• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 91071006503
  • خبرنگار : 71424

ريزش متقاضيان ترك اعتياد معنادار نيست!

رييس اداره داروهاي مخدرسازمان غذاودارو خبرداد:توليد10 ميليون بطري شربت متادون تا پايان سال

رييس اداره داروهاي مخدرسازمان غذاودارو خبرداد:توليد10 ميليون بطري شربت متادون تا پايان سال

رييس اداره داروهاي مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پيش‌بيني نياز 10 ميليون بطري شربت متادون تا پايان سال در كشور گفت: اين ميزان را تامين مي‌كنيم اما اگر بيش از اين هم نياز باشد امكان توليد آن وجود دارد.

رييس اداره داروهاي مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پيش‌بيني نياز 10 ميليون بطري شربت متادون تا پايان سال در كشور گفت: اين ميزان را تامين مي‌كنيم اما اگر بيش از اين هم نياز باشد امكان توليد آن وجود دارد.

دكتر مهدي سليمانجاهي در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در پاسخ به اين كه آيا عدم استقبال مراكز ترك اعتياد از شربت متادون موجب ريزش مراجعان متقاضي ترك اعتياد شده است، گفت: با بررسي اين موضوع، مشخص شد كه اين مراكز ريزش معناداري نداشته‌اند و احتمالا مواردي از اين دست را خود مراكز مطرح مي‌كنند تا قرص متادون بازگردد.

وي با بيان اين كه مشكل خاصي در زمينه توليد شربت متادون در كشور وجود ندارد، عنوان كرد: هيچ گونه مرجوعي شربت متادون نداشته‌ايم، بلكه در مقطعي با كمبود نيز مواجه شديم كه با فعاليت شبانه‌روزي كارخانه توليد كننده اين مشكل نيز برطرف شد.

رييس اداره داروهاي مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به پيش‌بيني نياز 10 ميليون بطري شربت متادون تا پايان سال در كشور گفت: اين ميزان را تامين مي‌كنيم،‌ اما اگر بيش از اين هم نياز باشد امكان توليد آن وجود دارد.

300 هزار بطري شربت ترياك، روي دست توليد كننده ماند

سليمانجاهي با بيان اين كه در خصوص مصرف تنتوراوپيوم (شربت ترياك) مشكلاتي وجود داشت، گفت: مراكز، شربت ترياك را مصرف نمي‌كردند، به همين خاطر كارخانه‌هاي توليد كننده متضرر شدند و حدود 300 هزار بطري شربت ترياك روي دستشان ماند و خسارت 3 تا 4 ميلياردي را براي توليد كننده رقم زد. يك علت اين امر آن بود كه از سوي ستاد مركزي و كميته درمان وزارت بهداشت به كارخانه اعلام نياز شده بود اما شربت ها مصرف نشدند.

وي افزود: شربت ترياك از همان ابتدا هم مصرف نمي‌شد، زيرا قيمتش بالاتر بود و مراكز رغبتي براي مصرف آن نداشتند و متادون برايشان با صرفه‌تر بود.

شربت متادون و شربت ترياك،‌ از امن‌ترين و سالم‌ترين داروها هستند

رييس اداره داروهاي مخدر و تحت كنترل سازمان غذا و دارو در پاسخ به اين كه آيا بناست فرمولاسيون شربت‌هاي ترك اعتياد تغيير كند، گفت: شربت متادون و شربت ترياك،‌ جزو امن‌ترين و سالم‌ترين داروها هستند كه حداقل عوارض را دارند و قرار نيست فرمولاسيون آن‌ها تغيير كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۳ ۰۴:۳۷

دردرمان بیماری اعتیاد هیچکس به فکر بیماران نیست. مافیای دارو اینبار به تولیدکنندگان شربت روی اورده اند سوگندنامه پزشکان هم گویا کاغذ پاره ای بیش نبوده است. ازبستگان کدام رییس، کارخانه تولید شربت متادون دایر کرده که کارخانه تولید قرص پلمپ میشود کی میداند که بیماران معتاد که اکثرا دیابت نوع دوم دارند شربت متادون برایشان بی نهایت مضر است از دارابودن 10درصد الکل شربت متادون که باعث نابینایی افراد میگردد کی باید جوابگو باشد و هزار عیب ونقص دیگر...