• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91091407571
  • خبرنگار : 90089

با حضور در مجلس؛

وزیر ورزش و جوانان: لایحه مربوط به جوانان را به دولت ارائه داده‌ایم

وزیر ورزش و جوانان: لایحه مربوط به جوانان را به دولت ارائه داده‌ایم

وزیر ورزش و جوانان گفت: لایحه‌ای در خصوص امور جوانان تهیه و به دولت ارائه داده‌ایم تا هرچه سریع‌تر وظایف وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی مسوول در این زمینه به درستی مشخص شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: لایحه‌ای در خصوص امور جوانان تهیه و به دولت ارائه داده‌ایم تا هرچه سریع‌تر وظایف وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های اجرایی مسوول در این زمینه به درستی مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد عباسی در جلسه روز سه‌شنبه مجلس در پاسخ به سوال احمدرضا دستغیب که پرسیده است دلیل اجرایی نشدن تکلیف برنامه پنجم توسعه در ارتباط با حوزه جوانان چیست؟ گفت: نیازمند به تدوین قوانین هستیم تا دغدغه مردم برای جوانان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در ضوابط و قوانین، ورزش و جوانان از نسخ یکدیگر نیستند. ورزش مسائل متعددی دارد و کار عملیاتی جدی است. امسال در طول تاریخ ورزش ایران درخشان‌ترین سال ورزش کشور بود.

وی افزود: در قانون وظایف ستادی وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌های مرتبط به روشنی مشخص نیست و به همین دلیل دستگاه‌های اجرایی در این‌باره پاسخگو نیستند. در قانون آمده است دستگاه‌های اجرایی و موسسات عمومی کشور که از بودجه کشور استفاده می‌کنند بر اساس سند توسعه ملی و ساماندهی امور جوانان، متولی امور جوانان هستند و بخشی از بودجه‌های این دستگاه‌ها باید به امور جوانان اختصاص یابد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تنظیم شاخص‌های مصوب برای دستگاه‌ها انجام و به آن‌ها ابلاغ شده است، جلسات تخصصی نیز در این‌باره تشکیل شده است. همچنین کمیته بازرسی وظایف دستگاه‌ها و کمیته بازنگری شاخص‌های امور جوانان و آیین‌نامه‌های اجرایی مورد نیاز تدوین و به دستگاه‌های مدنظر ابلاغ و تاکنون هفتاد جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: شبکه‌سازی جوانان در امور اجرایی مثل شبکه اجتماعی ترویج اندیشه‌های استاد مطهری و شبکه اجتماعی ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) و سایر وظایف مرتبط کاملا محقق شده است. هر چند که توقع این است اشتغال، مسکن و سایر نیازهای جوانان توسط وزارت ورزش و جوانان محقق شود ولی باید پاسخ داد که همه دستگاه‌ها مسوول انجام این کارها هستند و وزارت ورزش و جوانان وظیفه ستادی دارد.

وی پیشنهاد داد: اقدامات سازمانی مورد توجه قرار گیرد و خلاءهای قانونی پوشش داده شود.

عباسی با بیان این‌که «لایحه‌ای در این زمینه آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه شده است» تاکید کرد: مطابق ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه عمل کرده‌ایم اما در بسیاری دیگر از حوزه‌های مربوط به جوانان باید اقدامات بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: انجام علمی شاخص‌هایی که بتواند بهترین پایش در امور جوانان را انجام دهد مورد تایید وزارت ورزش و جوانان است.

وی افزود: هجده محور نهایی و به استان‌ها ابلاغ شده است. ساماندهی جامع اطلاعات طراحی شده با همکاری مرکز آمار را محقق کرده‌ایم، علاوه بر آن مرکز مطالعات راهبردی در وزارت ورزش با همکاری دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شده است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: امیدوارم دلسوزی‌ها زمینه رشد و ارتقای جوانان کشور را به وجود آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha