• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91090803501
  • خبرنگار : 71234

نقوی‌حسینی:هدف رژیم صهیونیستی از انتشار فیلم ترور، ایجاد زمینه برای تجاوزگری به غزه بود

نقوی‌حسینی:هدف رژیم صهیونیستی از انتشار فیلم ترور، ایجاد زمینه برای تجاوزگری به غزه بود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هدف رژیم صهیونیستی از انتشار فیلم ترور مقام ارشد حماس را ایجاد زمینه برای تجاوزگری‌هایش به غزه و سرزمین‌های اشغالی، عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، هدف رژیم صهیونیستی از انتشار فیلم ترور مقام ارشد حماس را ایجاد زمینه برای تجاوزگری‌هایش به غزه و سرزمین‌های اشغالی، عنوان کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: بعد از بحران سوریه، کشورهای غربی،‌آمریکا و اتحادیه اروپا پشت سر سیاست‌های صهیونیستی ایستادند و تمام تلاش خود را برای خارج کردن یکی از ارکان جبهه مقاومت از صحنه معطوف کردند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می‌رفت که در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام تمامی کشورها با اتحاد در مقابل این توطئه صهیونیست در موضوع سوریه بایستند که متاسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه برخی از کشورهای جهان اسلام و منطقه همچون قطر، عربستان و ترکیه در زمین غربی‌ها و صهیونیست‌ بازی کردند.

وی ادامه داد: بعد از این اتفاق، رژیم صهیونیستی با مشاهده نبود وحدت در بین کشورهای جهان اسلام برای مقابله با حذف یکی از ارکان جبهه مقاومت و بازی کشورهای اسلامی در زمین غربی‌ها گستاخ شدند و برای اعمال گستاخی خود به دنبال بهانه‌ای می‌گشتند، بهانه‌ای که از آن برای آزمون جهان اسلام در مقابل تجاوزگری‌ها و سلطه‌گری‌ها استفاده کنند و به همین دلیل فیلم ترور مقام ارشد حماس را منتشر کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: حمله صهیونیست‌ها به غزه و ایجاد جنگ بین رژیم اشغالگر قدس و غزه آزمون دیگری بود که اسرائیل با آن می‌خواست به این موضوع پی برد که آیا جهان اسلام پشت منافع جهان اسلام می‌ایستد و یا این‌که همان تفرقه در موضوع سوریه در رابطه با بحث غزه و فلسطین نیز وجود دارد؟ رویکردی که متاسفانه باز هم چیزی جز تفرقه از آن دیده نشد و تنها مقاومت جبهه مقاومت فلسطین باعث موفقیت و پیروزی غزه شد.

وی با اشاره به سکوت جامعه جهانی در قبال انتشار فیلم ترور مقام ارشد حماس، اظهار کرد: بعد از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، دو اتفاق در عرصه منطقه و بین‌المللی افتاد؛ اتفاقاتی که در نوع خود کم‌نظیر و بی‌نظیر بود. رخداد اول اتخاذ مواضعی از سوی جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مدعی صلح و آزادی حقوق بشر و تساهل و تسامح بود.

وی ادامه داد: اتخاذ مواضع از سوی غربی‌ها و آمریکا به گونه‌ای بود که حتی خانم اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلویحا از تجاوز و جنایت رژیم اشغالگر قدس حمایت کرد و اوباما رییس‌جمهور آمریکا نیز به صورت تلویحی و گاهی صریح از این تجاوز حمایت نمود، موضوعی که سازمان ملل و شورای امنیت با سکوت خود آن را حمایت کردند. این اتفاقات بی‌نظیر بود؛ چراکه تاکنون آمریکا و اروپا در قبال حمله رژیم اشغالگر قدس به سرزمین فلسطین حداقل سکوت می‌کردند ولی این بار حمایت نمودند.

نقوی‌حسینی با بیان این‌که «صهیونیست‌ها، نهادهای بین‌المللی را در راستای منافع خود هدایت می‌کنند» گفت: اتفاق دیگر بعد از حمله رژیم اشغالگر قدس به سرزمین‌های فلسطینی حمایت برخی از کشورهای جهان اسلام از تجاوز بود، حمایتی که با مقاومت مردم غزه، جهاد اسلامی و حماس خنثی شد و آن‌ها ثابت کردند که از عهده امنیت خود بر می‌آیند و اجازه نمی‌دهند رژیم اشغالگر قدس به اهداف تجاوزگرانه خود دست پیدا کند.

وی در پایان با بیان این‌که «تحت‌الشعاع قرار دادن کنفرانس سوریه در تهران و حوادث اخیر منطقه را می‌توان به عنوان یکی دیگر از دلایل انتشار فیلم ترور مقام ارشد حماس توسط رژیم صهیونیستی دانست»، گفت: رژیم اشغالگر قدس با حمله به غزه به دنبال جلب توجهات افکار عمومی برای انحراف افکار عمومی از اتفاقات منطقه خاورمیانه بود به طوری که به محض جلب نظر افکار عمومی نسبت به موضوع غزه به دنبال بهانه‌ای برای آتش‌بس بود که آتش‌بس را گدایی می‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha