• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91110402933
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خبر داد:

رسیدگی به بیش از 18 هزار پرونده تعزیراتی در 10ماهه سالجاری

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، گفت: در مدت 10 ماهه نخست سال‌جاری تعداد 18 هزار و 901 پرونده تخلف رسیدگی شده و احکام مربوطه صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، گفت: در مدت 10 ماهه نخست سال‌جاری تعداد 18 هزار و 901 پرونده تخلف رسیدگی شده و احکام مربوطه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان غربی، محمد اقوامی، در یک نشست خبری افزود: در 10ماهه اول سال جاری تعداد 18 هزار و 924 پرونده به اداره تعزیرات حکومتی واصل شده است که از این تعداد 18 هزار و 901 مورد رسیدگی و با صدور حکم مخدومه اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل تخلفات در بخش کالا و خدمات در این مدت 17 هزار و 349 مورد بوده است، متوسط زمان رسیدگی به پرونده های تخلفاتی مربوط به این بخش را 8 روز اعلام کرد که در این مورد آذربایجان غربی رتیه اول را کشور به خود اختصاص داده است.

اقوامی در ادامه تعداد تخلفات مربوط به بخش تخلفات بهداشتی را یک هزار و 297 مورد از مجموع کل تخلفات ثبتی در 10 ماه گذشته عنوان کرد و اظهارکرد: ارزش ریالی جرایم احکام صادره بیش از 118 میلیارد و 330 میلیون ریال است.

اقوامی عدم درج قیمت، گران فروشی و عرضه کالای قاچاق و احتکار را از پرونده های تخلفی شاخص و مهم تعزیرات حکومتی برشمرد و اضافه کرد: 40 درصد از کل محکومیت های صادر شده برای پرونده های تخلفاتی تا کنون وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی در قبال دریافت ارز دولتی اظهار کرد: 19 فقره پرونده با ارزش ریالی بالغ بر 144 میلیارد و 22 میلیون ریال تشکیل شده که محل اخذ ارز استانهای همجوار شناسایی شده که برای ادامه مراحل قضایی به استان مورد نظر ارجاع شده است.

اقوامی هم‌چنین خاطرنشان کرد: در این مدت یک هزار و 347 پرونده تخلف در حوزه مواد سوختی تشکیل شده است که در مجموع 14 پرونده مربوط به احتکار سوخت بوده که علاوه بر استرداد کالا و توزیع مجدد در شبکه توزیع استان، محکوم به پرداخت جریمه های نقدی شده اند که ارزش ریالی ان بالع بر 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha