• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91062514650
  • منبع : نمایندگی همدان

وزير آموزش‌وپرورش: نظام رتبه‌بندي معلمان اجرا مي‌شود

وزير آموزش‌وپرورش: نظام رتبه‌بندي معلمان اجرا مي‌شود

وزير آموزش و پرورش از اجراي نظام رتبه‌بندي معلمان در آينده‌اي نزديك خبر داد.

وزير آموزش و پرورش از اجراي نظام رتبه‌بندي معلمان در آينده‌اي نزديك خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه همدان، حميدرضا حاجي بابايي امروز در كارگروه آموزشي تحول بنيادين و شروع سالتحصيلي متفاوت عنوان كرد: در سند تحول بنيادين نظام رتبه بندي معلمان اجرايي خواهد شد تا معلمان جايگاه اصلي خود را پيدا كنند.

وي افزود: در نظام رتبه‌بندي معلمان پيوند بين معلم و كارمند جدا مي شود، معلمان نبايد تفاوتي با اساتید دانشگاه­ها داشته باشند.

حاجي بابايي اظهار كرد: با اجرايي شدن نظام رتبه‌بندي معلمان در مجموعه آموزش و پرورش همه كار پژوهشي انجام خواهند داد و هيچ كادر اداري وجود نخواهد داشت.

وي نقش كليدي آموزش و پرورش را پژوهش خواند و گفت: طرح شهاب در شش استان از كشور در سالجاري انجام خواهد شد كه استعدادهاي درخشان را از دوران ابتدايي شناسايي كرده و تحويل جامعه مي دهد.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: پژوهش، نقش اصلي را آموزش و پرورش دارد و توجه به پژوهش و كاربردي كردن تمامي آموزشها از اهداف اصلي آموزش‌وپرورش است تا دانش آموزان بتوانند آموخته­‌هاي خود را در بطن زندگي وارد كنند.

وي خاطرنشان كرد: مجموعه آموزش و پرورش در حال ريل گذاري براي اجرايي كردن سند تحول بنيادين است و تمامي برنامه ريزيها براي اجراي هر چه بهتر سند تحول بنيادين انجام شده است.

حاجي بابايي عنوان كرد: سند تحول بنيادين تنها شامل اجرايي شدن نظام 3-3-6 نيست چراكه اين سند كوچكترين جزييات آموزش و پرورش را مورد بررسي قرار داده و نواقص موجود را برطرف مي‌كند.

وي افزود: اجرايي شدن نظام 3-3-6 نواقص دوره نظام قديم و دو ساله بودن دوره هنرستان را برطرف مي كند.

حاجي بابايي يادآورشد: دانشگاه فرهنگيان در بهمن ماه سال جاري دانشجو مي‌پذيرد و دانشجويان بعد از تحصيل در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به كار خواهند شد.

وي اذعان كرد: تحول بنيادين در آموزش و پرورش به معني تغيير مستمر است كه با گذشت يك تادوماه جواب نمي دهد و معلمان،‌اوليا و دانش آموزان بايد در اين زمينه كمك كنند.

حاجي بابايي تاكيد كرد: اجرايي كردن سند تحول بنيادين بايد از 30 سال قبل آغاز مي­شد و اين سند هرچه ديرتر آغاز شود به ضرر پيشرفت جامعه است بنابراين همه بايد در اجرا كردن اين سند كمك كنند.

وزير آموزش‌وپرورش خاطرنشان كرد: شاكله شخصيتي انسانها از دوره کودکی آغاز مي­شود بنابراين مجموعه آموزش و پرورش بايد از دوران ابتدايي كار تربيتي دانش آموزان را آغاز كند تا در آينده مسؤولان و مديراني مسؤوليت‌پذير تحويل جامعه داده شود.

وي به كتب درسي سال ششم ابتدايي اشاره و بيان كرد: كتب درسي سال ششم ابتدايي با نگاه تكميل، تثبيت و تعميق دوره ابتدايي و آمادگي براي مقاطع بالاتر تدوين شده است.

وزير آموزش‌وپرورش اضافه كرد: كتاب سند تحول بنيادين چندين كتب فلسفي و مقاله به همراه دارد كه در مجموع تبديل به سند تحول بنيادين مي شود.

حاجي بابايي به هوشمندسازي مدارس اشاره كرد و گفت: امروزه دنياي اينترنت در دسترس تمامي افراد به ويژه دانش‌آموزان قرار دارد بنابراين دوره كار با تخته‌هاي گچي به اتمام رسيده و تمامي مدارس بايد هوشمند شوند، هرچه مدارس ديرتر هوشمند شود به ضرر دانش آموزان و مربيان است.

وي همچنین به حركت منحرفانه دشمنان اشاره كرد و گفت: دشمنان با ساخت فيلم‌هايي عليه اسلام مي خواهند به اسلام خدشه وارد كنند اما خوشبختانه اسلام سرافرازتر مي شود.

وزير آموزش و پرورش گفت: اسلام ناب محمدي مثل هميشه پايدار سرافرازتر است و به محض برخاستن يك توطئه دست‌هايي عليه آنان برمي‌خيزد، دانش آموزان سال تحصيلي جديد را با فرياد عليه دشمنان آغاز خواهند كرد.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۸ ۲۲:۱۷

از حمایتهای جامع و کامل دکتر حاج‌بابایی ممنونم.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۶ ۱۴:۵۲

تفاوت تطبیق را درست کن، بقیه درست می‌شه.