• شنبه / ۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91100905328
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

در دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 انجام شد:

دفاع ساحلی موفق نیروهای خودی در برابر دشمن فرضی در سواحل جنوب

دفاع ساحلی موفق نیروهای خودی در برابر دشمن فرضی در سواحل جنوب

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرامنطقه‌ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

همزمان با دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91، زیردریایی‌های سبک و کیلوکلاس نیروی خودی پس از خروج از ساحل، با نفوذ به عمق دریا و ورود به آبهای فرامنطقه‌ای، مواضع نیروی مهاجم را شناسایی و عملیات خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مرحله از رزمایش، زیردریایی فوق سنگین طارق با اجرای عملیات «غوص و صعود» در آبهای آزاد و فرامنطقه‌ای، عملیات شناسایی و رهگیری یگان‌های مهاجم را با موفقیت به اجرا گذاشت.

سخنگوی رزمایش در این‌باره گفت: زیردریایی فوق سنگین طارق به دست توانمند کارشناسان و متخصصان داخلی تعمیرات نیمه اساسی را پشت سر گذاشت و عملیاتی شد.

دریادار رستگاری در ادامه، از اجرای عملیات مهم مین‌گذاری توسط بالگردها و شناورهای تندرو در مسیر یگان‌های مهاجم خبر داد و افزود: این عملیات با هدف انهدام شناورهای سطحی و زیرسطحی نیروی مهاجم که قصد نفوذ به آبهای سرزمینی نیروی خودی را داشتند، با موفقیت کامل به انجام رسید.

وی افزود: به محض نزدیک شدن نیروهای مهاجم به سواحل، یگان‌های پدافندی نیروهای خودی از طریق هوا، زمین و دریا عملیات خود را آغاز و از نفوذ دشمن به سواحل و حریم آبهای داخلی جلوگیری کردند.

سخنگوی رزمایش تأکید کرد: در ادامه این مرحله از رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91، یگان‌های نیروی خودی مستقر در پایگاه‌ها، به محض نفوذ نیروهای مهاجم به آبهای سرزمینی وارد عمل شدند و عملیات دفاع ساحلی را طراحی و به اجرا گذاشتند. همچنین شناورهای سطحی نیروی خودی در منطقه عمومی رزمایش، با نیروهای مهاجم درگیر شدند و ضمن اجرای تیراندازی‌های متناوب و غافلگیرانه بصورت شبانه و روزانه، این نیروها را از منطقه متواری کردند.

دریادار رستگاری ادامه داد: اجرای عملیات پرش چترباز و هلی‌برن ساحلی تفنگداران و همچنین استقرار ادوات نظامی و تجهیزات نیروها به منظور اجرای عملیات در منطقه عمومی رزمایش از دیگر بخش‌های این روز بود.

وی با بیان اینکه "پرواز و حرکت همزمان بالگردهای نیروی خودی به منظور پشتیبانی هوایی از شناورهای سطحی و زیرسطحی یکی دیگر از مراحل دومین روز از رزمایش دریایی ولایت 91 بود"، بر موفقیت‌آمیز بودن این مرحله از رزمایش تاکید کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش امروز ثابت کرد که حتی اگر دشمن تا ساحل آبهای سرزمینی پیشروی کند باز هم توانایی مقابله با او را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha