• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91110402586
  • خبرنگار : 71431

اراذل و اوباش شمال پایتخت منتظر پاتک پلیس باشند

ساجدی‌نیا: کشف و امحای یک میلیون کالای ضدفرهنگی/ دستگیری 60 تن از فروشندگان اقلام ضدفرهنگی

ساجدی‌نیا: کشف و امحای یک میلیون کالای ضدفرهنگی/ دستگیری 60 تن از فروشندگان اقلام ضدفرهنگی

رییس پلیس تهران‌بزرگ از کشف بیش از یک میلیون لوح فشرده غیرمجاز و دستگیری بیش از 60 تن از فروشندگان عمده این اقلام ضدفرهنگی خبر داد.

رییس پلیس تهران‌بزرگ از کشف بیش از یک میلیون لوح فشرده غیرمجاز و دستگیری بیش از 60 تن از فروشندگان عمده این اقلام ضدفرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سردار حسین ساجدی‌نیا در حاشیه مراسم امحای محصولات ضدفرهنگی که در محل پلیس امنیت عمومی تهران‌بزرگ برگزار شد، با بیان اینکه این مرحله از طرح‌ها نیز در ادامه طرح محله‌محور و با همکاری مشترک پلیس پایتخت و وزارت ارشاد برگزار شد، گفت: هدف از اجرای این طرح حمایت و صیانت از آثار فرهنگی تولید داخل بود.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه در این مرحله از طرح که طی چند روز گذشته در پایتخت اجرا شد بیش از یک میلیون لوح فشرده غیرمجاز کشف و امحاء شد، اظهارکرد: تعداد قابل توجهی از فروشندگان خرده این اقلام نیز در سطح خیابان‌ها دستگیر شده‌اند که از این میان 60 تن نیز در امر تکثیر این اقلام فعالیت داشتند.

رییس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه با تولیدکنندگان و تکثیرکنندگان اقلام ضدفرهنگی و قاچاق قاطعانه برخورد خواهد شد، اظهارکرد: سی‌دی‌های مبتذل و مستهجن از سطح شهر جمع‌آوری شده و با افرادی که اقدام به تولید، تکثیر و فروش آن می‌کنند نیز قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای مراحل دیگری از این طرح درگذشته نیز تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از این افراد از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند اما پس از آزادشدن مجددا فریب خورده و به این کار باز می‌گردند.

به گفته ساجدی‌نیا پس از اجرای مرحله پیشین طرح جمع‌آوری اقلام ضدفرهنگی که در خردادماه سال گذشته انجام شد، آمار این جرایم کاهش چشمگیری یافت به طوری که از کشف بیش از پنج میلیون لوح فشرده در خردادماه به کشف یک میلیون لوح فشرده غیرمجاز در بهمن ماه سالجاری رسیده‌ است.

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه نوع مجازات‌ها را مراجع قضایی تعیین می‌کنند، گفت: در این مرحله از طرح فیلمی نبوده که پیش از آغاز اکران وارد چرخه قاچاق شود و اغلب فیلم‌های تکثیرشده بدون اخذ مجوز و سیر مراحل قانونی بود.

رییس پلیس تهران‌بزرگ همچنین درباره فعالیت باندی تکثیرکنندگان محصولات ضدفرهنگی در سطح پایتخت نیز به ایسنا گفت: در این دوره از طرح فعالیت باندی نداشتیم اما در دوره‌های گذشته مواردی بود که به صورت باندی اقدام به تهیه و توزیع اقلام ضدفرهنگی کرده بودند.

ماموران راهور می‌توانند سی‌دی‌ غیرمجاز را جمع‌آوری کنند

ساجدی‌نیا با بیان اینکه ماموران پلیس راهور می‌توانند در صورت رویت فروش محصولات ضدفرهنگی در سطح خیابان‌ها و چهارراه نسبت به جمع‌آوری و برخورد با آن اقدام کنند، گفت: ما این مسئولیت را به عوامل راهور داده‌ایم و آنان نیز قطعا با چنین پدیده‌هایی برخورد می‌کنند، همان‌طور که درصدی از کشفیات فعلی نیز توسط ماموران راهور انجام شده است اما باید توجه داشت که به هر حال وظیفه اصلی ماموران پلیس راهور کنترل ترافیک است.

کاهش ارز فروشی سیار در سطح پایتخت

رییس پلیس تهران بزرگ همچنین در بخش دیگری از سخنانش در مورد برخورد پلیس با سکه و ارز فروشان سیار در سطح شهر نیز گفت: در این راستا بر اساس حکم قضایی و ماموریتی که به ما محول شده، وارد می‌شویم اما با عملیاتی که چندی پیش انجام شد، ارز فروشی سیار در سطح شهر نداریم و تنها عده معدودی شب‌ها دست به این کار می‌زنند.

اراذل و اوباش شمال پایتخت منتظر پاتک پلیس باشند

به گزارش ایسنا، ساجدی‌نیا همچنین در خصوص برخورد با اراذل و اوباش شمال شهر پایتخت نیز اظهارکرد:‌اراذل و اوباش را در محل زندگی‌شان دستگیر می‌کنیم و اجرای این طرح مربوط به شمال و جنوب پایتخت نمی‌شود و در روزهای آتی قطعا با اوباش شمال پایتخت نیز برخورد خواهد شد.

ساجدی‌نیا با تاکید بر اجرای چنین طرح‌هایی در روزهای آتی تصریح‌کرد: پلیس قاطعانه با فروشندگان اقلام ضدفرهنگی، اراذل و اوباش، فروشندگان سکه و ارز و ... برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۳:۵۶

منتظر عكسهاي برخورد با اراذل و اوباش شمال شهر مي‌مونيم. آقاي فرمانده! يادت باشه اينجا ديگه تبعيض بالا شهر و پايين شهر نباشه.