• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91061911176
  • خبرنگار : 71368

باج‌خواهي نافرجام از تاجر افغان در ايران

آدم‌ربايي 250 ميليون توماني كودك 8ساله ناكام ماند

آدم‌ربايي 250 ميليون توماني كودك 8ساله ناكام ماند

رييس پليس آگاهي استان كرمان از دستگيري آدم‌ربايي خبر داد كه با انگيزه كسب 250 ميليون تومان، كودك هشت ساله يكي از تجار افغان را ربوده بود.

رييس پليس آگاهي استان كرمان از دستگيري آدم‌ربايي خبر داد كه با انگيزه كسب 250 ميليون تومان، كودك هشت ساله يكي از تجار افغان را ربوده بود.

سرهنگ پور رضا قلي در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اينكه در دوازدهم شهريور ماه سال جاري پرونده‌اي در مورد آدم‌ربايي پسر بچه هشت ساله به نام «مجتبي» تبعه افغانستان براي رسيدگي به پليس آگاهي ارجاع داده شد گفت: در بررسي‌ها مشخص شد كه پدر مجتبي يكي از تجار معروف در زمينه پشم است و ربايندگان در تماس‌هاي تلفني مكرر مبلغ 250 ميليون تومان را براي آزادي اين فرد درخواست كرده‌اند.

وي با بيان اينكه با مشخص‌شدن انگيزه ربايندگان كه باج‌خواهي از پدر فردربوده شده بود تحقيقات آغاز شد گفت: بررسي‌ها درباره تماس‌هاي برقرار شده با پدر مجتبي نشان داد كه تمامي تماس‌هاي تلفني براي مذاكره براي دريافت باج، از باجه‌هاي تلفن كارتي در نقاط مختلف شهر و حاشيه شهر است.

رييس پليس آگاهي كرمان با بيان اينكه در حالي تحقيقات كارآگاهان براي يافتن سرنخي از ربايندگان ادامه داشت كه پنج تيم موتورسوار و خودرويي در مناطقي كه احتمال برقراري تماس ربايندگان با خانواده مجتبي وجود داشت مستقر شده بودند،‌گفت: سرانجام در حالي كه يكي از ربايندگان در حين مذاكره تلفني با خانواده مجتبي از يك كيوسك تلفن كارتي بود، دو تيم از كارآگاهان محل تماس را شناسايي و فردي را در حين مذاكره با تلفن شناسايي كردند.

وي با بيان اينكه اين فرد به محض مشاهده ماموران بدون قطع تلفن از كيوسك خارج و با يك دستگاه موتورسيكلت متواري شد گفت: پس از تعقيب و گريز اين فرد 20 ساله كه رضا نام داشت نهايتا توسط يكي از ماموران در اقدامي شجاعانه دستگير و مشخص شد اين افغان مقيم كرمان به عنوان يكي از اعضاي گروه ربايندگان وظيفه مذاكره با خانواده گروگان را بر عهده داشته است.

رييس پليس آگاهي كرمان افزود: مامور نيز كه در حين دستگيري متهم دچار آسيب‌ديدگي از ناحيه پا شده بود در بيمارستان بستري شد.

پوررضاقلي با بيان اينكه پس از دستگيري متهم در تحقيقات انجام شده، اين فرد اقرار كرد كه مجتبي نزد همدستان افغان‌اش كه همگي مقيم ايران بودند در منزلي نگهداري مي‌شود گفت: تيم‌هاي عملياتي به محل مورد نظر اعزام شدند اما مشخص شد دقايقي قبل و به علت تاخير فرد دستگير شده آدم‌ربايان محل نگهداري را ترك كردند اما فردي افغان به نام «غفور» 21 ساله در منزل دستگير شد.

رييس پليس آگاهي كرمان با بيان اينكه اقدامات گسترده كارآگاهان براي دستگيري مابقي آدم‌ربايان و رهايي‌گروگان ادامه داشت تا اينكه ماموران دريافتند كه ساير متهمان كه فرد ربوده شده نزد آنان نگهداري مي‌شود با اطلاع از عمليات پليس به كلي متواري شده‌اند گفت: سرانجام در سيزدهم شهريور ماه فرد ربوده شده توسط سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت در مقابل حسينه رها كه با تماس تلفني خانواده اين فرد مراتب به پليس اطلاع داده شد.

وي با بيان اينكه در ادامه اين تحقيقات رضا به صراحت به ارتكاب آدم‌ربايي با همدستي دو افغان با هويت معلوم و با انگيزه باج‌خواهي اقرار كرد گفت: اقدامات لازم براي دستگيري همدستان افغان وي در دستور كار قرار دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha