• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91070301914
  • خبرنگار : 71282

وقتي مالباختگان مامور پيدا كردن ورثه زمين‌ها مي شوند...

پرونده تعاوني مسكن كاركنان برق تهران و مالباختگاني كه هم‌چنان سرگردان‌اند!

پرونده تعاوني مسكن كاركنان برق تهران و مالباختگاني كه هم‌چنان سرگردان‌اند!

مالباختگان تعاوني مسكن كاركنان اداره برق تهران (فاز 5 هشتگرد) كه پس از كش‌وقوس‌هاي فراوان در انتظار صدور حكم از سوي دادگاه كيفري استان تهران براي احقاق حقوق و بازپس‌گيري زمين‌هاي‌شان بودند، اين بار با نظر دادسرا مامور پيدا كردن ورثه زمين‌هايشان شدند.

مالباختگان تعاوني مسكن كاركنان اداره برق تهران (فاز 5 هشتگرد) كه پس از كش‌وقوس‌هاي فراوان در انتظار صدور حكم از سوي دادگاه كيفري استان تهران براي احقاق حقوق و بازپس‌گيري زمين‌هاي‌شان بودند، اين بار با نظر دادسرا مامور پيدا كردن ورثه زمين‌هايشان شدند.

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، اواخر بهمن‌ماه سال گذشته بود كه پرونده‌ي اعضاي تعاوني مسكن كاركنان اداره برق تهران به شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. آن زمان مديرخراساني قاضي دادگاه به دليل آنكه درگير رسيدگي به پرونده بيمه ايران بود، رسيدگي دقيق‌تر به اين پرونده را به تكميل تحقيقات از سوي دادسرا موكول كرد تا براين اساس چندين جعبه اوراق اين پرونده به بازپرس پس فرستاده شود.

در همين رابطه يكي از اعضاي تعاوني در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: پس از آنكه بررسي پرونده به تيرماه امسال موكول شد، قاضي دادگاه در كمتر از 10 روز با بررسي و مطالعه متن كيفرخواست به آن ايراد گرفت و گزارش كارشناسان و بازپرس پرونده را داراي نقص اعلام كرد و بيش از 70 كارتون پرونده مالباختگان به همراه گزارش‌ها و كيفرخواست مجددا به بازپرسي برگردانده شد.

وي ادامه داد: پس از بازگشت پرونده‌ها اميدوار بوديم كه بازپرس ايرادات وارده را برطرف كند اما به يك‌باره مطلع شديم كه بازپرس وقت هم به عنوان نماينده به مجلس راه يافته و بازپرس ديگري به جاي ايشان آمده است.

اين عضو مالباخته تصريح كرد: طي چند جلسه مذاكره با بازپرس و تاكيد بر سرعت بخشيدن به روند بررسي كار، ايشان اعلام كرد كه كار بايد از ابتدا آغاز شود.

به گفته وي، مديرعامل فعلي تعاوني استعفا كرده است و مديريت جديد تعاوني نيز به جاي پيگيري پرونده، اعضا را تشويق به شكايت از كساني مي‌كند كه زمين‌ها را از آنها خريداري كرده‌اند كه اين امر حكايت از برخي اتفاقات پشت پرده دارد.

يكي ديگر از اعضاي تعاوني در اين باره به ايسنا گفت: اينكه برويم از همان‌هايي كه زمين خريديم شكايت كنيم راه به تركستان رفتن است چون همه ما هنگام خريد از تعاوني استعلام گرفته‌ايم و كسي كه به ما زمين را فروخته به واسطه تاييد تعاوني و وجود زمين مذكور بوده است، ممكن است مديران عامل وقت تعاوني مستقيما زمين‌ها را از صاحبان اصلي خريداري كرده باشند اما اعضا همگي زمين‌ها را از تعاوني گرفته‌اند نه ورثه و بر اين اساس طرف حساب ما مديران عامل تعاوني هستند.

به اعتقاد وي، اعضاي تعاوني از زمان تفويض اختيار از سوي قوه قضاييه مدام در بهشت زهرا و سازمان اسناد و املاك سرگردان هستند و هربار كه به بازپرس مراجعه مي‌كنند وي مي‌گويد بايد اسناد و مدارك كافي باشد و بداند كه مقدار زمين‌ها چقدر بوده تا بر اساس آن پرونده را جلو ببرد در حالي كه اين مساله خود زمان‌بر و هزينه‌بر است و چندين سال طول مي‌كشد.

به گزارش ايسنا، بررسي پرونده‌هايي از اين دست كه همانند پرونده مالباختگان تعاوني مسكن شفق شاكيان فراواني دارد، به قدري زمانبر و داراي اصطكاك‌هاي روحي و رواني شده كه گذشته از وقت و حوصله شاكيان، به نظر مي‌رسد اين مهم دادگاه را هم در ادامه پيوسته اين رسيدگي دچار مشكل كرده باشد.

طبعا در بررسي اين پرونده بازپرس وقت كه به گفته‌ي اعضاء دو سال تمام وقت براي رسيدگي و مطالعه صرف كرده و چندين كارشناس تعيين كرده اطلاعات اوليه و مورد نياز را به دست آورده است حال آغاز بررسي‌هاي دوباره با بازپرسي جديد مي‌تواند فقط به اطاله دادرسي اين پرونده بينجامد. براين اساس انتظار مي‌رود كه جريان پرونده مالباختگان تعاوني مسكن اداره برق تهران (فاز پنج هشتگرد) به جاي اتلاف وقت، سرعت گرفته و با مساعدت و جديت بيشتري از سوي قوه قضاييه دنبال شود تا تكليف حقوق اعضاي مالباخته كه بسياري از آنها به اميد خانه‌دار شدن حتي ارقام 30 ميليون تومان و 40 ميليون تومان هم پرداخته‌اند هرچه سريعتر روشن شود.

بر اساس آخرين اطلاعات هم اكنون بر روي زمين‌هاي فاز پنج شهر جديد هشتگرد كه متعلق به اعضاي تعاوني مسكن كاركنان اداره برق تهران است و همچنان در انتظار راي قطعي دادگاه به سر مي برد، شركت عمران شهر جديد هشتگرد با دستور موقت دادگاه هشتگرد در حال ساخت واحدهاي مسكن مهر است!

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۹ ۱۴:۱۴

وضع زمینهای اداره برق معلوم نشده. بنابراین مسکن مهر هم باید دست نگه دارد و در زمین کارگران اداره برق ساخت‌وساز نکند.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۱۳ ۲۲:۵۵

از اول هم مشخص بود ... این همه استرس، ناراحتی و مشکلات برای ما درست کردند تازه می‌گویند باید بررسی شود. ناامید نیستم.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۱۴ ۲۲:۵۳

مالباختگان سند دارند. این سند را قوه‌ی قضائیه داده است، سند منگوله‌دار. .... لحظه ای تامل کنید...... ما سند منگوله‌دار داریم.... ولی نمی‌توانیم با سند کاری انجام دهیم. یک سوال؟ چرا بر سر زمینی که من سند دارم، یک اداره دولتی ساخت‌وساز دارد؟ لعنت به بی‌قانونی. اما ما امید داریم و از مقامات بلندپایه تقاضای بذل توجه داریم. یا علی(ع)

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۳ ۱۸:۱۳

دوستان گرامی و مالباخته! شما اگر دسترسی به جرايد یا سایتهای پربیننده دارید، این متن را منتشر کنید شاید کسی دلش به حال این مالباختگان بسوزد البته شاید! در فلسطین زمینها را از مسلمانان می‌گیرند و به اسرائیلیان غاسب{غاصب} می‌دهند، در ایران زمینهاي مردم را می‌گیرند و خانه می‌سازند و به کدام مسلمان می‌دهند که نمازش در آنجا صحیح باشد؟!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۲ ۱۰:۲۸

باسلام، خیلی ممنون از ارسال پیامتان. با تشکر، چراغی

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۹ ۱۶:۰۲

باعرض سلام من حدود10سال است دنبال این پرونده هستم تمام سرمایه خودراازدست داده ام مستاجرهستم ودیگر شرایط وتوان مالی پرداخت اجارهراندارم خواهشمندهستم هرچه سریعتررسیدگی کنیدلطفافراخوان بزنیدوشرایطی ایجادکنیدتابتوانیم باقاضی پرونده ملاقات کنیم باتشکر امیراردستانی

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۹ ۲۳:۴۱

لطفا به من نتیجه رو ایمیل بزنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۳۷

با این عمل کرد مردم را به همه چیز بدبین می کنید.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۲۲ ۰۰:۳۱

با سلام. در صورت امکان ما رو هم از تشکیل جلسات مطلع فرمایید تا حضور پیدا کنیم. به امید بذل توجه مسئولین ذیربط. متشکرم