• چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 91100603977
  • منبع : نمایندگی گیلان

رییس انجمن جوش ایران تاکید کرد:

نهادینه کردن بازرسی سازه های فولادی ساختمان ها در کشور

رییس انجمن جوش ایران گفت: باید تلاش بی وقفه به منظور نهادینه کردن بازرسی سازه های فولادی ساختمان در همه جای کشور ادامه یابد.

رییس انجمن جوش ایران گفت: باید تلاش بی وقفه به منظور نهادینه کردن بازرسی سازه های فولادی ساختمان در همه جای کشور ادامه یابد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، عبدالوهاب ادب آوازه در سیزدهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی و دومین کنفرانس ملی آزمایش های غیرمخرب در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: در انجمن جوش ایران برنامه آموزش، تایید صلاحیت و صدور گواهینامه ها را برای پاسخ به نیازهای صنعت در حوزه متخصصان صنعت جوش دنبال کرده ایم.

وی افزود: در 44 شهر در سطح کشور آموزش های تخصصی در این زمینه ارائه شده و شش هزار و 600 گواهینامه داخلی و بین المللی صادر شده است.

ادب آوازه تصریح کرد: ما به پژوهش های جوشکاری توجه ویژه کرده ایم اما هنوز این حوزه نتوانسته نیازهای صنعت را برآورده کند و امیدواریم بتوانیم با همکاری صنعت، دانشگاه و انجمن، سمت و سوی پژوهش ها را کاربردی و تقاضا محور کنیم.

وی بیان کرد: بعد از زلزله بم هزاران مهندس عمران در سطح کشور با اهمیت جوش در ساختمان های سازه فولادی آشنا شده و ساختمان های سازه فولادی در مسیر رفع نگرانی از آسیب های زلزله گسترش یافتند که متاسفانه با لغو اجباری بودن آموزش جوش، گستره این آموزش ها کم شد.

رییس انجمن جوش ایران افزود: هرچند بازرسی سازه های فولادی در شهرهای بزرگ و بخش های دولتی و خصوصی جایگاه مناسبی پیدا کرده، باید تلاش بی وقفه به منظور نهادینه کردن بازرسی سازه های فولادی ساختمان در سراسر کشور ادامه یابد.

وی گفت: آموزش ها، مشاوره و استقرار استاندارد ملی برای ارزیابی توانمندی های جوشکاری و توانایی کیفیتی سازندگان در کشور در جریان است و آینده خوبی را پیش رو دارد.

ادب آوازه اظهار کرد: ما تهیه کتاب های مرجع برای جوش و آزمایش های غیرمخرب را در دستور کار داریم که از اساتید و متخصصان برای پیوستن به این کارگروه دعوت می کنیم.

وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را نزدیک تر کرده و روند برآورده شدن انتظارات متقابل این واحدها را تسهیل کنیم.

ادب آوازه خاطرنشان کرد: اولین کنفرانس بین المللی و چهاردهمین کنفرانس ملی جوش و بازرسی، دی ماه سال 92 در دانشگاه آزاد واحد کرج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha