• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91071208006

صالحي: رژيم صهيونيستي دردسري براي سياست خاورميانه‌اي آمريكاست

صالحي: رژيم صهيونيستي دردسري براي سياست خاورميانه‌اي آمريكاست

صالحی گفت: برخلاف برخي جريانات در غرب كه تلاش مي‌كنند ايران را به عنوان يك مشكل براي منطقه جلوه دهند، ايران محور امنيت، ثبات و صلح در منطقه است.

صالحی گفت: برخلاف برخي جريانات در غرب كه تلاش مي‌كنند ايران را به عنوان يك مشكل براي منطقه جلوه دهند، ايران محور امنيت، ثبات و صلح در منطقه است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) وزير امور خارجه كشورمان در جمع تعدادي از متخصصين وتحليل‌گران سیاست خارجی و شخصيت‌هاي رسانه‌اي در محل شوراي روابط خارجي امريكا در نيويورك ضمن بيان اين مطلب تاكيد كرد: به رغم تلاش اين جريانات براي قلب واقعيت‌هاي ايران، كشور ايران بخشي از راه حل براي كليه چالش‌ها و بحران‌هاي منطقه‌اي است.

وي با اشاره به جرياني در غرب كه به ترويج اسلام هراسي و ايران هراسي مشغول است، افزود: اين جريان با اين ديدگاه كه ما بالا دست و بقيه فرو دست هستند، تلاش مي‌كند تا تقابل با ملتی مانند ملت ايران که دارای سنت‌هاي ريشه دار ،كهن و انقلابي اصيل هستند را تا حد موضوع فعاليت‌های هسته‌‌يي نزول دهد و برنامه هسته‌‌يي صلح آميز را به چند اتهام بي اساس تبديل كند.

صالحي اضافه كرد: در قلمرو سياسي، جريان مروج ايران هراسي بدنبال بدنام كردن، برچسب زدن، تحريم، مقابله و حمله نظامي است.

رييس دستگاه ديپلماسي در بخش ديگري از سخنراني خود با اشاره به اينكه امنيت هيچ كشوري به اندازه ايران به خليج فارس گره نخورده است، تصريح كرد: طبيعت و جغرافيا، امنيت ما را به امنيت همسايگانمان در خليج فارس گره زده و جمهوری اسلامی ایران بر اساس تصميم و سياست خود با تمامی همسايگان برای ایجاد امنیت و ثبات خليج فارس آماده همکاری است

وي تاكيد كرد: تمامي توطئه‌ها براي ایجاد تهديد ساختگی علیه ايران در خليج فارس محتوم به شكست است و ايران منبع امنيت در اين آبراه و تامين كننده امنيت منطقه است و بايد از انقلاب اسلامي و هشت سال مقاومت مردم‌مان در قبال تجاوز صدام حسين بازيگر مورد علاقه آمريكا و متحدينش در آن زمان تقدير كرد.

وزير امور خارجه منبع واقعي ناامني در خليج فارس را بازيگران بين المللي دانست.

صالحي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در كمك به امنيت، ثبات ،كاميابي و موفقیت ساير همسايگان از جمله عراق و افغانستان، به مسئله سوريه پرداخت و سياستهاي شتابزده و دخالت خارجي را باعث وخيم‌تر شدن اوضاع در این کشور دانست و بر ضرورت يافتن راه حل سياسي براي برون رفت از اين مشكل تاكيد كرد.

وزير امور خارجه در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به مواضع كشورمان در خصوص موضوع هسته‌‌يي به عنوان یک عضو مسئول ان. پي. تي، اضافه كرد: رژيم صهيونيستي عضو هيچ يك از كنوانسيون‌هاي خلع سلاح از جمله ان. پي. تي، نيست و مانع اصلي بر سر راه خاورميانه عاري از سلاح‌هاي هسته‌‌يي مي‌باشد.

وي افزود: اين رژيم با داشتن دويست بمب هسته‌‌يي، در واقع بالاترين منبع بي ثباتي و ناامني در منطقه و در واقع دردسري براي سياست خاورميانه‌اي آمريكاست.

صالحي اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران را شاهدي بر نقش مثبت و مسئولانه منطقه‌اي و بين المللي ايران علیرغم تبلیغات منفی آمريكا و رژيم صهيونيستي دانست.

وزير امور خارجه كشورمان در ادامه جلسه به سوالات حاضرين در خصوص محكوميت اهانت به ساحت مقدس پيامبر اكرم (ص)، مسئله فلسطين، بحران سوريه و موضوع هسته‌‌يي پاسخ داد.

وي سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران منبعث از آموزه‌هاي ديني و قانون اساسي مبني بر حمايت از مظلوم و ايستادگي در قبال ظالم، سياست كشورمان در حمايت از آرمان فلسطين را تشريح كرد و اين سوال را مطرح نمود كه چه كسي منبع بي ثباتي است، آيا كساني كه بدنبال استيفاي حق خود و بازگشت به سرزمينشان هستند، يا كساني كه سرزميني ديگران را اشغال كرده‌اند؟

وي در خصوص مساله سوريه بر راه حل سياسي، توقف خشونت، جلوگيري از ارسال سلاح به افراط گرايان، گفت‌وگوي ملي ميان حكومت و معارضين، عدم دخالت خارجي و حمايت از ماموريت اخضر ابراهيمي به عنوان يك مرجع بي‌طرف تاكيد كرد.

صالحي همچنين با تشريح مواضع كشورمان در خصوص موضوع هسته‌‌يي به تصميم كشورهاي 1+5 براي ادامه گفت‌وگو با ايران در جلسه اخير در نيويورك اشاره كرد.

وي همچنين به تشريح پيشرفتهاي چشمگير كشورمان در عرصه‌هاي علمي و فناوري از جمله قراردادن ماهواره در مدار زمين، نانو تكنولوژي و توليد دارو پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha