• پنجشنبه / ۷ دی ۱۳۹۱ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91100704491
  • خبرنگار : 71290

بیانیه اساتید شرکت کننده در همایش 9 دی تاکید شد:

حماسه 9 دی پاسخ تاریخی ملت برای پایان دادن به جریان فتنه بود

در بیانیه اساتید شرکت کننده درهمایش 9 دی تاکید شد: حماسه 9 دی پاسخ تاریخی ملت با روحیه‌ دینی و ولایت مداری برای پایان دادن به جریان فتنه بود.

در بیانیه اساتید شرکت کننده درهمایش 9 دی تاکید شد: حماسه 9 دی پاسخ تاریخی ملت با روحیه‌ دینی و ولایت مداری برای پایان دادن به جریان فتنه بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، در متن این بیانیه که در 8 بند تنظیم شده آمده است: انقلاب اسلامی هدیه‌ الهی است که با هدایت رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و فداکاری ملت قهرمان ایران به الگوی جدیدی در مردم سالاری دینی تبدیل شده است. دستاوردهای بی‌بدیل انقلاب در طول سه دهه گذشته همواره مورد بغض و عناد قدرتهای استکباری قرار گرفته است بر این اساس جبهه استکبار با توطئه‌های گوناگون و برپایی فتنه‌های مختلف در صدد ضربه زدن به آن بوده‌اند.

سناریوی فتنه 88 یکی از فتنه‌های طراحی شده نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی است که با ائتلاف برخی از عوامل داخلی شکل گرفت. حماسه‌ی 9 دی 88 پاسخ تاریخی ملت حماسه ساز ایران بود که با روحیه‌ی دینی ، ولایت مداری ، روح عاشورایی و بصیرت نافذ مردم به جریان فتنه پایان داد.

بر همین اساس اساتید دانشگاهها و مراکز عالی شرکت کننده د راین همایش ضمن بزرگداشت و تکریم حماسه سازان یوم‌الله 9 دی اینگونه اعلام داشتند که:

1-انقلاب اسلامی با اندیشه‌ها و آرمانهای رهبر کبیر انقلاب و خلف صالح ایشان امام خامنه ای پیوند خورده و همواره در جان و دل مسلمانان و مستضعفان جهان گسترش می‌یابد بر این اساس ما راه امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی راه نجات بشریت و نرم افزار فکری جامعه اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی دانسته و در جهت تبیین، نظریه پردازی، گفتمان سازی ، فرهنگ سازی و ترویج در جوامع اسلامی دریغ نخواهیم کرد.

2- نظام سلطه در مواجهه با توسعه و نفوذ عمق استراتژیک انقلاب اسلامی با راهکارهای مهار انقلاب تغییر رفتار و تغییر ساختار به زعم باطل خویش برصدد براندازی جمهوری اسلامی‌اند. در این عرصه استکبار جهانی راهبرد فعلی خود را تغییر محاسبات از طریق تشدید تحریم‌ها، به صورت مرحله‌ای، جنگ روانی، عملیات اطلاعاتی و امنیتی و بالاخره مذاکره در جهت شرطی سازی جامعه و ترویج گفتمان سازش طراحی نموده‌اند. ما ضمن تنفر و انزجار از نظام سلطه و تاکید بر هوشیاری، تشدید و بزرگ‌نمایی تحریم، تلاش در جهت دو قطبی و چند قطبی کردن جامعه، ایجاد همبستگی بین جریان مخالف، تخریب جریان اصولگرا، القای اختلاف بین قوای سه گانه ، بستر سازی و حمایت از جریان اصلاح طلب، تلاش در جهت القای گفتمان مذاکره ، بهره‌گیری از حربه‌ی حقوق بشردر کنار موضوع هسته‌یی را از شیوه‌های فتنه‌ی آینده دشمن اعلام می‌نماییم.

3- یکی از دلایل شکل‌گیری غائله‌هایی چون 18 تیر 78 و فتنه 88 ائتلاف برخی جریانهای قدرت‌طلب با جبهه استکبار و نفوذ برخی از عناصر دشمن در حاکمیت بوده، ضمن تشکر از مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان (عج) هوشیاری هر چه بیشتر آنان را در مواجهه با عناصر نفوذی و قدرت طلب و خنثی سازی توطئه‌های آنها را در حرکتهای آینده خواهانیم.

4- حماسه‌ نهم دی با روشن‌گری‌ها و مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری ، روح عاشورایی و معرفت دینی و بصیرت سیاسی ملت حماسه ساز ایران شکل گرفت. این روز همواره در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود و فتنه‌گران باید بدانند که تکرار هرگونه حوادث مشابه با قدرت الهی ملت به خواری و ذلت آنان و خنثی شدن فتنه‌های آنها منجر خواهد شد.

5- انتخابات 92 یکی دیگر از عرصه‌های حماسه آفرینی ملت فهیم ایران بوده که در این دوره همچون دوره‌های قبل با حضور حداکثری انتخاب اصلح متناسب با نیازهای انقلاب و هوشیاری د رمواجهه با راهبردهای امنیتی کردن فضای انتخابات از سوی دشمن ضمن عمل به تکلیف سیاسی و الهی خود و مایوس نمودن معاندین نظام اسلامی پایه‌های مقبولیت و کارآمدی جمهوری اسلامی را مستحکم می‌نماییم.

6- ما اساتید ضمن حمایت مجدد از رهنمود مقام معظم رهبری در راهبرد اقتصاد مقاومتی آن را راهی درست، چاره ساز مقابله با تحریم‌های استکبار جهانی دانسته و از دولت‌مردان نظام اسلامی می‌خواهیم آن را به راهکاری اساسی در مواجهه با تحریم‌های دشمن تبدیل نمایند.

7- در سایه‌ استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران بر آرمان‌های انقلاب اسلامی که نشانه‌های گسترش و نفوذ آن در حرکتهای ضد استبدادی و استکباری بیداری اسلامی مشهود است با تغییر معادلات قدرت در منطقه و تنزل جایگاه رژیم صهیونیستی و تشدید تنفر ملت‌ها از نظام سلطه‌گر آمریکا مسلمانان را به وحدت و همبستگی در سایه‌ی اعتصام الهی فراخوانده و آمادگی خود را برای تشکیل اتحادیه‌ی اساتید مسلمان دانشگاههای جهان اعلام می‌داریم.

8- ما شرکت کنندگان در همایش نهم دی ضمن تجدید میثاق با روح عرشی امام راحل و شهیدان پرافتخار انقلاب اسلامی جهاد علمی را به عنوان بزرگترین وظیفه‌ی کنونی خود در شرایط کنونی دانسته و به عنوان منابع قدرت نرم نظام اسلامی آمادگی خود را در عرصه‌های علمی و فناوری برای رشد و ائتلاف کشور بر اساس الگوی اسلامی ایران پیشرفت می‌نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۷ ۱۴:۵۶

حماسه‌ نهم دی و آرمانهای رهبر کبیر انقلاب و امام خامنه ای