• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91060301314
  • خبرنگار : 71234

نقوي‌حسيني:

اجلاس تهران فرصتي براي خنثي كردن توطئه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي است

اجلاس تهران فرصتي براي خنثي كردن توطئه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: ايران در اجلاس غيرمتعهدها مي‌تواند در جهت خنثي‌سازي توطئه‌هاي آمريكايي‌ها و رژيم صهيونيستي، دخالت‌ها و خطرات آنها را براي سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها تبيين كند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، گفت: ايران در اجلاس غيرمتعهدها مي‌تواند در جهت خنثي‌سازي توطئه‌هاي آمريكايي‌ها و رژيم صهيونيستي، دخالت‌ها و خطرات آنها را براي سران كشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها تبيين كند.

سيدحسين نقوي حسيني‌ در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برگزاري اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهدها را در تهران به عنوان يكي از بهترين نشست‌ها از گذشته تاكنون توصيف كرد و گفت: با توجه به اعلام آمادگي بيش از 100 كشور براي شركت در اين اجلاس در سطوح مختلف سران و وزراي خارجه و هيات‌هاي ديپلماتيك مي‌توان اينگونه پيش‌بيني كرد كه بين 15 نشست گذشته، اجلاس تهران در سطح بسيار خوبي برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه ايران در اين اجلاس، تهران بايد مواضع خود را نسبت به مسائل منطقه و جهان همچون فلسطين، بحران سوريه و خطرات اسرائيل بيان كند، افزود: اجلاس تهران بستر خوبي براي بيان مواضع ايران از طريق برگزاري نشست‌هاي دوجانبه و چندجانبه است تا براساس آن تهديداتي كه از سوي كشورهاي غربي متوجه كشورهاي مستقل عضو غيرمتعهدها مي‌شود را بيان نمايد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه اين اجلاس از سه بخش صدور بيانيه، برگزاري نشست‌ها و گفت‌وگوهاي دو و يا چندجانبه و يا بررسي دستور جلسات تشكيل شده است، گفت: ايران مي‌تواند از هر سه بخش از اين اجلاس براي بيان مواضع خود در جهت خنثي‌سازي توطئه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي و دخالت هايشان در منطقه و خطراتي را كه براي آرامش منطقه دارند، استفاده كند تا چهره مداخله‌گرايانه و تجاوزگرانه آمريكا و رژيم صهيونيستي را به دنيا نشان دهد.

نقوي‌حسيني تاكيد كرد: ايران در اجلاس تهران با اعلام مواضع خود مي‌تواند پرده از توطئه‌هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي بردارد و آن را به جهانيان نشان دهد.

وي همچنين با بيان اينكه غربي‌ها به دنبال پياده كردن دو پروژه ايران‌هراسي و منزوي كردن جمهوري اسلامي هستند، گفت: در همين راستا غربي‌ها تلاش كردند تا در روابط بين‌جمهوري اسلامي و ساير كشورها خدشه وارد كنند كه ايران با توجه به چنين پيشينه‌اي مي‌تواند از اجلاس تهران بهترين بهره‌برداري را براي رفع سوءتفاهم‌ها و كدورت‌ها ببرد و پروژه‌ آمريكايي‌ها را براي منزوي كردن جمهوري اسلامي خنثي كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha