• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91091508225
  • منبع : نمایندگی سمنان

رییس کل دادگستری سمنان: قانون‌گریزی و بداخلاقی‌های اجتماعی عامل اکثر پرونده‌های قضایی است

رییس کل دادگستری سمنان: قانون‌گریزی و بداخلاقی‌های اجتماعی عامل اکثر پرونده‌های قضایی است

رییس کل دادگستری سمنان گفت: قانون‌گریزی و بداخلاقی‌های اجتماعی مبنا و دلیل اکثر پرونده‌های قضایی در این استان است.

رییس کل دادگستری سمنان گفت: قانون‌گریزی و بداخلاقی‌های اجتماعی مبنا و دلیل اکثر پرونده‌های قضایی در این استان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، احمد سیاوش‌پور در دیدار با مدیرکل و کارکنان بازرسی استان سمنان، تعهد به کار و سرلوحه قراردادن تقوی در امور را موجب استمرار حرکت متوازن و روبه رشد کشور دانست و افزود: سلامت جامعه، حضور نیروی انسانی سالم در سیستم اداری و جلب اعتماد عمومی را به همراه خواهد داشت.

سیاوش‌پور، صیانت و تامین بخشی از سلامت جامعه را بر عهده قوه قضائیه دانست و ادامه داد: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوه قضائیه با دو شان مهم قضاوت و نظارت در راستای افزایش و تامین آن می‌کوشد.

وی گفت: عملکرد دادگستری و دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه در سطح استان مکمل یکدیگر در جهت برقراری و افزایش نظم، عدالت و سلامت در جامعه و سیستم‌های اداری است.

رییس شورای قضایی استان همچنین با اشاره به گزارش اقدامات صورت گرفته توسط مدیرکل سازمان بازرسی استان سمنان، از تلاش‌های مستمر این سازمان تقدیر کرد.

رییس کل دادگستری در بخشی دیگر از سخنان خود به فراوانی پرونده‌های قضایی در استان اشاره کرد و افزود: قانون‌گریزی و بداخلاقی‌های اجتماعی پایه اکثر پرونده‌های قضایی دادگستری را تشکیل می‌دهند و نمی‌توان مشکلات اقتصادی را به تنهایی منشا تمامی پرونده‌ها دانست.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات در حوزه‌های اقتصادی گفت: سیستم‌های اقتصادی و مدیریتی کشور باید به سمت خود ارزیابی و نظارت سیستمی پیش رفته و با شفاف سازی کامل از حضور اقتصاد پنهان در جامعه جلوگیری کنند.

بازرس کل استان سمنان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات سازمان تحت مدیریت خود در 8 ماهه سال جاری از جمله حضور در کمیته‌های حفظ حقوق شهروندی، سلامت نظام اداری، شورای دستگاه‌های نظارتی استان، کمیسیون‌های معاملات دستگاه‌های اجرایی، انعقاد تفاهمنامه‌هایی با اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و بسیج مهندسین و فرماندهی انتظامی استان، تشکیل کمیسیون‌های علمی تخصصی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی با مباحثی از قانون نحوه رسیدگی به تخلفات اداری ویژه مدیران استانداری، فرمانداران، بخشداران و شهرداران تابعه استان ارائه کرد.

مسعود صفری آسیب شناسی را یکی از بحث‌های مهم در بازرسی استان دانست که توسط کمیته‌های تخصصی بررسی و در مواردی به دستگاه‌های مربوطه و بازرسی کل کشور گزارش‌های لازم ارائه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha