• یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91062615100

در نخستين جلسه‌ي كارگروه حل مشكل كاغذ چه گذشت؟

در نخستين جلسه‌ي كارگروه حل مشكل كاغذ چه گذشت؟

مسؤول كارگروه حل مشكل كاغذ با اشاره به نخستين جلسه اين كارگروه، قيمت كنوني كاغذ را غيرواقعي اعلام كرد.

مسؤول كارگروه حل مشكل كاغذ با اشاره به نخستين جلسه اين كارگروه، قيمت كنوني كاغذ را غيرواقعي اعلام كرد.

داريوش رضواني در گفت‌وگو با خبرنگار كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره اولين جلسه اين كارگروه كه روز شنبه‌، 25 شهريورماه، برگزار شد،‌ گفت: جلسه روز گذشته، جلسه خوبي بود و در اين جلسه تشكل‌هاي چاپ و نشر حاضر شدند و ما دغدغه‌ها و مشكلات آن‌ها و همچنين پيشنهادهاي آن‌ها را شنيديم و بررسي كرديم.

به نظر مي‌رسد رويكرد و استقبال خوبي نسبت به اين جلسه از سوي اين تشكل‌ها وجود دارد و پيش‌بيني‌ مي‌شود با برگزاري اين جلسات، قيمت كاغذ پايين بيايد.

او در پاسخ به اين سؤال كه چگونه برگزاري جلسات مي‌تواند منجر به پايين آمدن قيمت كاغذ شود‌، گفت: جمع‌بندي اين دوستان در اين است كه به اندازه كافي كاغذ در بازار وجود دارد و نگراني براي تأمين كاغذ نيست و واردكنندگان كاغذ هم در حال وارد كردن كاغذ هستند. همچنين كاغذ به اندازه كافي با ارز مرجع در يك سال گذشته وارد شده است و اين نشان مي‌دهد ما كمبود كاغذ نداريم و بايد كساني كه واردكننده و موزع كاغذ هستند، ببينند كاغذ‌ها كجا رفته است.

مسؤول كارگروه حل مشكل كاغذ در پاسخ به اين سؤال كه‌ آيا ممكن است احتكار كاغذ باعث گراني آن شده باشد‌، گفت: ممكن است اين اتفاق افتاده باشد؛ زيرا نكته‌اي كه در اين جلسه بررسي شد، اين بود كه اگر كاغذ با ارز رقابتي امروز هم درنظر گرفته شود، قيمتش‌، قيمتي نمي‌شود كه اكنون دارد و قيمت كنوني كاغذ غيرواقعي است.

رضواني تأكيد كرد: اين نظر دست‌اندركاران نشر و واردكنندگان كاغذ است.

او در ادامه عنوان كرد: در ادامه جلسه‌هايي برگزار خواهد شد تا راهكارهايي براي تخصيص ارز مرجع به كاغذ پيدا شود و اعتبار تخصيص داده شود و تشكل‌هاي نشر هم بتوانند ثبت سفارش كنند و كاغذ وارد كنند. همچنين قصد داريم جلساتي با بانك مركزي و نمايندگان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت برگزار كنيم تا اين موضوع با حضور آن‌ها نيز بررسي شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha