• دوشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91090601926
  • خبرنگار : 71234

در گفت‌وگو با ایسنا،

دستغیب: رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، به دنبال سیاست ارعاب در کشورهای عربی بود

دستغیب: رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، به دنبال سیاست ارعاب در کشورهای عربی بود

رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، به دنبال سیاست ارعاب در کشورهای عربی بود

رژیم صهیونیستی با حمله به غزه، به دنبال سیاست ارعاب در کشورهای عربی بود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با حمله به نوار غزه به دنبال اعمال سیاست‌های خود مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت در بین کشورهای عربی بود، گفت: رژیم صهیونیستی در تحلیل‌های خود دچار اشتباه شده است.

احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به میزان پررنگ‌تر شدن بحران در فلسطین، شرایط بحرانی به سوریه نیز بیشتر تسری پیدا می‌کند؛ به معنای دیگر هر چه ناامنی در فلسطین تشدید شود این موضوع به سوریه نیز منتقل می‌گردد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با حمله به نوار غزه به دنبال گسترش اقدامات خود در فلسطین بود و از سوی دیگر می‌خواهد که در منطقه و در بین کشورهای عربی سیاست ارعاب را ایجاد کند، سیاستی که مبتنی بر تحلیل‌های نادرست بنا شده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت کنونی فلسطین و کشورهای اسلامی در منطقه، رژیم صهیونیستی با حمله به غزه تحلیل ناقص و معیوبی داشته است، گفت: بعد از گسترش بیداری اسلامی در منطقه و به دنبال آن ایجاد روحیه مقاومت می‌توان این موضوع را به وضوح مشاهده کرد که رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی برای حمله به فلسطین تحلیل نادرستی را انجام داده است.

دستغیب در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت‌های خود می‌تواند در موضوع فلسطین موثر باشد،‌ گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در این بین با استفاده از ظرفیت دیپلماسی خود می‌تواند رویکرد موثری در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به غزه داشته باشد.

به گفته وی، ارتباط با نهادهای حقوق بشر، پارلمان‌های مختلف در دنیا به خصوص پارلمان‌های کشورهای اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های کشورهای عدم تعهد با توجه به ریاست جمهوری اسلامی بر گروه نم از جمله فعالیت‌هایی است که می‌تواند در موضوع غزه مفید واقع شود.

وی تاکید کرد که دستگاه دیپلماسی باید با برقراری ارتباط با کشورهای مختلف، افکار عمومی دنیا را نسبت به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به فلسطین روشن کند چرا که این موضوع یکی از پررنگ‌ترین نقاط مشترک جمهوری اسلامی با جبهه مقاومت در منطقه به شمار می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha