• پنجشنبه / ۷ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91100704425
  • خبرنگار : 71381

/همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری/

متکی: انتخابات پرنشاط با حضور حداکثری را تعقیب می‌کنیم

متکی: انتخابات پرنشاط با حضور حداکثری را تعقیب می‌کنیم

منوچهر متکی گفت: در جبهه پیروان پیش از آن‌که به نتیجه‌ انتخابات اندیشیده شود نفس حضور و تکلیف مشارکت و لبیک به ندای رهبری مورد توجه است و انتخابات پرنشاط با حضور حداکثری تعقیب می‌شود.

منوچهر متکی گفت: در جبهه پیروان پیش از آن‌که به نتیجه‌ انتخابات اندیشیده شود نفس حضور و تکلیف مشارکت و لبیک به ندای رهبری مورد توجه است و انتخابات پرنشاط با حضور حداکثری تعقیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایش این جبهه که به مناسبت 9 دی برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: جلسه‌ امروز حاصل تبادل نظرها و بحث‌هایی است که از تابستان گذشته در جبهه پیروان مبنی بر حضور در انتخابات پیش رو به عنوان مهم‌ترین رخداد سیاسی در سه ماهه اول سال آینده مطرح بوده است.

وی با اشاره به این‌که جبهه پیروان در سالیان طولانی با عناوین مختلف مشغول به فعالیت بوده است، گفت: این جبهه مجموعه‌هایی همدل و همراه را گرد هم آورده که به انقلاب احساس دین دارند و هرگز این احساس پاک به حس طلبکاری تبدیل نشده است.

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این‌که این جبهه در عرصه‌های سیاسی نظام که انتخابات یکی از تجلی‌گاه‌های آن است همیشه حضور مسوولانه، مستدام و پرنشاط داشته است، گفت: در جبهه پیروان پیش از آن‌که به نتیجه‌ انتخابات اندیشیده شود نفس حضور و تکلیف مشارکت و لبیک به ندای رهبری مورد توجه است و انتخابات پرنشاط با حضور حداکثری تعقیب می‌شود و همواره به نتایج انتخابات بعد از طی مراحل قانونی تمکین شده است که نشان‌دهنده‌ ولایت‌مداری و قانون‌مداری اعضای جبهه پیروان است.

متکی با اشاره به اهمیت موضوعات مختلف در جمهوری اسلامی اظهار کرد: انتخابات پیش رو به جهات مختلف از اهمیت خاص و ویژه برخوردار است و جبهه با توجه به این حساسیت از تابستان گذشته بحث انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و انتخابات شوراهای اسلامی را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی، تصریح کرد: بیانات رهبری چراغ راه به لحاظ محتوایی و شکلی بود و موضوع عدم ورود زودهنگام به انتخابات برای اعضای جبهه یک تکلیف جدی به حساب می‌آمد و البته کار تشکیلاتی برای ایجاد آمادگی در انتخابات نیز یک تکلیف جمعی برای اعضای جبهه است.

متکی با اشاره به این‌که دو ماه قبل نشست شوراهای مرکزی تشکل‌های عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در تهران به عنوان مجمع عمومی جبهه برگزار شد و برخی تصمیمات مربوط به انتخابات در این نشست اتخاذ شد، افزود: در بحث انتخابات، شورای مرکزی ماموریتی به یک هیات داد به ریاست آقای کوهکن که راهبردهای انتخابات ریاست جمهوری را پیگیری کند و در زمان مناسب ارایه‌ گزارش دهد. البته در این راستا پیش‌نویسی به عنوان استراتژی انتخابات ریاست جمهوری دوره‌ یازدهم که در بخشی از آن به موضوع انتخابات شوراها می‌پردازد مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این‌که در جبهه پیروان برنامه‌هایی مبنی بر چگونگی همراهی با دیگر تشکل‌های ولایی و ارزش‌مدار اصولگرا وجود دارد، خاطرنشان کرد: محور اصلی همراهی برای جبهه پیروان، بعد از امر ولایت و رهبری به عنوان محور اساسی اتکا و ارتباط و همراهی، جامعتین است که جایگاه روشنی در این استراتژی دارد.

متکی خاطرنشان کرد: هیاتی از شورای مرکزی جبهه پیروان در همین راستا جلسه‌ای با حضور آیت‌ الله مهدوی کنی و اعضای جامعه روحانیت داشتند که در چارچوب‌های ساده، جهت کار خود را ارایه کردند و در همین راستا نظر بزرگان را جویا شدند که البته مباحث، مورد توجه و تقدیر آیت‌الله مهدوی کنی قرار گرفت و بحث‌های خوبی که در جلسه روحانیت مبارز مطرح شد، پیگیری می‌شوند. هم‌چنین دو هفته پیش نمایندگانی از جبهه پیروان با رییس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جلسه‌ای داشتند و به ارایه‌ گزارش کار خود پرداختند.

وی با اشاره به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و چهارمین دوره‌ انتخابات شوراها گفت: باید حواسمان باشد که موضوع مهم انتخابات شوراها که زیرساخت حضور درست سیاسی است مورد غفلت قرار نگیرد؛ چون باعث به‌هم‌ریختگی در زیرساخت سیاسی می‌شود.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به این‌که شورایی برای پیگیری انتخابات شوراهای اسلامی به ریاست آقای بادامچیان تعیین خواهد شد و طراحی کار انتخابات شوراها در سراسر کشور را مورد تدوین قرار خواهد داد، اظهار کرد: حرکت صورت گرفته طی فاصله‌ زمانی کوتاه از الان در بعد تدوین و بعد عملیاتی و اجرایی سامان خود را پیدا خواهد کرد و اتصالات استانی جبهه در مورد انتخابات مورد توجه قرار خواهد گرفت تا فعالیت‌های لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha