• جمعه / ۲۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 91072113592
  • خبرنگار : 71237

حمید سوریان: تصمیم درباره‌ی ادامه دادن به کشتی تنها دست خودم نیست/ فیلا به بنا کم‌لطفی کرد

حمید سوریان: تصمیم درباره‌ی ادامه دادن به کشتی تنها دست خودم نیست/ فیلا به بنا کم‌لطفی کرد

حمید سوریان می گوید تصمیم گیری در مورد آینده ورزشی اش تنها دست خودش نیست.

حمید سوریان می گوید تصمیم گیری در مورد آینده ورزشی اش تنها دست خودش نیست.

به گزارش ایسنا، دارنده شش مدال طلای جهان و المپیک در رابطه با وضعیتش پس از کسب مدال طلا در بازیهای لندن گفت: 10 سال و 10 ماه آنقدر زیر فشار تمرینات بودم که دو ماه استT فقط به زندگی و مشکلات شخصی ام می رسم و حتی وقت نکرده‌ام ورزش کنم.

وی در رابطه با انتخاب بهترین مربی کشتی فرنگی جهان در سال 2012 گفت: فدراسیون جهانی کشتی دوست ندارد یک مربی را دوبار به عنوان بهترین مربی جهان انتخاب کند. مربیان مختلف زحمت می کشند اما این کم لطفی فیلا به محمد بنا است. اما باز هم جای شکرش باقی است که این عنوان را به یک مربی ایرانی دیگر دادند. رابطه ما با بنا فراتر از یک رابطه استاد و شاگرد بوده و مثل پدری دلسوز برای ما است.

سوریان در مورد آینده ورزشی خود گفت: هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ام. خستگی زیادی دارم. این هم موضوعی نیست که بتوانم به تنهایی در موردش تصمیم بگیرم. وقتی مردم خواسته کشتی گرفتن من را دارند، این یک وظیفه برای من محسوب می شود. مردم دوست دارند بنا هم باشد. امیدوارم آقای بنا که سرمایه ملی است، حفظ شود و من زیر سایه او ادامه دهم. اولویت برای بنا مسائل اخلاقی بوده و زحماتش نیز قابل ستایش است.

قهرمان وزن 55 کیلوگرم المپیک در مورد این مدالش نیز گفت: مدال طلای لندن قشنگ ترین اتفاق زندگی من بود و با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. وقتی خنده را روی لبان مردم می بینی نمی توانی آن را با هیچ چیزی دیگری عوض کنی. بارها با این رویا و تفکر خوابیده بودم و حتی فکر فینال با بایراموف را هم می کردم.

وی در مورد برگزار نشدن لیگ کشتی فرنگی گفت: کم لطفی برگزار نشدن لیگ همیشه شامل حال بچه های فرنگی بوده است. کشتی فرنگی سه دوره پیاپی قهرمان جام جهانی شده، بهترین نتیجه تاریخ در المپیک را رقم زده اما باز هم کم لطفی می شود. در این شرایط نفر دومی که با من پایاپای در اردوی تیم ملی بوده، مورد کم لطفی قرار می گیرد.

سوریان که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود در پایان گفت: با همه تحریم ها و مشکلات در مورد کشور ما، یک جایی که خوب عمل شده ورزش بوده است. بین 200 کشور در رده 17 المپیک قرار گرفتیم. ان شا الله شرایطی پیش آید وضعیتمان بهتر از گذشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha