• پنجشنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91102816829
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دادستان کل کشور، خواستار ایجاد تعادل در دادرسی‌ها شد

دادستان کل کشور، خواستار ایجاد تعادل در دادرسی‌ها شد

دادستان کل کشور گفت: دشمن هر چقدر عرصه را برای ما تنگ کند قدرت و صلابت ما بیشتر خواهد شد و عصبانیت و خشمناکی آنها نیز زیاد نمود پیدا می‌کند.

دادستان کل کشور گفت: دشمن هر چقدر عرصه را برای ما تنگ کند قدرت و صلابت ما بیشتر خواهد شد و عصبانیت و خشمناکی آنها نیز زیاد نمود پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم معارفه دادستان جدید عمومی و انقلاب اردبیل گفت: پیوسته دشمن در مسیر ممانعت از پیمودن مسیر حق و حقیقت تلاش کرده و دشمنان قسم خورده این ملت و شیاطین و جنود آنها سعی دارند این ملت را از مسیر حق و حقیقت باز دارند که در این مسیر وسوسه‌انگیز اولین دشمن و مخالف اصلی ما شیطان لعین و رجیم است.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر تقوا پیشه کنیم و بر قول خود استوار بمانیم قطعاً خداوند اعمال ما را اصلاح می‌کند و ما را از لغزش و گناهان دور خواهد کرد که اطاعت از خداوند و نبی و ولی او نشانه رستگاری آشکار است.

وی مردم اردبیل را مردم ولایت‌مدار، عاشق اهل بیت و محب محمد و آل محمد (ص) توصیف کرد و یادآور شد: بنده به خود می‌بالم که امروز در شهر مقدس اردبیل که مردمان آن به تدین و دینداری افتخار می‌کنند حاضر شده‌ام و امیدوارم این آوازه عشق به اهل بیت برای مردمان سخت‌کوش این دیار که موهبتی عظیم است به فراگیری عالم باشد.

دادستان کشور خاطرنشان کرد: امروز جبهه کفر و استکبار و در راس آن آمریکا توانش را به کار گرفته تا از گسترش الگوی ایرانی - اسلامی ممانعت کند.

محسنی‌اژه‌ای گفت: ما گام‌های رو به جلو بسیاری را در پیشرفت ایران اسلامی و الگوی بی‌نظیر جهانی آن شاهد هستیم که کمر استکبار جهانی از این اقدامات و حرکت‌ها شکسته است.

دادستان کشور در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌ کشور سوریه امروز در صف مقابله با نظام استکباری قرار گرفته و در اوج مظلومیت اما با بصیرت در جبهه مقاومت حاضر شده و تلاش می‌کند تا دشمنان خود را از سرزمین پاک خود بیرون رانده و در برابر هجمه تمام عیار جبهه کفر پیروز و سربلند باشد.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در سال‌های اخیر موج بیداری اسلامی منطقه را فراگرفته و در عوض دیکتاتورها را به تکاپو انداخته است و آنها کمر همت بستند تا به هر نحو ممکن جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آزادی‌خواه را بگیرند تا به زعم خود بتوانند شاخ ایران و ابهت جمهوری اسلامی ایران را بشکنند، اما همه این اقدامات طبل تو خالی است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: ملت ایران بیش از 34 سال است که در برابر تحریم‌ها با صلابت و قدرت ایستاده است و خم به ابرو نیاورده است و امروز آنها از روی عصبانیت بر شدت تحریم‌های اقتصادی افزوده‌اند تا بتوانند برای خود فضایی را به وجود آورند که این فضا رستن از مشکلات داخلی و ناکامی‌های اخیر است.

محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر در مقطع اوایل پیروزی انقلاب ما از انسجام و امکانات مناسب برخوردار نبودیم و با دست خالی دشمن را شکست دادیم امروز به قدرت واقعی این ملت دوست و دشمن اذعان کرده و قطعاً با این توانمندی قادر خواهیم بود این پیچ تاریخی را نیز سپری کنیم.

وی با بیان این‌که «دشمن به شدت در سال‌های اخیر ولایت‌مداری ایران را مورد سنجش قرار داده و این دلبستگی را زیر ذره‌بین برده است» تصریح کرد: قطعاً موضع ما نباید در ولایت‌مداری و اجرای حدود اسلامی سر سوزنی کم شده باشد که اگر عقب‌نشینی در این مسیر صورت گیرد قطعاً دشمن شاد خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: ما راهی جز حفظ وحدت، ولایت‌مداری و بالاتر از همه اتکال به خدا نداریم چرا که در سایه این اصول است که قادر خواهیم بود بر تمام دشمنان غلبه کرده و راه خود را با صلابت ادامه دهیم.

دادستان کل کشور خواستار ایجاد تعادل در دادرسی در کنار نظارت بر زیر مجموعه توسط دادستانی شد.

دادستان کل کشور با اشاره به وظیفه سنگین دادستان در تحقق عدالت در جامعه بیان کرد: اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم باید لوازم آن را نیز فراهم کنیم.

محسنی‌اژه‌ای افزود: هم به لحاظ اختیار و مسوولیت‌ها و هم در زمینه ورود به مسایل کیفری دادستان می‌تواند نقش مهم و محوری ایفا کند.

وی گفت: ما باید بیشتر تلاش کنیم چرا که مدیون این مردم هستیم و هرچقدر هم خدمت رسانی کنیم باز هم نمی‌توانیم دین خود را ادا کنیم.

مرتضی بیرامزاده طی حکمی از سوی رییس قوه قضاییه به سمت دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha