• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91102816839
  • خبرنگار : 71234

همایش "غزه، نماد مقاومت"

خالد قدومی: فلسطینی‌ها پیروزی را در گروی مقاومت می‌دانند

خالد قدومی: فلسطینی‌ها پیروزی را در گروی مقاومت می‌دانند

نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد که مردمان فلسطین به خصوص جنبش مقاومت اسلامی حماس راه را برای پیروزی در مقاومت می‌دانند.

نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد که مردمان فلسطین به خصوص جنبش مقاومت اسلامی حماس راه را برای پیروزی در مقاومت می‌دانند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد قدومی در چهارمین همایش بین‌المللی "غزه، نماد مقاومت" با اشاره به جنگ 22 روزه غزه موسوم به جنگ فرقان گفت: فرقان یعنی جنگ در دو جبهه حق و باطل و وجه تمایز چهره‌های نورانی از چهره‌های سیاه و تیره به همین دلیل جنگ 22 روزه را مقاومت به نام جنگ فرقان نام‌گذاری کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به پشتوانه توان نظامی و حامیان استکباری‌اش جنگ 22 روزه را راه انداخت، اما با مقاومت مردم فلسطین و با مجاهدت همراه با توکل بر خدا مواجه شد و در این جنگ شکست خورد.

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: شاید در مقیاس تلفات و زیان‌هایی همچون خسارات تخریب مسکن مردم، این جنگ به ضرر مردم فلسطین تمام شد، اما در بعد دیگر رژیم صهیونیستی نتوانست تانک‌ها و نیروهای خود را وارد شهر غزه کند و از لحاظ جنگ زمینی شکست خورد. دشمن با تمام فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها و سلاح‌های ممنوعه یعنی همان فسفر سفید نتوانست کاری کند و حتی به هدف دیگرش یعنی رسیدن به فرماندهان عملیاتی ما نیز دست پیدا نکرد که این برای رژیم صهیونیستی شکست محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که «رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه بدون قید و شرط عقب‌نشینی کرد» گفت: آنها تلاش می‌کردند تا شرط‌هایی را برای پایان جنگ و آتش‌بس مطرح کنند، اما چون توفیقی پیدا نکردند، ناچار به عقب‌نشینی شدند.

قدومی خاطرنشان کرد: نتایج پیروزی در جنگ 22 روزه را می‌توان در جنگ 8 روزه در سال 2012 جست‌وجو کرد. چراکه مردم فلسطین مصمم‌تر در این دوره حرکت کردند.

وی با بیان این‌که «در جنگ 22 روزه 25 درصد از سوخت تانک‌های رژیم صهیونیستی از مصر تامین می‌شد» گفت: بعد از تغییرات در جهان عرب و بیداری اسلامی، رژیم حاکم در مصر کنار زده شد و این موضوع بازخورد مثبتی در جنگ 8 روزه به جای گذاشت. البته سقف انتظارات ما از تحولات رخ داده در جهان عرب و بیداری اسلامی بسیار بیشتر است و مطمئن هستیم که تغییرات دیگری رخ خواهد افتاد.

نماینده جنبش حماس در تهران یکی از ثمرات جنگ 8 روزه را وحدت اسلامی عنوان و اظهار کرد: در این جنگ یکسری ملاحظات کنار رفت و همه عنوان کردند که فلسطین به پشتوانه ایران اسلامی به پیروزی دست پیدا کرده است. در این دوره یک بستر مناسبی ایجاد شد که ما به راحتی توانستیم بگوییم که ایران در کنار ما ایستاده و به ما کمک می‌کند.

وی افزود: از طرف دیگر در روزهای آغازین جنگ 8 روزه موشک‌هایی به تل‌اویو شلیک شد که ناقوس خطر در واشنگتن را به صدا در آورد. دشمن به خوبی دریافت که باید وساطت‌هایی صورت گیرد چراکه ممکن است موشک‌ها جای دیگری را هدف قرار دهند.

به گزارش ایسنا، خالد قدومی با تاکید بر این‌که «ما به دنبال ایجاد فرصت مناسبی برای ایجاد شرایط مناسب برای ملت خود هستیم» گفت: به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی سازمان ملل نشان‌دهنده تاثیر پیروزی مقاومت در جنگ 8 روزه است، از این رو به شما اطمینان می‌دهم که برادران شما در جنبش مقاومت اسلامی حماس، راه پیروزی را در مقاومت دیده‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پیروزهای پی در پی در آینده اتفاق افتد و این پیروزی‌ها تنها محدود به غزه نباشد و سرتاسر فلسطین و جهان اسلام را شامل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha