• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060502488
  • منبع : نمایندگی لرستان

نماینده خرم‌آباد: اراده‌اي برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان وجود ندارد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی اراده و اصراری برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان ندارند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی اراده و اصراری برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان ندارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، ایرج عبدی با انتقاد از اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان در دولت دهم افزود : طبق یکی از مواد مندرج در قانون جامع حمایت از معلولان، نهادهای دولتی موظف هستند ۳ درصد نیروهای استخدامی خود را از میان معلولان برگزینند اما متأسفانه تاکنون هیچ یک از سازمان‌های دولتی اقدام به اجرای این قانون نکرده‎اند.

وی اظهار کرد: اگر یک سازمان و نهاد دولتی بخواهد گروهی را استخدام کند، شرایط استخدامی را به گونه‌ای قرار می‎دهد که مشمول معلولان نمی‌شود.

عبدی تصریح کرد: طبق یکی دیگر از مواد مندرج در قانون جامع حمایت از معلولان، فضای ادارات باید به گونه‌ای طراحی و معماری شود که رفت و آمد معلولان در این اماکن به آسانی صورت پذیرد اما اجرای این قانون نیز شکلی سلیقه‌ای به خود گرفته و در برخی ادارات اجرا و در برخی دیگر اجرا نمی‌شود.

وی با اشاره به گله‎مندی معلولان از اجرا نشدن قانون جامع حمایت از معلولان عنوان کرد: نگاهی به وضعیت معلولان در شهرها و استان‌های مختلف نشان می‌دهد که دولت و مسئولان ذیربط، اراده و اصرار کافی برای اجرای این قانون ندارند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، بهترین شکل حمایت از معلولان را اجرای قانون جامع حمایت از معلولان دانست و بیان کرد: متأسفانه هنوز این باور در میان مسئولان و دولتمردان به وجود نیامده که قوانین مربوط به معلولان باید جزء به جزء و به صورت کامل اجرایی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با مد نظر قرار دادن کمک‌های گاه به گاه برخی از نهادها و سازمان‌های دولتی به معلولان گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان حق این افراد به بهترین شکل در نظر گرفته شده و اگر این قانون اجرایی شود از هر کمک دیگری در حق این افراد بهتر و موثرتر است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha