• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91102816759
  • خبرنگار : 90068

همایش "غزه، نماد مقاومت"

شیخ‌الاسلام: وحدت فلسطینی‌ها بر سر مقبولیت مقاومت در کرانه باختری باشد

شیخ‌الاسلام: وحدت فلسطینی‌ها بر سر مقبولیت مقاومت در کرانه باختری باشد

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: وحدت فلسطینی‌ها باید حول مقبولیت مقاومت در کرانه باختری باشد و این وحدت نتیجه خواهد داشت.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل گفت: وحدت فلسطینی‌ها باید حول مقبولیت مقاومت در کرانه باختری باشد و این وحدت نتیجه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین شیخ‌الاسلام در سخنانی در چهارمین همایش بین‌المللی "غزه نماد مقاومت" که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به جنایات مکرر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به ویژه مردم غزه گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های مکرری شکست خورد که آخرین آن‌ها جنگ هشت روزه در سال 2012 در غزه بوده است، با پیروزی مقاومت و مردم غزه در این جنگ غزه مظلوم دیگر از حالت گوشت قربانی و گوشت دم تیر خارج شد.

وی ادامه داد: در جنگ 2012 غزه از معادله فشار رژیم صهیونیستی خارج شد و اسراییلی‌ها دیگر نتوانستند اقدامی علیه آن انجام دهند، چراکه همه موشک‌ها بردش زیاد خواهد شد و گنبد آهنین رژیم صهیوینستی ضعیف‌تر خواهد شد.

شیخ‌الاسلام با طرح این سوال که بعد از غزه چه خواهد شد؟ گفت: به نظر می‌رسد بعد از غزه کرانه باختری از همه جا برای انتفاضه آماده‌تر خواهد بود، اما اینکه الان باید توانایی‌مایمان را در کجا متمرکز کنیم باید گفت بلاشک مستعدترین جا بعد از آزادی غزه کرانه باختری است، به همین دلیل است که عزیزان فلسطینی وحدتشان حول مقبولیت مقاومت در کرانه باختری است، این وحدت نتیجه خواهد داشت و حتما این نتیجه دور نخواهد بود تا بعد به سرزمین‌های 48 و کل فلسطین فکر کنیم.

وی افزود: این پیروز‌ی‌ها در سایه آیه‌ای از سوره معراج است که در آن تصریح دارد که نه تنها مسجدالاقصی بلکه اطراف آن هم مقدس است و کار ما وظیفه‌ای اسلامی و قرآنی است و مبتنی بر فلسطینی‌ها نیست.

پیش از سخنان شیخ‌الاسلام، سیدمحمدرضا آیت‌اللهی دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سخنانی با طرح این سوال که چرا روز غزه به عنوان یک روز ویژه در عرصه فعالیت‌های ضدصهیونیستی مطرح شد، گفت: اولین پاسخ آن از سوی قرآن کریم مطرح شده که می‌فرماید "روزهایی که عنایت الهی به صورت بارز و آشکار طوری که همه افراد عادی و غافل آن را به عینه درک کنند بر جامعه سایه افکنده، روزهای سرنوشت‌سازی برای بشریت بوده است."

وی ادامه داد: برای کشوری که با حمایت همه عوامل استکبار بیش از 60 سال غصب شده بود، برای هیچ گروهی باورکردنی نبود که در قطعه‌ای کوچکی از این سرزمین عده‌ای جوانان مسلمان بتوانند رژیم صهیونیستی را که نماینده همه ابرقدرت‌های شیطانی است به زانو درآورند.

آیت‌اللهی تاکید کرد: با استقرار جمهوری اسلامی ایران، روند روبه زوال رژیم صهیونیستی شروع شد، اما نقاط بارزش طی 10 سال گذشته عقب‌نشینی این رژیم از لبنان،‌ غزه، شکست در جنگ 33 روزه و 22 روزه و هشت روزه بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha