• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91062716260
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون اجرايي حوزه‌ي وزارتي وزارت ارشاد:

سعی داریم مشکل کمبود و گرانی کاغذ را حل کنیم

معاون اجرايي حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گرانی کاغذ در کشور، بر سعي در جهت حل آن تأكيد كرد.

معاون اجرايي حوزه وزارتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به گرانی کاغذ در کشور، بر سعي در جهت حل آن تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در زنجان، علی اسماعیل‌پور در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه کتاب زنجان، گفت: مدتی است که کشور با معضل گرانی کاغذ روبه‌روست و این امر سبب شده است که در حوزه نشر مشکل به وجود آید و با تدابیری که مسؤولان اندیشیده‌اند، سعی داریم این مشکل کمبود و گرانی کاغذ را حل کنیم.

او با اشاره به رشد فزاینده تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد از سال 84 تاکنون، مسجد را سنگر فعال و پویای فرهنگ علم عنوان کرد و کمبود کاغذ را مانع چاپ و نشر کتاب ندانست و ادامه داد: علی‌رغم کمبود و گرانی کاغذ 68 هزار و 665 مجوز چاپ و نشر کتاب در چهارماهه اول امسال صادر شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که ایران رتبه اول را در میان کشورهای جهان اسلام و رتبه 10 را در جهان از لحاظ تعداد و عناوین کتاب به خود اختصاص داده است، گفت: با دستور صریح مقام معظم رهبری توجه ویژه‎ای به مقوله کتاب شده است و در همین راستا همه استان‎ها از مزیت برگزاری نمایشگاه کتاب برخوردار هستند و با توجه به آماری که از حوزه نظارتی در دست داریم، کتاب‌هایی با موضوعات رزمندگان، انقلاب و تحولات ایران با استقبال فوق‌العاده‎ای مواجه شده‎اند و در مدت چهار ماه، 40 بار تجدید چاپ شده‎اند.

اسماعیل‌پور با بيان این‌که 200 عنوان کتاب راجع‌ به فتنه سال 88 و در تبیین آفت‌های انقلاب منتشر شده است، اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی حمایت‎های قبل و بعد از چاپ از کتاب‌‌هایی با موضوع تحولات کشور و انقلاب اسلامی ایران را دارد و در استان زنجان با وجود تنگاهای تهیه کاغذ در چهار ماه ابتدای سال گذشته، 50 عنوان کتاب مجوز گرفتند و امسال نیز 53 کتاب به دست چاپ سپرده شده‎اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به این که دولت حاضر فرهنگی‌ترین دولت ایران در دهه‎های اخیر بوده است، اظهار کرد: همه اهل فن و فرهنگ و ادب می‌دانند که تأثیر دولت و حمایت‎های ویژه این نهاد مردمی در عرصه کتاب و فرهنگ چه نقش مهمی در گسترش و اشاعه آن در میان عموم مردم جامعه دارد.

فیروز احمدی با ابراز تأسف از انتشار فیلم موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: اتفاقات این‌چنینی نشانگر ضعف دشمن است و علائم فروپاشی تمدن قدرت‎های استکباری است و این دولت‎هایی که ادعای دموکراسی و آزادی بیان بشریت دارند، به این امر واقف شده‎اند که دیگر گزینه فریب دادن مردم جهان، تاریخ مصرف گذشته است.

او با بیان این‌که ایران پیشنهاددهنده گفت‌وگوی تمدن‎هاست، اضافه کرد: گفت‌وگویی که مدنظر مقام معظم رهبری است، همان است که قطار انحراف فرهنگی را به ریل اصلی برگردانده و ایده گفت‌وگوی بین فرهنگ‎ها و موفقیت ایران در عرصه‎های فرهنگی و اتفاقاتی که در جهان اسلام رخ داده، دشمنان را عاصی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به این‌که در ششمین نمایشگاه کتاب زنجان، بن ویژه خرید کتاب نداریم، گفت: با توجه به این‌که بن ویژه خرید کتاب نداریم، تخفیف 40 درصدی خرید را جایگزین بن خرید کرده‎ایم.

علی سهندی با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه علی‌رغم وجود مشکلات گوناگون در استان زنجان گفت: با توجه به مشکلات عدیده‌ای که برای برگزاری نمایشگاه کتاب داشتیم، سعی کردیم با تمام توان خود این نمایشگاه را برگزار کنیم و این در حالی است که تعدادی از استان‎ها از برگزاری نمایشگاه کتاب انصراف دادند.

او ادامه داد: ما مفتخریم این نمایشگاه را با 350 ناشر و 300 غرفه و 40 هزار عنوان کتاب برگزار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فرصت خوب نمایشگاه برای فعالیت عرصه فرهنگ و ادب افزود: همه ارزش‌ها به واسطه کتابت منتقل شده است و کتاب با وجود همه رسانه‎های دیداری و شنیداری گوناگون، زبان گویای جامعه است و آن‌چه کتاب را باارزش‎تر از سایر رسانه‎ها می‌کند، تجمع اندیشه انسان‎های متفکر و مختلف در یک جسم جامد است و اگر این گوهر نبود، تاریخ بشریت در طول زمان از دست می‌رفت و درخت تنومند تاریخ بی‌ثمر می‌ماند و هر حرکتی در بن خود مدیون کتاب است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha