• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91072617366
  • خبرنگار : 71420

مسعود معینی: شناخت کی‌روش از کره باعث پیروزی شد/ ازبکستان حریف سرسخت‌تری است

مسعود معینی: شناخت کی‌روش از کره باعث پیروزی شد/ ازبکستان حریف سرسخت‌تری است

کارشناسان فوتبال معتقد است که شناخت سرمربی تیم ملی ایران از شیوه بازی کره جنوبی باعث شده بود که حریف نتواند بازی همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد.

کارشناسان فوتبال معتقد است که شناخت سرمربی تیم ملی ایران از شیوه بازی کره جنوبی باعث شده بود که حریف نتواند بازی همیشگی‌اش را به نمایش بگذارد.

مسعود معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی که با پیروزی ایران خاتمه یافت، گفت: فکر می‌کنم شناخت کارلوس کی‌روش از شیوه و تاکتیک بازی کره جنوبی خیلی به ما کمک کرد. کره‌ای که دیشب دیدیم آن کره همیشگی نبود و شیوه بازی‌اش آنی نبود که از این تیم انتظار داشتیم.

وی ادامه داد: کره‌ای‌ها همیشه روی زمین بازی می‌کنند و با حفظ توپ، تحرک زیادی دارند، اما دراین بازی اتخاذ تاکتیک نادرست از سوی مربی کره خیلی به سود ما شد. او فکر می‌کرد اگر از کناره‌ها به دروازه‌ ایران حمله کند، مدافعان وسط ما نمی‌توانند کاری کنند. این شیوه باعث شد که بازی کره، روانی همیشگی را نداشته باشد.

معینی همچنین گفت: پیش‌بینی می‌کردم که نتیجه‌ بازی در نیمه دوم رقم بخورد. خوشبختانه تیم ملی روز خوبی را سپری کرد و به هدفش که کنترل مرکز زمین بود رسید. خط میانی و سه بازیکن لژیونر ما خیلی خوب کار کردند چون انگیزه بیشتری نسبت به بازیکنان داخلی داشتند. البته نمی‌دانم در یک سال گذشته چه بر سر شجاعی آمده که این قدر عصبی بازی می‌کرد و با اخراجش همه را نگران کرد.

وی ادامه داد: کره جنوبی تا آخرین دقیقه با همان شیوه بازی کرد چون خط میانی ما مرکز زمین را کاملا در اختیار داشت. وقتی توپ را از دست می دادیم همه به عقب بر می‌گشتند و فقط دژاگه به مرکز زمین می‌رفت.

معینی همچنین اظهار کرد: ما ملتی هستیم که در شرایط سخت قابلیت‌های ویژه‌ای از خود نشان می‌دهیم. روز گذشته مساله ما فقط ارائه بازی زیبا نبود چون همه می‌دانیم که تیم ملی زیبا بازی نکرد. هدف ما کسب سه امتیاز بود که به دست آوردیم. هر چند اخراج شجاعی به روند تیم ضربه زد، اما پس از اخراج او گویی انرژی‌اش در 10 نفر باقی ماند و تقسیم شد، چون تا پایان بازی اصلا احساس نکردیم که یک یار کمتر داریم.

این کارشناس فوتبال در ادامه با بیان این که بازی در 20 دقیقه آخر کاملا در اختیار ایران بود، اظهار کرد: ما در بهترین زمان ممکن به گل رسیدیم و کره وجود اینکه پس از گل ایران 15 دقیقه وقت داشت نتوانست هیچ کاری انجام دهد. دیروز مهرداد پولادی هم روند فوق‌العاده‌ای داشت و رحمتی بسیار خوب عمل کرد. تعویض‌های کی‌روش هم در اواخر بازی خیلی خوب بودند.

وی ادامه داد: کی روش، بازیکنان و مسئولان فدراسیون باید از رسانه‌ها و مردم تشکر کنند که در این شرایط از آنها حمایت کردند. خود من فکر نمی کردم که 100 هزار نفر به ورزشگاه بیایند. فوتبالیست‌های ما باید قدر مردم را بدانند. 50 درصد موفقیت تیم ملی برابر کره مرهون تشویق‌های مردم بود که بر خلاف دفعات قبلی تا دقیقه 90 دست از تشویق بر نداشتند.

معینی هم مانند برخی از کارشناسان فوتبال معتقد است که کره جنوبی برابر ایران با ترس بازی می‌کند. وی در این رابطه گفت: کره برابر ما با هراس بازی کرد. این ترس کاملا در چهره دروازه‌بان این تیم دیده می‌شد. استراتژی کره در نیم ساعت پایانی بازی کسب تساوی بود.

وی درباره دیدار آینده ایران برابر ازبکستان هم گفت: مسئولان تیم ملی باید قبول کنند که انتقادهای ما به نوعی حمایت از تیم است. همان طور که اگر به کره می‌باختیم باید امید داشتیم، حالا هم که برده‌ایم نباید همه چیز را تمام شده فکر کنیم. حالا کارمان سخت تر شده است،‌ چون ازبکستان، قطر را شکست داده و مدعی صعود است. حتی قطر هم می‌تواند مدعی باشد. اگر ازبکستان را ببریم، شرایطمان خیلی خوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha