• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91061810245
  • خبرنگار : 71443

ديده‌بان حقوق بشر خواستار شد: چين پناهندگان ميانماري را اخراج نكند

ديده‌بان حقوق بشر خواستار شد: چين پناهندگان ميانماري را اخراج نكند

ديده‌بان حقوق بشر در نامه‌اي به وزير امور خارجه چين، اقدام اين كشور براي اخراج اجباري جمعي از پناهندگان ميانماري را مورد انتقاد قرار داد و اعلام كرد كه اين كار نقض قوانين بين‌المللي است.

ديده‌بان حقوق بشر در نامه‌اي به وزير امور خارجه چين، اقدام اين كشور براي اخراج اجباري جمعي از پناهندگان ميانماري را مورد انتقاد قرار داد و اعلام كرد كه اين كار نقض قوانين بين‌المللي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دولت چين در اواخر اوت 2012 حداقل چهار هزار نفر از قبيله كاچين ميانمار را كه براي فرار از درگيري‌هاي نظامي در كشورشان به چين پناه آورده بودند به منطقه شمالي محل جنگ ميانمار بازگرداند.

در اين نامه آمده است كه دولت چين در حالي اقدام به استرداد پناهندگان ميانماري كرده كه هيچ امكاني براي بررسي درخواست‌هاي پناهندگان آنها نكرده بود و هم‌چنين ادعاي پناهنده بودن ميانماري‌ها را رد كرده و مانع از دسترسي آژانس‌هاي پناهندگي سازمان ملل به اين مهاجران شده است.

بي فرليك، سرپرست برنامه‌هاي پناهندگي ديده‌بان حقوق بشر در اين باره گفت: به نظر مي‌آيد كه دولت چين به جاي پيروي از حقوق بين‌الملل در مورد پناهندگان بيشتر قصد تغيير اين قانون‌ها را دارد، در حالي كه بايد اين استانداردها را رعايت كند.

براساس گزارش وب سايت ديده بان حقوق بشر، در ژوئن 2011 مناقشاتي ميان مردم ايالت كاچين و ارتش ميانمار در گرفت كه پس از 17 سال آتش‌بس اين اتفاق رخ داده است. اين درگيري‌هاي مسلحانه منجر به بي خانماني 75 هزار نفر شده است.

اين افراد بي خانمان كمترين حمايت‌ها را از كشور خودشان، برمه و چين دريافت كرده‌اند؛ در حالي كه سازمان ديده‌بان حقوق بشر معتقد است كه آن‌ها به دليل فرار از مناقشات نظامي پناهنده تلقي مي‌شوند و در صورت بازگشت به ميانمار با خطرات فراواني روبرو هستند.

اين سازمان در ادامه از دولت چين خواست تا تضمين كند كه با اين مهاجران براساس حقوق بين الملل رفتار خواهد كرد و به اجبار آن‌ها را به ميانمار مسترد نمي‌كند. هم‌چنين اجازه دسترسي آژانس‌هاي پناهندگي سازمان ملل به اين پناهندگان و امكان بررسي وضعت آن‌ها را از مقامات اين كشور خواستار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha