اینکه نمی‌شه توي اين مملكت برای یه روز دیگت هم برنامه‌ریزی کنی!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۴ ۱۲:۴۲

من که سربازی رفته‌ام و کارت پایان خدمت دارم هم می‌ترسم دوباره فراخوان بزنند! بس که نظم و برنامه‌ریزی دارند مسئولان نظام وظیفه! بابا همه جای دنیا ارتشها تخصصی شده‌اند، ما هنوز از جوونهای مملکت برای بیگاری در پادگان‌ها استفاده می‌کنیم{؟!} بیگاریه دیگه، خجالت نکشیم، رودروایستی رو بذاریم کنار، من لیسانسه باید پادگان رو جارو بکشم و دژبان زیردیپلم وایسه بالا سرم! جارو هم که نمی‌دادند بهمون، می‌گفتند با شاخه درخت و چند تکه جاروی قدیمی نظافت کنیم.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۴ ۱۸:۴۴

امريه باید برداشته شود تا بعضی که پارتی دارند هم طعم پادگان را بکشند{بچشند}!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۴ ۲۲:۲۱

نمی‌گم حقشون، ولی کسايی که سال 91 دفترچه پست کردن و اومدن خدمت، حداقل این رو می‌دونستن که خدمت چند ماهه. اما من رو امسال من که سال 90 دفترچه فرستادیم خبر نداشتیم اين‌قدر سریع قانون عوض می‌شه خصوصا کسائی مثل من که متاهل هستن و امریه هم داشتن، باید 7 ماه بیشتر خدمت کنن، اون هم با این شرایط اقتصادی. سردار! می‌دونی وقتی زنت بعد 8 ماه با کلی خجالت ازت یه لباس می‌خواد که براش بخری و تو حتی پول خریدن یه وعده شام رو نداری{؟!}، چه حالی می‌شی؟ تا حالا شرمنده خانوادت شدی؟ تا حالا سرت رو جلو زنت گرفتی پایین؟ تا حالا شده...؟ بی‌خیال! تو و برخي امثال تو اگه این چیزها را متوجه بود، شاید وضع ما بهتر از این بود{؟!} واگذار می‌کنم به خدای خودم. مطمئنم جواب می‌ده.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۲۲:۴۴

سلام، یه سئوال داشتم، می‌خواستم بدونم کسانی که کسر خدمتشون در اسفند 1389 ثبت شده و الان در مقطع ارشد تحصیل می‌کنن اگه به خدمت سربازی برن، شامل کسری می‌شوند یا نه؟ ممنون می‌شم اگه جواب بدین.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۳:۱۷

سردار! من جای تو بودم به خاطر آخرتم استعفا می‌دادم! مگه سال 90 نگفتی خدمت 91 هم قانونش مثل 90 اعمال می‌شه؟ پس چی شد؟ با قانون 90 برنامه‌ریزی کردم سال 90 پست کردم اما اعزامم خورد 2/91 و 21 ماه، با برنامه‌ریزی سال 90 متاهل شدم تا حالا جیبت خالی شده!؟ جلو زنت خجالت کشیدی؟ نه تو اینا رو نمی‌دوني، سخته برات. واقعا متاسفم. اون دنیا باید جواب بدی! به امید اون روز.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۶ ۱۴:۴۱

سلام، می‌شه بدونم آیا اعزامیهای مهر 91، عفو خوردن؟ اگر نه، امکان عفو خوردن دارن؟ چه زمانی می‌شه؟ غیبت پشت دفترچه دارم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۷

همه‌تون حق دارین پشت میز نشستین واسه خودتون قانون اجرا می‌کنین. بابا داد مردم دراومده! دیگه یک‌كم به فکر باشین. هر ساعت یه چیزی می‌گین. قانون دو برادری تصویب شد پس چرا اجرا نمی‌شه؟ همه رو سرکار گذاشتین منی که ازدواج کردم چطوری برم خدمت با خرجای الان. البته حق با شماست شماها جیبتون پره قیمتها صدبرابر هم که بشه واسه شما فرقی نداره...

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۶ ۲۲:۲۴

سردار با جوونا مشکلی داری تو؟؟؟ با امریه چیکار داری بابا زندگیتو بکن بذار مام به زندگیمون برسیم...