• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 91060502620
  • خبرنگار : 71214

با ارائه بيش از هزار عنوان مقاله

چهاردهمين كنفرانس شيمي معدني ايران برگزار شد

چهاردهمين كنفرانس شيمي معدني ايران با ارائه بيش از هزار مقاله علمي تخصصي طي روزهاي شنبه و يكشنبه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.

چهاردهمين كنفرانس شيمي معدني ايران با ارائه بيش از هزار مقاله علمي تخصصي طي روزهاي شنبه و يكشنبه در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پژوهشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر باقرزاده، دبير چهاردهمين كنفرانس شيمي معدني ايران اظهار كرد: در پي فراخوان اعلام شده بالغ بر هزار و 243 مقاله به دبيرخانه كنفرانس واصل شد كه از اين ميزان، 81 درصد (هزار و هفت مقاله) پذيرفته شده و 19 درصد آنها نيز براي ارائه در اين كنفرانس مورد پذيرش قرار نگرفته‌اند. اين آمار نشان از استقبال گسترده‌ دانشجويان و محققان شيمي معدني نسبت به دوره‌هاي گذشته دارد.

وي ادامه داد:‌ در كنفرانس‌هاي ادوار گذشته مقالات كمتري به دبيرخانه ارائه شده و همواره شاهد روند رو به رشد در كميت وكيفيت آنها بوديم به گونه‌اي كه در كنفرانس هشتم 228 مقاله، نهم 360 مقاله، دهم 297 مقاله، يازدهم 419 مقاله، دوازدهم 822 مقاله، سيزدهم 473 مقاله و چهاردهم 1007 مقاله ارائه شد. البته علت كاهش چشمگير تعداد مقالات دركنفرانس سيزدهم نسبت به دوره‌ قبل همزماني آن با كنگره‌ شيمي بود كه در استان همدان برگزار شد.

دبير چهاردهمين كنفرانس شيمي معدني ايران با بيان اين كه سه درصد از مقالات پذيرفته شده به صورت سخنراني و 97 درصد به صورت پوستر ارائه مي‌شود، تصريح كرد: سخنراني‌هاي ارائه شده در اين كنفرانس به گونه‌اي است كه يازده نفر از اعضاي هيات علمي، هفت نفر از دانشجويان دكتري و 9 نفر از دانشجويان كارشناسي ارشد در نشست‌هاي پيش‌بيني شده به ارائه مطالب خود مي‌پردازند.

همچنين حدود 982 پوستر در پانزده زمينه تخصصي به اين كنفرانس ارائه شده كه حدود 267 مقاله آن در حوزه نانوست.

باقرزاده در پايان از تقدير از 14 مقاله و پوستر برتر به انتخاب شركت كنندگان در اين كنفرانس خبر داد و گفت: روند انتخاب مقالات برتر در چهاردهمين كنفرانس شيمي معدني ايران كه به تصويب انجمن شيمي نيز رسيده به گونه‌اي است كه به هر يك از شركت كنندگان كارت‌هايي به عنوان امتياز ارائه مي‌شود تا در نشستهاي مختلف بتوانند اين كارت‌ها را هزينه كرده و در واقع امتياز مقالات و پوسترها از اين طريق مشخص شده و از برگزيدگان كه بيشترين امتياز را كسب كنند تقدير به عمل خواهد آمد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha