• شنبه / ۹ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91100905228
  • خبرنگار : 71058

سخنگوی رزمایش ولایت 91 به ایسنا خبر داد:

اولین تست عملیاتی «طارق» پس از تعمیراساسی/استفاده از پهپادهایی با برد و مداومت پروازی بالا

اولین تست عملیاتی «طارق» پس از تعمیراساسی/استفاده از پهپادهایی با برد و مداومت پروازی بالا

در دومین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش، زیردریایی بهینه‌سازی شده «طارق» برای اولین بار تست عملیاتی می‌شود.

در دومین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش، زیردریایی بهینه‌سازی شده «طارق» برای اولین بار تست عملیاتی می‌شود.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت:‌ امروز یعنی در دومین روز از این رزمایش، جبهه جدیدی برای نیروهای مدافع تعریف شده است و طی آن، یگان‌های مختلف نیروی دریایی ارتش باید پدافند آبهای سرزمینی را تمرین کنند.

امیر دریادار رستگاری افزود: طبق برنامه، بخشی از نیروهای مهاجم موفق شده‌اند از برخی سطوح پدافندی عبور و به سمت سواحل و بنادر پیشروی کنند. با انجام تاخت آب‌خاکی از سوی دشمن و تلاش برای پیاده کردن نیرو، نیروهای خودی پدافند آبهای سرزمینی، سواحل و بنادر را تمرین خواهند کرد که برای این منظور از نیروهای تفنگدار، تکاور و نیروهای عملیات ویژه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به گستردگی منطقه عملیاتی این مرحله از رزمایش گفت:‌ برای این مرحله از رزمایش، 800 کیلومتر منطقه خطر در نظر گرفته شده است و بر این اساس نیروهای خودی با گسترش در سواحل مکران، برای دفاع از سواحل و بنادر کشور تمرین‌های لازم را انجام می‌دهند.

سخنگوی رزمایش ولایت 91 در ادامه، به اولین بکارگیری عملیاتی زیردریایی طارق و دو زیر دریایی کلاس غدیر - که در 7 آذر امسال به آب انداخته شد - در این رزمایش اشاره کرد و افزود: یکی از نکات قابل توجه در این رزمایش، تست عملیاتی زیردریایی سنگین طارق است که برای اولین بار پس از انجام تعمیرات اساسی بر روی آن، در عمق دریای عمان برای انجام عملیات زیرسطحی صورت می‌گیرد.

رستگاری اضافه کرد: در این رزمایش همچنین تعدادی زیردریایی کلاس غدیر از جمله دو زیردریایی به آب انداخته شده در روز 7 آذر امسال به کار گرفته می‌شوند و این شناورهای زیرسطحی قرار است برای انجام عملیات کنترل زیرسطح در این رزمایش مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در رزمایش ولایت 91 اشاره کرد و گفت: هر دو نیروی مهاجم و مدافع در این رزمایش از پهپاد‌های جدید برای اشراف اطلاعاتی استفاده می‌کنند. ما در این رزمایش از پهپادهایی با برد بلندتر و مداوت پروازی بیشتر بهره خواهیم گرفت.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 91 در پایان اظهار کرد: این مرحله از رزمایش یعنی فاز تاکتیکی، تا فردا ادامه خواهد داشت و پس از آن وارد مراحل جدیدی از رزمایش خواهیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۱۳:۲۵

ما باید حالت هجومی بگیریم و یکی دو تایی از ناوهای هواپیمابر آمریکایی را غرق و در صورت ممکن به تصرف دربیاوریم(؟!) چرا که نباید بیشتر از این به آنها مجال داد که هرگونه تحریمی را علیه ما به کار برند و مطمئن باشید به اذن الله پیروز خواهیم شد. چرا که آنها در دوران افول خود به سر می‌برند و تنها باید خود را باور کنیم.