• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 91070100569

آغاز به كار سازمان بيمه سلامت با سرپرستي عمادي

آغاز به كار سازمان بيمه سلامت با سرپرستي عمادي

سيد عبدالله عمادي معاون وزير كار و رفاه اجتماعي امروز با بازديد از سازمان بيمه خدمات درماني سابق كه اكنون به «سازمان بيمه سلامت» تبديل شده، رسما بر كرسي سرپرستي اين سازمان تكيه زد.

سيد عبدالله عمادي معاون وزير كار و رفاه اجتماعي امروز با بازديد از سازمان بيمه خدمات درماني سابق كه اكنون به «سازمان بيمه سلامت» تبديل شده، رسما بر كرسي سرپرستي اين سازمان تكيه زد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد عبدالله عمادي - معاون رفاه اجتماعي وزارت تعاون و رفاه اجتماعي- كه با حفظ سمت و با حكم وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي 29 شهريور ماه به سمت سرپرست سازمان بيمه سلامت منصوب شد، در نخستين روز كاري خود به عنوان سرپرست، در محل اين سازمان واقع در دروس، حاضر شد.

در اين بازديد، مجيد دوستعلي ـ قائم مقام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي ـ و دكتر هداوند ـ مديرعامل سابق صندوق خدمات درماني وي را همراهي كردند.

محمدباقر هداوند - مديرعامل سابق صندوق بيمه خدمات درماني - در گفت‌وگويي با ايسنا خود را عضو هيات مديره سازمان بيمه سلامت معرفي كرد.

بدين ترتيب به نظر مي‌رسد با پايان شهريور كه آخرين مهلت تشكيل سازمان بيمه سلامت بود، اين سازمان با ورود سرپرست جديد، رسما كار خود را آغاز كرد.

لازم به ذكر است، مقرر شده با انتخاب هيات امنا و هيات مديره سازمان بيمه سلامت، مديرعامل اين سازمان انتخاب و در گام‌هاي بعدي نيز بايد تمام صندوق‌هاي بيمه‌اي و بخش درمان غيرمستقيم سازمان تامين اجتماعي در سازمان ياد شده، ادغام شود.

بايد افزود: سازمان بيمه سلامت طبق قانون برنامه پنجم توسعه وظيفه دارد مقدمات لازم براي بهره‌مندي تمام ايرانيان از خدمات رايگان پايه سلامت را فراهم كند، اما هنوز ابهاماتي در مورد تامين منابع مالي اين سازمان وجود دارد.

به گزارش ايسنا، سيد عبدا... عمادي - سرپرست سازمان بيمه سلامت - در جلسه توديع و معارفه خود با مديرعامل پيشين صندوق خدمات درماني افزود: با تصويب اساسنامه سازمان بيمه سلامت توسط هيات دولت و شوراي نگهبان وظيفه اصلي ما در اين سازمان استقرار كامل بيمه سلامت در كشور و اجراي كامل برنامه پزشك خانواده شهري و نظام ارجاع با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مي باشد.

در جلسه مذكور همچنين دوستعلي ـ قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: هدف ما از تشكيل اين سازمان از بين بردن تبعيض در ارائه خدمات درماني و رفع همپوشاني‌هاي بيمه‌اي است.

وي افزود: تمركز كليه امور مربوط به بيمه در سازمان بيمه سلامت ايران باعث يكپارچه سازي بيمه اي در كشور، جلوگيري از موازي كاري، توسعه كمي و كيفي ارائه خدمات درماني، همكاري با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به عنوان مدعي ارائه خدمات مخصوصاً در برنامه پزشك خانواده شهري و نظام ارجاع مي‌گردد.

قائم مقام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي در اين جلسه ضمن تشكر از تلاش و زحمات دكتر محمد باقر هداوند در سازمان بيمه خدمات درماني و همچنين ضمن اشاره به انتصاب جديدشان به سمت عضو هيات مديره سازمان بيمه سلامت ايران اظهار داشت: بكارگيري اين دو نيروي كارآمد و ارزشمند (مهندس عمادي و دكتر هداوند) در سازمان بيمه سلامت ايران باعث هرچه قدرتمند تر شدن توان و حركت رو به رشد سازماني مي شود تا بتوانيم بيش از پيش خدمات بهينه اي را در امور مربوط به بيمه و درمان به مردم عزيز كشور ارائه نماييم.

به گزارش ايسنا، در حكم انتصاب عمادي به سمت سرپرستي كه از سوي شيخ الاسلامي وزير تعاون و رفاه اجتماعي ابلاغ شده ا آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالي و به استناد قانون اصلاح ماده (113) قانون مديريت خدمات كشوري و چگونگي تعيين مديريت سازمان تامين اجتماعي و صندوقهاي بازنشستگي و بيمه هاي درماني مصوب1388/12/05 مجلس شوراي اسلامي، به موجب اين ابلاغ با حفظ سمت به عنوان "سرپرست سازمان بيمه سلامت ايران" منصوب مي شويد.

با عنايت به نقش موثر و كارساز آن سازمان در اجراي يكي از بزرگترين اصلاحات در نظام رفاه اجتماعي كشور انتظار دارم با جديت و حسن تدبير بتوانيد در چارچوب قوانين و مقررات با اولويت راه اندازي سازمان و اداره آن با رعايت و حفظ حقوق، منابع و مصالح سازمان، انجام اقدامات لازم جهت تمركز كليه امور بيمه سلامت در سازمان از طريق ادغام سريع بخشهاي بيمه هاي درماني كليه صندوقهاي موضوع ماده 5 قانون مديرت خدمات كشوري با رعايت مفاد ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه و اساسنامه سازمان به منظور يكپارچه سازي بيمه خدمات سلامت، اهتمام بر توسعه كمي و كيفي بيمه پايه سلامت در سراسر كشور و اتخاذ تمهيدات و تدابير لازم جهت پوشش كامل افراد جامعه، ايجاد هماهنگي و انسجام بين بخش بيمه سلامت و بهداشت و درمان كشور به ويژه در رابطه با برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع، تكريم و حفظ حقوق بيمه شدگان از طريق اعمال نظارتهاي مستقيم و غيرمستقيم بر كميت و كيفيت خدمات قابل ارائه به طور مستمر و مداوم در چارچوب قوانين و مقررات مربوط، خريد راهبردي خدمات سلامت از بخشهاي دولتي و غيردولتي با رعايت برنامه پزشك خانواده نظام ارجاع و سطح بندي خدمات اقدام نماييد.

اميد است با استعانت از الطاف بيكران الهي در جهت صيانت و اجراي صحيح اين تصميم و اقدام بزرگ دولت خدمتگذار كه با همفكري همه انديشمندان، سياستگذران و برنامه ريزيان كشور انجام پذيرفته است، مويد و منصور باشيد.

بر اساس اين گزارس بر اساس حكمي از سوي دكتر عبدالرضا شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دكتر محمد باقر هداوند به سمت عضو هيات مديره سازمان بيمه سلامت ايران منصوب گرديد.

در اين حكم آمده است؛ نظر به تعهد، شايستگي و تجارب ارزشمند جنابعالي به موجب اين ابلاغ به عنوان عضو هيات مديره سازمان بيمه سلامت ايران منصوب مي شويد.

با گذشت سه دهه از حيات پربار نظام مقدس جمهوري اسلامي و شروع دهه پيشرفت و عدالت و به موازات شكوفايي ها و مسئوليت هاي روزافزون انقلاب اسلامي و دولت عدالت محور برآمده از راي مردم شريف، آگاه و متعهد ايران لازم است وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزون بر فعاليتهاي پر ثمر پيشين نقش موثرتر و كارآمدتري را ايفا نموده و از منافع ملي و آرماني نظام ولايي در بالاترين سطح صيانت نمايد.

بر اين اساس انتظار مي رود با تلاش و برنامه ريزي علمي و تمشيت صحيح امور مربوط به سازمان با استفاده از ظرفيت هاي موجود، آينده اي روشن و مبتني بر عدالت براي آحاد جامعه هدف رقم زده و سياست گذاري ها و برنامه ريزي هاي صندوق را بر مبناي رسيدن به نظام بيمه سلامت همگاني و ارتقاي هرچه بيشتر سطح كمي و كيفي آن تنظيم نماييد و با اتكال به ذات اقدس پروردگار و تحت توجهات حضرت ولي عصر (عج) در مسير خدمتگزاري به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و در جهت تحقق آرمانهاي رفيع امام راحل عظيم الشان (ره) و منويات مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... خامنه‌اي (مدظله العالي) مويد و منصور باشيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۱۷ ۱۰:۱۶

یک‌کاسه شدن بیمه درمانی، خواست اکثریت جامعه پزشکی است و گامی است در جهت جلوگیری از هدر رفتن سرمایه و وقت و پرهیز از رشد بادکنکی و سیاستهای چندگانه.