• جمعه / ۳ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91060301061
  • خبرنگار : 71038

ميرتاج‌الديني :حضور مقام معظم رهبري دراجلاس غيرمتعهدها تاثيرات جهاني آن را چندبرابر مي‌كند

ميرتاج‌الديني :حضور مقام معظم رهبري دراجلاس غيرمتعهدها تاثيرات جهاني آن را چندبرابر مي‌كند

معاون رييس جمهور با اشاره به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران ، گفت: در شرايط فعلي با توجه به تحولات جهاني و منطقه‌اي ما بايد از اين فرصت به نحو احسن استفاده كنيم.

معاون رييس جمهور با اشاره به برگزاري اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران ، گفت: در شرايط فعلي با توجه به تحولات جهاني و منطقه‌اي ما بايد از اين فرصت به نحو احسن استفاده كنيم.

حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه جمهوري اسلامي ايران آمادگي برگزاري اجلاس غيرمتعهدها به صورت گسترده و باشكوه را دارد، افزود: دولت تمام امكانات خود را در اين ارتباط بسيج كرده و داراي آمادگي همه‌جانبه‌ براي برگزاري هر چه باشكوه‌تر اين اجلاس است و حضور مقام معظم رهبري در مراسم افتتاحيه آن يك امتياز ويژه براي اين اجلاس خواهد بود و تاثيرات جهاني آن را چند برابر خواهد كرد.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر رخدادها و تحولات مهمي در عرصه منطقه‌اي و جهاني در حال رخ دادن است، گفت: جنبش غيرمتعهدها با توجه به جايگاهش مي‌تواند نقش مهمي در اين تحولات داشته باشد.

ميرتاج‌الديني با اشاره به برگزاري اين اجلاس در تهران و جايگاه استراتژيك و ژئوپلتيك ايران در منطقه و جهان گفت: امروز جايگاه ايران و تاثيرگذاري آن در مسائل بين‌المللي و منطقه‌اي بر كسي پوشيده نيست و از اين جهت دشمنان انقلاب اسلامي فشارهاي زيادي وارد مي‌كنند، تا مانع برگزاري باشكوه اين اجلاس شوند. مشاهده مي‌كنيم كه به سران برخي از كشورها كه قصد حضور در اين اجلاس را دارند فشار وارد مي‌كنند كه در اين اجلاس شركت نكنند.

وي ادامه داد: در شرايطي كه سازمان ملل متحد تحت نفوذ آمريكا و قدرت‌هاي همسو عمل مي‌كند و از استقلال عملي برخوردار نيست، جنبش غيرمتعهدها مي‌تواند نقش بي‌بديلي را ايفا كند و تاثيرگذاري بسيار مناسبي در مسائل منطقه‌اي و جهاني داشته و در راستاي دفاع از حقوق ملت‌ها و ايستادگي در برابر زياده‌خواهان و قدرت‌هاي استكباري نقش ايفا كند.

معاون رييس‌جمهور در اجراي قانون اساسي به فلسفه تاسيس جنبش غير متعهدها اشاره كرد و گفت: در واقع فلسفه وجودي اين جنبش، دفاع از حقوق ملت‌ها در برابر زورگويان است و اين‌كه در برابر استكبارگرايان بايستد.

ميرتاج‌الديني با اشاره به سياست جمهوري اسلامي ايران در دفاع از حقوق ملت‌ها ،تصريح كرد : برگزاري اين اجلاس در تهران و فرصت سه ساله‌اي كه ايران براي رياست اين جنبش درا ختيار دارد، بسيار مناسب است تا از پتانسيل‌هاي اين جنبش در راستاي دفاع از حقوق ملت‌ها استفاده شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha