• یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 91072315212
  • منبع : نمایندگی قم

دبیر انجمن روشندلان جوان استان قم:اشتغال مهم‌ترین دغدغه معلولان و نابینایان است

دبیر انجمن روشندلان جوان استان قم:اشتغال مهم‌ترین دغدغه معلولان و نابینایان است

ایسنا/قم علی‌رضا کهندانی اشتغال را امری مهم برای جامعه معلولان و به ویژه نابینایان دانست و گفت: معلولان و نابینایان توانمندی‌های فراوانی در راستای کسب مهارت و تحصیل در رشته‌های مختلف دارند.

علی‌رضا کهندانی اشتغال را امری مهم برای جامعه معلولان و به ویژه نابینایان دانست و گفت: معلولان و نابینایان توانمندی‌های فراوانی در راستای کسب مهارت و تحصیل در رشته‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، علی‌رضا کهندانی دبیر انجمن روشندلان جوان استان قم صبح امروز در همایش عصای سفید به مناسبت روز جهانی نابینایان گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای حضور این عزیزان در عرصه‌های اجتماعی فراهم شود تا آنها نیز بتوانند مانند دیگر افراد جامعه احساس مسئولیت کرده و برای زندگی و ازدواج خود شرایط مناسبی را پیدا نمایند.

وی اذعان داشت: در طرح جامع ملی سهمیه 3 درصد برای اشتغال ویژه معلولان در نظر گرفته شده است که با تحقق این سهمیه متناسب با توانائی و توانمندی این افراد می‌توان ظرفیت‌های خوبی را در جهت اشتغال زائی معلولان و نابینایان فراهم ساخت.

کهندانی یادآور شد: در طرح‌های ملی برای هر معلول هزینه‌های بیمه‌ای اشتغال را سازمان بهزیستی تقبل می‌کرد که برای کارآفرینان انگیزه خوبی در ایجاد اشتغال‌زائی ایجاد می‌نماید که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

مسئول امور ورزش نابینایان و کم بینایان در ادامه خاطرنشان کرد: ورزش نقش مهمی در سلامتی دارد که در این راستا 5 رشته ورزشی را در یک سالن اختصاصی به صورت استیجاری برای نابینایان و کم بینایان راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در جهت توسعه این بخش نیز امیدواریم مسئولان سازمان بهزیستی تمهیدات لازم را با تربیت بدنی بیاندیشیند هرچند دکتر مظفری مدیر بهزیستی تاکنون همراهی‌های زیادی داشته‌اند.

وی با گرامیداشت یاد مرحوم احمد پوستچی بنیانگذار انجمن روشندلان گفت: روشندلان بدون نگاه ترحم آمیز تنها به جمایت نیاز دارند تا آنها نیز همانند سایر افراد با استفاده از توانمندی‌های خدائی‌شان در عرصه‌ها حضور یابند.

کهندانی هم‌چنین اشاره‌ای کوتاه به روز جهانی روشندلان و عصای سفید کرد و گفت: یک عکاس انگلیسی پس از تصادف و با توجه به از دست دادن چشمهایش در سال 1950 از نوعی عصای خاص به صورت ابتکاری استفاده کرد که این روز با نام عصای سفید شناخته شد.

وی ادامه داد: هم‌چنین بریل مبتکر فرانسوی نیز با استفاده از نوعی خط بین‌المللی برای نابینایان خدمات خوبی را به این جامعه ارزانی داشت و روز جهانی نابینایان به پاس قدرشناسی از کسانی است که تنها با چشم دل می‌بینند اما توانائی‌های زیادی را در زمینه های مختلف نشان داده اند.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از نابینایان توانمند در رشته های مختلف مهارتی، تحصیلی و ورزشی تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha