• شنبه / ۲ دی ۱۳۹۱ / ۲۳:۲۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91100301205
  • خبرنگار : 71038

احمدی‌نژاد/8/: هرکس کم می‌آورد توی سر دولت می‌زند/احدی حق ندارد قیمت دارو را بالا ببرد

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که "شما گفته‌اید راه دور زدن تحریم‌ها، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، آیا این موضوع را اکنون نیز قبول دارید؟"، با تایید این حرف، گفت: یکی از راهکارهای اصلی دور زدن تحریم‌ها اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست و این قانون می‌تواند همراه با دو الی سه راهکار دیگر، راه حل ما را تکمیل کند.

رییس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که "شما گفته‌اید راه دور زدن تحریم‌ها، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، آیا این موضوع را اکنون نیز قبول دارید؟"، با تایید این حرف، گفت: یکی از راهکارهای اصلی دور زدن تحریم‌ها اجرای قانون هدفمندی یارانه‌هاست و این قانون می‌تواند همراه با دو الی سه راهکار دیگر، راه حل ما را تکمیل کند.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد اظهار کرد: وقتی دولت وابستگی به ارز در هزینه‌های خود نداشته باشد تحریم دیگر چه معنایی دارد؟ به سرعت وسایل در داخل ساخته می‌شود و این باعث افزایش تولید می‌شود و این می‌ارزد.

در ادامه، مجری برنامه خطاب به احمدی‌نژاد گفت که "شما در صحبت‌های خود بارها گفته‌اید که دولت می‌خواهد پول بیشتری در جیب مردم بگذارد و عده‌ای اجازه نمی‌دهند و عده‌ای نیز در مقابل این گفته شما می‌گویند دولت 18 هزار میلیارد تومان بیش از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها توزیع کرده است"، که وی گفت: اصلا این‌طور نیست. 30 هزار میلیارد حاصل از صرفه‌جویی در بخش انرژی است و 10 هزار میلیارد نیز در بودجه بوده است که این در سال‌های قبل نیز بوده است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "ما نباید خبرهای منفی را که در این زمینه منتشر می‌شود اصل بگیریم و به این تفسیرهای منفی توجه کنیم"، در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی اظهارنظرها علیه دولت گفت: دیواری کوتاه‌تر از ما نیست و هرکس کم می‌آورد توی سر دولت می‌زند.

وی با بیان این‌که ما باید روی زمین اقتصاد را درست کنیم و بنابراین حرف‌هایی که زده می‌شود باید درست و دقیق باشد، اظهار کرد: حرف تیم اقتصادی دولت در جلسات اقتصادی همیشه ثابت می‌شود؛ چون شعاری کار نمی‌کند و نمی‌خواهد این‌گونه کار کند. در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها خود من بیش از 1200 ساعت مستقیم وقت گذاشتم، گروه‌های کارشناسی جلسه گذاشتند. در همین طرح اصلاح نظام بانکی نیز من خود بیش از 150 ساعت با کارشناسان جلسه داشتم و به زودی جلسات ما با دیگر کارشناسان و مدیران بانک‌ها نیز آغاز می‌شود، لایحه‌ای را به آنها ارایه می‌دهیم، سوالاتی را جواب می‌دهیم و خودم نیز در این جلسات شرکت می‌کنم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که ما می‌خواهیم در زندگی مردم کار را درست کنیم، به فشارهایی که به دولت وارد می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: این دولت کمترین گلایه را کرده است و برای نصف گلایه‌هایش هم باید 10 برابر دولت‌های قبل گلایه می‌کرد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که برخی به سیاست‌های وارداتی دولت ایراداتی وارد می‌کنند، بخصوص با توجه به نوسانات ارز و حتی برخی گفته‌اند که مثلا وارد کردن زین اسب بر دارو اولویت پیدا کرده یا این‌که 80 میلیون دلار چوب بستنی وارد شده است این‌که دولت چگونه این سیاست‌های وارداتی را کنترل می‌کند، گفت: وقتی شرایط عادی است کسی چیزی نمی‌گوید ولی وقتی مشکل ایجاد می‌شود و محدودیتی در منابع ایجاد می‌شود همه دنبال این هستند که سهم بیشتری بگیرند و دیگران را نیز بعضا نفی می‌کنند. کنترل واردات و صادرات این نیست که دولت قلم به دست بگیرد و در این زمینه چرتکه بیندازد.

رییس‌جمهور با بیان این‌که بعضی از کالاها در ایران به خاطر ذاتشان و مسائل شرعی ورودشان به ایران ممنوع است، گفت: در مورد بقیه کالاها تعرفه وجود دارد و هر سال ممکن است این تعرفه‌ها در مورد کالاهای مخلتف بالا و پایین برود و این تعرفه‌ها کنترل می‌شود. خیلی از کالاهایی که وارد می‌شود در امر تولید استفاده می‌شود. مثلا اگر چوب بستنی وارد می‌شود، این چوب بستنی اگر وسط بستنی گذاشته شود و صادرات شود چیز بدی است؟

وی با بیان این‌که دولت اولویتش را کالاهای اساسی قرار داده است، افزود: دولت کالاها را به 10 طبقه تقسیم کرده است که اولویت اول مواد غذایی است و اولویت دوم دارو و تجهیزات پزشکی است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که بعضی افراد می‌خواهند ارز بیشتری بگیرند و بعضا شرایط عادی را با شرایط اکنون مقایسه می‌کنند، گفت: ما تا مرداد کنترلی در این زمینه نداشتیم و فقط طبقه‌بندی کرده بودیم و ارز مرجع نیز می‌دادیم. ولی از 12 یا 18 مرداد ارز مرجع را به اولویت اول و دوم دادیم.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که مثلا برخی می‌گویند 15 هزار خودرو وارد کشور شده است، اظهار کرد: کسانی که این حرف را می‌زنند باید به این موضوع توجه داشته باشند که ما پارسال محدودیتی نداشتیم و عوارض آن گرفته می‌شد و آنها زمانی که محدودیت نبوده است را با زمانی که محدودیت هست مقایسه می‌کنند.

وی با بیان این‌که در مورد بحث دارو نیز در دولت بحث کردیم، گفت: در سال‌های قبل با دو ارز دارو وارد کشور می‌شد که یکی ارز خود واردکننده بود و دیگری ارز بانک مرکزی و ارزی که امسال بانک مرکزی برای دارو اختصاص داده بیش از سال قبل بوده است و اگر این داروها وارد نشده و یا وارد شده و جای دیگر رفته باید بررسی کنیم.

رییس‌جمهور با بیان این‌که احدی حق ندارد با این استدلال که مثلا ارز نیست، قیمت دارو را بالا ببرد، خاطرنشان کرد: دولت ارز دارو را داده است و این مشخص است و من آمار شرکت‌هایی که به آنها ارز داده شده است را نیز دارم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت نظارت در این زمینه افزود: نباید دست‌اندرکاران این موضوع اجازه دهند چند نفر چهره درمان کشور را خراب کنند.

وی با تاکید بر این‌که دولت به شرکت‌های واردکننده و مخلوط‌کننده دارو ارز داده است، گفت: باید ببینیم اشکال کار کجاست و اگر دیگران را متهم کنیم مشکل حل نمی‌شود. البته مسائل مرتبط با این موضوع قرار شد بررسی شود و اگر لازم باشد ارز بیشتری نیز می‌دهیم؛ چرا که سلامت مردم برای ما مهم است.

رییس‌جمهور با بیان این‌که دوستان در بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و هم‌چنین وزارت صنعت، معدن، تجارت شبانه‌روز کار می‌ کنند و پیگیر هستند و این کار پیچیده و سختی است، گفت: لحظه به لحظه کار و تلاش می‌شود تا کشور آسیب نبیند.

احمدی‌نژاد به کار مرکز مبادلات ارز و این‌که کار آن روی غلطک افتاده است، گفت: ما باید دارای یک سیستم ارزی در کشور باشیم و به جایی برسیم که هر ارزی که جابه‌جا می‌شود ثبت شود. البته بانک‌ها و صادرکنندگان نیز باید همراهی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha