• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91061408579
  • خبرنگار : 71133

امير اسفندياري: نماينده سينماي ايران در فرايند درستي به اسكار معرفي مي‌شود

امير اسفندياري: نماينده سينماي ايران در فرايند درستي به اسكار معرفي مي‌شود

امير اسفندياري تاكيد كرد: امسال هم مانند سنوات گذشته بنياد سينمايي فارابي در فرآيند درستي نماينده سينماي ايران را به آكادمي اسكار معرفي مي‌كند.

امير اسفندياري تاكيد كرد: امسال هم مانند سنوات گذشته بنياد سينمايي فارابي در فرآيند درستي نماينده سينماي ايران را به آكادمي اسكار معرفي مي‌كند.

مدير بخش بين‌المللي بنياد سينمايي فارابي در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: فرم‌هاي مربوط به اسكار ارسال و پيگيري‌هاي لازم و نامه‌نگاري با آكادمي انجام شده و طبيعتا اطلاعات لازم داخلي و خارجي در حال جمع‌آوري است.

وي افزود: بر اساس قوانين و مقررات اسكار، طبق سنوات گذشته هيات انتخابي متشكل از هنرمندان و دست اندركاران سينما روند رسيدگي به فيلم‌ها را پيگيري خواهد كرد.

اسفندياري اظهار اميدواري كرد: مانند تمام دوران‌هايي كه هيات انتخابي برسي فيلم‌هاي واجد شرايط را انجام مي دادند،‌اين هيات امسال هم بتواند با در نظر گرفتن كليه شرايط لازم بهترين گزينه از سينماي ايران را به آكادمي هنرهاي سينمايي اسكار معرفي كند.

وي با انتقاد از اظهار نظرهاي غيركارشناسانه‌اي كه در اين خصوص مطرح مي‌شود گفت: در تمام اين سالها به غير از تنها يك دوره هيات‌هاي انتخاب متشكل از افراد شناخته شده‌اي بودند كه سوابق رسانه‌يي اطلاع رساني‌ها موجود است از جمله سال گذشته كه آن هيات تمام مسايل و جوانب را سنجيد و بهترين گزينه را كه «جدايي نادر از سيمين» بود را معرفي كرد.

اسفندياري درباره مطرح شدن فشارهايي براي انتخاب اين فيلم به اسكار اظهار كرد: هيات انتخاب در دوره گذشته از چهره‌هاي مقبول سينمايي تشكيل شده بود و مي‌توان با تك تك آن‌ها درباره روند اين انتخاب صحبت كرد و مطرح شدن اينكه انتخاب توسط آنها صورت نگرفته كمال بي‌انصافي و توهين به اين افراد است.

وي تاكيد كرد: هيات انتخاب سال گذشته (محمد داودي، محمد بزرگ نيا، پوران درخشنده، رسول صدرعاملي، مهدي صباغ زاده، عليرضا شجاع نوري، رويا تيموريان، شهرام جعفري نژاد و امير اسفندياري) با استقلال كامل كليه آثار را بررسي كردند و «جدايي نادر از سيمين» با اختلاف بسياري ازفيلم‌هاي ديگر و به اتفاق آرا انتخاب شد.

اين كارشناس سينمايي درباره موفقيت ايران در اسكار و سخت‌تر شدن انتخاب معرفي نماينده سينماي ايران در اين دوره گفت: توقعات از سينماي ايران بالاتر رفته و قطعا انتخاب سخت‌تر خواهد بود اما فيلم‌هايي داريم كه مي‌توانند در اين رقابت شركت كنند و مهم اين است كه فرآيند انتخاب به خوبي طي شود. مانند سال گذشته هياتي كه اين مسئوليت را بر عهده مي‌گيرد با استقلال كامل و با بررسي دقيق، گزينه شايسته‌اي را جهت نمايندگي سينماي ايران در رقابت هاي اسكار انتخاب و معرفي كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha