• یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91091910324
  • خبرنگار : 71234

نمایندگان در اخطاری مطرح کردند؛

تایید انتخاب دبیر ستاد انتخابات توسط هیات اجرایی، خلاف قانون اساسی است

تایید انتخاب دبیر ستاد انتخابات توسط هیات اجرایی، خلاف قانون اساسی است

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد دبیر ستاد انتخابات کشور توسط هیات اجرایی مرکزی تایید شود مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و اختیارات وزیر کشور را محدود می‌کند.

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد دبیر ستاد انتخابات کشور توسط هیات اجرایی مرکزی تایید شود مشکلاتی را به وجود خواهد آورد و اختیارات وزیر کشور را محدود می‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهرداد بذرپاش در صحن علنی امروز مجلس و در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست‌جمهوری با استناد به اصل 60 قانون اساسی، اخطاری را مطرح کرد.

وی در توضیح گفت: در تبصره 4 ماده 4 این طرح پیش‌بینی شده است که دبیر ستاد انتخابات کشور با پیشنهاد وزیر کشور و تایید هیات اجرایی مرکزی انتخاب شود که این رویه مشکلاتی را در آینده برای وزیر کشور به وجود خواهد آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: رویه مجلس به گونه‌ای شده است که هر اخطاری داده می‌شود بلافاصله با آن مخالفت می‌شود. ما این احساس را می‌کنیم که بیان اخطارهایمان فایده‌ای ندارد.

لاریجانی در پاسخ با وارد ندانستن این اخطار گفت: هیات اجرایی مسئولیت اجرایی انتخابات را دارد پس باید دبیر را نیز خود تایید کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران نیز در همین رابطه با استناد به اصول 116 و 62 قانون اساسی در اخطاری، گفت: در این اصول تاکید شده است که نحوه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را قانون معین می‌کند که طبق این اصول می‌توان صریحا به این نتیجه رسید که شبیه‌سازی انتخابات مجلس با انتخابات ریاست‌جمهوری امری نادرست است.

محمدحسن آصفری، نماینده اراک نیز در اخطاری دیگر مطرح کرد که وزیر کشور، مجری برگزاری انتخابات است و وجود تشکیلات عریض و طویلی به نام هیات اجرایی خلاف قانون اساسی است.

بر اساس این گزارش،‌ رییس مجلس با تمامی اخطارهای مطرح شده مخالفت کرد و به همین دلیل نمایندگان مجلس پیشنهاد حذف در مورد این تبصره را بررسی کردند؛ تبصره‌ای که ناظر بر این موضوع است که دبیر ستاد انتخابات کشور با پیشنهاد وزیر کشور و تایید هیات اجرایی مرکزی انتخاب شود.

بررسی‌های نمایندگان نیز به این موضوع ختم شد که این تبصره بر سر جای خود باقی بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha