• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91090703292
  • خبرنگار : 71368

انتقاد وزیر ارشاد از چهره‌ی مسلمانان در فیلم‌های غربی

انتقاد وزیر ارشاد از چهره‌ی مسلمانان در فیلم‌های غربی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غربی‌ها عصبانیت خود را از اسلام در قالب هنر نشان دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: غربی‌ها عصبانیت خود را از اسلام در قالب هنر نشان دادند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید محمد حسینی در نخستین جشنواره «قاب امن» که به همت پلیس پیشگیری نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه هالیوود از حداکثر امکانات خود استفاده می‌کند تا چهره انبیاء الهی را مخدوش کند، گفت: اخیرا شاهد بوده‌ایم فیلمی ساختند که به ساحت نورانی پیامبر اکرم (ص) توهین شده است و در گذشته نیز با ساختن فیلم‌هایی همچون «آخرین وسوسه مسیح و 10 فرمان» سعی در حریم‌شکنی و قداست‌زدایی از پیامبران خدا داشتند که همه این اقدامات در راستای سکولاریزم و دین‌ زدایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از چهره مسلمانان در فیلم‌های غربی، گفت: آنان سعی دارند که مسلمانان را افرادی بی‌فرهنگ، بی‌تمدن و خشن نشان دهند و بیشترین استفاده از هنر و رسانه را در این زمینه می‌برند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها برای جنایت‌های خود از جمله حمله به لبنان و غزه و ... از پتانسیل هنر و رسانه استفاده می‌کنند، گفت: از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا فیلم و سریال‌های حساب شده که بر اساس اهداف خود اقدام به ساخت آنها می‌کنند.

حسینی با اشاره به حمایت غربی‌ها از نویسنده بنگلادشی و سلمان رشدی، گفت: این افراد در مسیر اهداف آنان حرکت کرده و بر این اساس از آنها حمایت می‌کنند و در جشنواره‌های جهانی به آنان جوایز اعطا می‌کنند تا مطرح شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دشمنی هالیوود با اسلام خصومت 100 ساله است، گفت: این دشمنی بعد از انقلاب اسلامی و حادثه یازدهم سپتامبر تشدید شده است.

به گفته وی، موج اسلام‌خواهی در جهان علت عصبانیت غربی‌ها از مسلمانان است.

حسینی با بیان اینکه غربی‌ها عصبانیت خود را از اسلام در قالب هنر نشان می‌دهند، گفت: نور جمال پیامبر (ص) خاموش نشدنی است و با این روش‌های کودکانه، کم فروغ نمی‌شوند.

وی ضمن انتقاد به فیلم «آرگو» که روایت فتح لانه جاسوسی را بیان می‌کند، گفت: باید بتوانیم با تکیه بر منابع اصیل، پیام را منتشر کرده و نباید از یک دستگاه خاص انتظار داشته باشیم و همگان باید برای جریان‌سازی فرهنگی تلاش کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه امنیت از ضروریات اصلی و اساس هر فعالیتی است، گفت: پیشگیری مقدم بر درمان و اقدامات بعدی است و از آنجایی که هنر دستاوردی دلنشین و پر اثر است، امید است این همکاری و پیوند با نیروی انتظامی ادامه داشته باشد و هنرمندان با هدف‌گیری مناسب در خدمت مردم، نظام و اهداف والا باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha