• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91083019549
  • خبرنگار : 71356

/همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر/

رییس کل دادگستری استان تهران: خودشیفتگی و توهم برتر بودن تهدیدی است برای آمرین به معروف

رییس کل دادگستری استان تهران: خودشیفتگی و توهم برتر بودن تهدیدی است برای آمرین به معروف

رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد که آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید از آفت تهدید کننده‌ی این دو فریضه یعنی خودشیفتگی و بدرفتاری پرهیز کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد که آمرین به معروف و ناهیان از منکر باید از آفت تهدید کننده‌ی این دو فریضه یعنی خودشیفتگی و بدرفتاری پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلیرضا آوایی در همایش احیای امر به معروف و نهی از منکر که به میزبانی دادگستری کل استان تهران در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد،‌ ضمن تسلیت ایام محرم گفت: می‌خواهیم بحثی تحت عنوان آفات و آسیب‌هایی که آمرین به معروف و ناهیان از منکر را تهدید می‌کند را بررسی کنیم. به نظرم آسیبی که عزیزانی که مشغول کار در این حیطه هستند را تهدید می‌کند خودشیفتگی و توهم بهتر بودن از سایر مخلوقات است.

وی افزود: انسان ممکن است احساس کند که از دیگر مخلوق خدا بهتر است که چنین وظیفه‌ای را به عهده‌ی او گذاشته‌اند. لذا وقتی با افرادی که حتی سابقه‌ی خوب قضایی دارند صحبت می‌کنیم آنها می‌گویند اصلا نمی‌دانیم چطور شد که به این وادی افتادیم. این به خاطر اطمینانی است که به خودمان داریم و احساس می‌کنیم که برتریم.

آوایی تصریح کرد: ما بشریم و اقتضای بشر بودن لغزش‌هایی است که سر می‌زند و اینجاست که به مواظبت نیاز دارد.

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حدیثی در مورد شروط کمال آدمیت گفت: یکی از این شرط‌ها این است که آدمی هیچ کس را نبیند مگر این که او را بهتر از خود بداند. من از بزرگان سوال کردم که آیا منظور از هیچ کس تنها مومنین است و فرمودند خیر. منظور هر فردی است.

وی اظهار کرد: یک نفر به ما توصیه می‌کرد و می‌گفت، نمی‌گویم به افراد شراب‌خوار و مجرم حد نزنید اما نباید افراد را تحقیر کنید، زیرا ممکن است همین افراد به درجاتی از ایمان برسند که شما دست به دامان آنها شوید. پس ایمانتان را به رخ کسی نکشید زیرا معلوم نیست در آخرت چه خواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین آفت تهدید کننده‌ی امر به معروف و نهی از منکر سوء خلق، برخوردهای تند و افراطی و به دور از واقع نگری است، گفت: شیوه‌های مناسب در امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیار مفید باشد. شیوه‌های بزرگان ما به اقتضای اوضاع و احوال و شرایط متفاوت است و مجموعه رفتارها و گفتارهای ما در این زمینه موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha