• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91101810224

/کلام روز/

چه کسی تمام نعمت دنیا را داراست؟

چه کسی تمام نعمت دنیا را داراست؟

آیا تاکنون از خود سوال کرده‌اید که واقعا "چه کسی تمام نعمت‌های دنیا را داراست"؟ اگر این سوال برایتان پیش آمده عمیق فکر کنید و اگر پاسخش را می‌خواهید احادیث زیر را بخوانید.

آیا تاکنون از خود سوال کرده‌اید که واقعا "چه کسی تمام نعمت‌های دنیا را داراست"؟ اگر این سوال برایتان پیش آمده عمیق فکر کنید و اگر پاسخش را می‌خواهید احادیث زیر را بخوانید.

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد(ص) در پاسخ به این پرسش می‌فرمایند: "هر که شب و روز خود را سپری کند و از سه چیز برخوردار باشد نعمت دنیا بر او تمام شده است: کسی که صبح و شامش را در تندرستی و آسایش خاطر گذراند و خوراک روز خود را داشته باشد و اگر چهارمین نعمت را هم داشته باشد، نعمت دنیا و آخرت را کامل دارد و آن(چهارمین) نعمت ایمان است.

همچنین آن حضرت خطاب به اباذر فرمودند: "ای اباذر! دو نعمت است که بسیاری از مردم نسبت به آن غافل می‌شوند، یکی نعمت سلامتی و دیگری فراغت و فرصتی است، که برای انسان در ایام مناسب فراهم می‌شود2!

امام صادق(ع) نیز در حدیثی زیبا می‌فرمایند: "نعمت دنیا، امنیّت و تندرستی است و نعمت کامل در آخرت، وارد شدن به بهشت است و بنده‏‌ای‏ که به بهشت نرود هرگز نعمت بر او کامل نشده‏‌ است3".

مولای متقیان حضرت علی(ع) با بیان این‌که «چون نشانه‌های نعمت پروردگار آشکار شد، با ناسپاسی نعمت‌ها را از خود دور نسازید» می‌فرمایند: "دو نعمت برای ما مجهول و قدر و منزلت آنها ناشناخته است، یکی سلامتی و دیگری امنیت4".

1- تحف‌العقول: 36 منتخب میزان الحکمة: 564

2- میزان الحکمة جلد 14

3- معانی الأخبار: 408 / 87 منتخب میزان الحکمة: 564

4- نهج البلاغه؛ حکمت 13

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha