• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91120201072

با تجلیل از 90 برگزیده

اختتامیه اولین دوره مسابقه بزرگ قرآن کریم غرب تهران برگزار شد

اختتامیه اولین دوره مسابقه بزرگ قرآن کریم غرب تهران برگزار شد

اختتامیه اولیه دوره مسابقه بزرگ قرآن کریم غرب تهران با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.

اختتامیه اولیه دوره مسابقه بزرگ قرآن کریم غرب تهران با حضور جمعی از مسوولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام نوروزپور در این مراسم که شب گذشته در بقعه علامه طرشتی (ره) برگزار شد، با تبریک ایام ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: آن حضرت در حدیثی می‌فرمایند که باید به چند کار مداومت داشته باشیم. زیاد به یاد خدا بودن و یاد مرگ کردن، قرائت بسیار قرآن کریم و بر محمد(ص) و آل محمد صلوات فرستادن عناوین این کارها است.

وی با بیان این‌که «خواست مقام معظم رهبری از مسوولان و مردم این بود که بقاع متبرکه و امامزادگان باید خود قطب فرهنگی باشند» افزود: از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان به وسیله‌ی آنها به این هدف دست یافت، انجام چنین اقدامات قرآنی در بقاع متبرکه و حرم امامزادگان است.

مسوول اوقاف غرب تهران در ادامه گفت: مقام معظم رهبری دو کار را در ادامه منویاتشان مطالبه کردند که آنها عبارتند از آشنایی جوانان با فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

نوروزپور با تاکید بر این‌که «باید برنامه‌هایی در زمینه تصویر و تدبر در قرآن در نظر داشته باشیم» گفت: در اولین دوره از مسابقات قرآن کریم غرب تهران 811 نفر خواهر و برادر در 10 رشته در آن شرکت کردند که از این میان 90 نفر برگزیده شده‌اند.

وی با بیان این‌که «در زمینه‌ی تشخیص نفرات برتر رتبه‌بندی‌ها برای ما مهم نبود» گفت: جهت تجلیل از کسانی که به عنوان نفرات برتر این مسابقات شناخته شده‌اند، 80 میلیون هزینه شده است که این مبلغ جزیی از 140 میلیون هزینه برگزاری این مسابقات است.

به گزارش ایسنا، از جمله جوایزی که به برگزیدگان این مسابقات اهدا شد کمک هزینه‌ی مکه مکرمه و 3 قطعه سکه بهار آزادی بود.

در پایان این مراسم از نفرات برتر این مسابقات با حضور جمعی از مسوولان تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha