• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91112414925
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دبیر ستاد زکات کشور خبر داد: کمک 700 میلیاردتومانی مردم به کمیته امداد در 9 ماهه امسال

دبیر ستاد زکات کشور خبر داد: کمک 700 میلیاردتومانی مردم به کمیته امداد در 9 ماهه امسال

دبیر ستاد زکات کشور گفت: استان اردبیل در پرداخت زکات جزو استان های برتر کشور است.

دبیر ستاد زکات کشور گفت: استان اردبیل در پرداخت زکات جزو استان های برتر کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین نبی‌لو درهمایش زکات استان اردبیل افزایش پرداخت زکات دراستان اردبیل را همت و تلاش مردم و همراهی علماء دانست و افزود: پرداخت زکات در استان اردبیل نسبت به سال گذشته رشد 100درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که «در9 ماهه امسال بیش از 700میلیارد تومان از طرف مردم به کمیته امداد کشور کمک رسانی شده است» افزود: این میزان نسبت به سال گذشته 30درصد رشد داشته است که پیش بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به 150میلیارد تومان برسد.

نبی‌لو با اشاره به این‌که «استان اردبیل در پرداخت زکات جزو استان‌های برتر کشور است» افزود: مردم کشور سال گذشته 140میلیارد تومان از بابت زکات و فطره به کمیته امداد کشور کمک کردند. این حمایت‌های مردمی صرف فقیر و فقرا و همچنین زندانیان شد.

وی در ادامه خواستار همراهی مردم با علماء و روحانیون مساجد و محلات شد و بیان کرد: مردم اگر به علماء متصل شوند قطعا ناهنجاری‌های جامعه حل شدنی است.

حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی امام جمعه کوثر نیز در این همایش بر ترویج فریضه زکات بیش از گذشته تاکید کرد و افزود: قرآن کریم یکی از راه‌های تحقق اخوت و برادری در میان مسلمانان را پرداختن زکات می‌داند.

وی با اشاره به تبعات نپرداختن زکات گفت: زمین حقی دارد که باید ادا شود و یکی از این حقوق پرداخت زکات است.

وی با بیان این‌که «پرداخت زکات یک لطف نیست بلکه یک وظیفه است» اظهار کرد: کسی که زکات می‌دهد خداوند به او و مالش برکت می‌دهد و اگر در دادن زکات قصور کرد خداوند برکاتش را بر او نازل نخواهد کرد.

عبداللهی با اشاره به برخی روایات گفت: اگر انسان در راه اطاعت خداوند انفاق نکرد در راه معصیت خداوند هزینه خواهد کرد و کسانی که قدمی در راه خدمت به ولی و مومن خدا برندارند لاجرم به سمت برطرف کردن نیاز دشمنان خداوند خواهند رفت.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کوثر نیز در این همایش زکات جمع آوری شده در سال گذشته را 564 میلیون ریال در این شهرستان ذکر کرد.

صفر فتح‌الله زاده افزود: این میزان نسبت به سال قبل آن 17درصد رشد داشته است.

وی گفت: مبالغی که از محل زکات در اختیار کمیته امداد قرار گرفت صرف تامین هزینه‌های معیشتی، عمرانی، درمانی و فرهنگی نیازمندان شده است.

سیدحسن عاملی نیز درهمایش زکات استان اردبیل با اشاره به وجود 120هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان اردبیل، افزود: متاسفانه 20درصد جامعه ما با مسائل قضایی سرو کار دارد که این برازنده استان ما نیست.

وی مشکل سوء مدیریت را علت اصلی فقر در جامعه دانست و افزود:علت این مشکل، مشکل فرهنگی و اعتقادی در جامعه نیست بلکه یک بخش دیگری نیز به مسائل تربیتی در جامعه بر می‌گردد.

وی زکات دهندگان را پیش قراولان فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: زکات دهندگان می‌توانند نقش بزرگی را در عرصه فرهنگی در

جامعه ایفا نمایند.

وی با اشاره به این‌که «زکات در تربیت فرزندان نقش بزرگی را ایفا می‌نماید» افزود: کسب روزی حلال و همچنین پرداخت زکات در تربیت فرزندان صالح موثر است.

در پایان از زکات دهندگان برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha