• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91060200810
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاد حوزه علمیه شاهرود: مسجد بهترین پایگاه اجتماعی، سیاسی و معنوی در هدایت جوانان است

استاد حوزه علميه شاهرود گفت: مساجد بهترین پایگاه اجتماعی، سیاسی و معنوی در جذب و هدایت جوانان است و باید تلاش شود این سنگر مستحکم و قوی تقویت شود.

استاد حوزه علميه شاهرود گفت: مساجد بهترین پایگاه اجتماعی، سیاسی و معنوی در جذب و هدایت جوانان است و باید تلاش شود این سنگر مستحکم و قوی تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه سمنان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی موسوی، روز چهارشنبه در جلسه صالحین پایگاه امام جعفر صادق (ع) حوزه خاتم الانبیا شاهرود تأكيد كرد: بايد با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و تربیتی بتوان در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی كرد، همانطور که در طول حیات انقلاب اسلامی این‌گونه بوده است.

وي گفت: دشمنان از مساجد بسیار وحشت دارند؛ چرا كه می‌دانند مساجد کارخانه و محل پرورش انسان‌هایی شجاع، بصیر، مخلص و فداکار است.

استادحوزه علمیه شاهرود گفت: مساجد خانه خدا و محل پرورش انسان‌های عالم، مجاهد و بصیر است و باید از این پایگاه‌ها استفاده صحیح كرد.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار داشت: مسجد پایگاه عبادت، پرهیزکاری و محور وحدت مسلمانان است .

وي افزود: مسجد از صدر اسلام تاکنون پشتوانه محکم برای مسلمانان بوده است و در مسائل دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و نظامی و اقتصادی همواره از مسجد استفاده و سود برده شده است.

استاد حوزه علمیه شاهرود با اشاره به قداست و اهمیت مسجد گفت: از امام صادق (ع) در قداست و تعظیم مسجد سوال شد؛ ایشان فرمودند«مساجد خانه‌های خداوند هستند و به این علت از قداست بالایی برخوردارند».

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند«مساجد، بازارهای آخرت است که کالای آن مغفرت و ارمغان آن بهشت است».

وی با تاکید بر استفاده از فضای معنوی مسجد و استفاده از آن اظهاركرد: با توجه به روایات بیان شده به اهمیت حضور در مسجد و استفاده از این محیط پی می‌ببریم و باید بدانیم به گفته امام راحل مساجد سنگر هستند و باید در این سنگرها آمادگی برای دفاع از ارزش های الهی را در خود ایجاد کنیم و بدانیم حضور در مساجد موجب خشنودی خداوند می‌شود.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha