• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91072617352
  • منبع : نمایندگی مازندران

آیت‌الله طبرسی:

الگوی ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)به منشور ازدواج جامعه ایرانی تبدیل شود

الگوی ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)به منشور ازدواج جامعه ایرانی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: الگوی ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منشور ازدواج جامعه ایرانی تبدیل شود، تا با الگوسازی آن در جامعه امروزی شاهد پیوندهای زناشویی آسان و کاهش سن ازدواج باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: الگوی ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منشور ازدواج جامعه ایرانی تبدیل شود، تا با الگوسازی آن در جامعه امروزی شاهد پیوندهای زناشویی آسان و کاهش سن ازدواج باشیم.

آیت‌الله نورالله طبرسی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، ضمن تبریک روز ازدواج و سالروز پیوند امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، گفت: باید پیوند این دو مقتدای شیعیان در جامعه امروزی الگوسازی شود تا شاهد پیوندهای زناشویی آسان و کاهش سن ازدواج در جامعه باشیم.

وی بررسی اولیه جهت انتخاب مناسب، مشاوره و توافق خانوادگی و مهریه کم را شرط ازداواج موفق دانست و افزود: عدم رعایت اصول اولیه پیوند زناشویی عامل رشد طلاق در جامعه است.

امام جمعه ساری با بیان این‌که «از نگاه اسلام زنی دارای مهریه بالا است که اخلاق و رفتار اسلامی والا داشته باشد» بیان کرد: جوانان بدانند که محبت، ضامن استمرار زندگی مشترک است نه مهریه بالا و مهریه سنگین فقط جوان را دچار یک بدهکاری بزرگ در ابتدای زندگی مشترک می‌کند.

وی با بیان این‌که‌ «هیچ شالوده‌ای مقدس‌تر از بنای رفیع ازدواج نیست و هر ملتی در دین و آئین خود به‌نوعی از آن بهره‌مند است» افزود: دین اسلام بیش از همه بر آن تأکید دارد و برای ازداوج آثار مهم و ارزنده‌ای را یاد کرده است.

طبرسی با بیان این‌که «دین مبین اسلام انتخاب همسر را به‌عهده هر یک از پسر و دختر گذاشته است تا با واقع‌بینی تفکر، مشورت والدین و افراد مطمئن همسر خود را انتخاب کنند» عنوان کرد: جوان امروز باید در انتخاب همسر ملاک‌های برتر که برگرفته از تعالیم والای اسلامی است را برگزیند.

وی با اشاره به این‌که «دین اسلام به هم‌شأن بودن دختر و پسر در عرصه ازدواج تأکید کرده است» ادامه داد: دختر و پسر باید از نظر دینی، اخلاق و اصالت خانوادگی همانند هم باشند تا بتوانند زندگی آرامی را در کنار هم داشته باشند و متأسفانه بعضی خانواده‌ها به معیارهای غیر‌صحیح و ظواهر امر توجه دارند که این امر سبب خواهد شد تا معیارهای اصولی و اصلی در فرع مسئله قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان به متولیان فرهنگ عمومی پیشنهاد کرد تا الگوی ازدواج و زندگی ساده حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) به منشور ازدواج و تشکیل خانواده سالم در جامعه اسلامی و انقلابی تبدیل شود؛ زیرا این موضوع سبب تشکیل پیوندهای زناشویی آسان می‌شود. ازدواجی که به‌آسانی اما با تعقل در انتخاب انجام شود ازدواج موفق و تربیت اولاد صالح را به‌دنبال می‌آورد.

رییس شورای فرهنگی عمومی مازندران از تلاش دولت در اهتمام برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و بی‌دغدغه تجلیل و تصریح کرد: تخصیص وام ازدواج برای جوانان مقدمه‌ای برای شروع یک زندگی سالم است که در این زمینه باید بانک‌ها و مؤسسات مالی به‌گونه‌ای عمل کنند تا هیچ خللی در دریافت این تسهیلات متوجه جوانان نشود.

وی افزود: بهترین عنصر و ملاک برای ازدواج تقوا بوده و مال و ثروت هیچ‌ جایگاهی ندارد و چه بسا کسانی‌که با کمترین هزینه مراسم ازدواج خود را در کمال خوشی و نشاط برگزار کرده و کسانی هم هستند که در تالارهای آنچنانی، هزینه‌های گزاف و مهریه‌های میلیونی معین کرده و هم‌اکنون از زندگی خود رضایت نداشته و کانون خانواده آنها از هم پاشیده است.

طبرسی اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) به‌خاطر تقوای حضرت فاطمه(س) با ایشان ازدواج کرد و قرآن کریم هم می‌فرماید که با کرامت‌ترین انسان‌ها نزد خداوند متعال، افرادی هستند که تقوایشان بیشتر است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان این‌که «بعضی از خانواده‌ها این نکات مهم را در نظر نگرفته و به آن توجه نمی‌کنند و به ظاهر و میزان مال و ثروت جوانان اهمیت می‌دهند» گفت: این امر زمینه‌ساز بروز بسیاری از مشکلات در بعد از ازدواج شده و آرامش و آسایش را از زوج‌های جوان سلب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha