• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052917522
  • منبع : نمایندگی قم

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س): نماز عید فطر نماد پیوند قلبی و عاطفی مسلمانان جهان است

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س): نماز عید فطر نماد پیوند قلبی و عاطفی مسلمانان جهان است

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: روز عید فطر روز محبت و پیوند قلبی مسلمانان جهان در صفوف بهم فشرده نماز است و همین جمعیت معنوی در روز قدس با دشمنان و استکبار جهانی بر اساس "اشداء علی الکفار" رفتار کرده است.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) گفت: روز عید فطر روز محبت و پیوند قلبی مسلمانان جهان در صفوف بهم فشرده نماز است و همین جمعیت معنوی در روز قدس با دشمنان و استکبار جهانی بر اساس "اشداء علی الکفار" رفتار کرده است.

به گزاش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی صبح روز يكشنبه در جمع نمازگزاران عید فطر در آستان مقدسه حضرت معصومه(س) با بیان این‌که «روز عید روز جزا و حسنات است» گفت: عید فطر باید منشأء تحول در انسان و جامعه باشد.

وی اظهار كرد: عید سعید فطر روز پیوند با اولیاالله است و باید منشا خیر و برکات در انسان و جامعه باشد.

وی با تشریح ارکان نماز عید فطر و تشابه نمادین آن با روز قیامت گفت: قیام در این نماز ما را به یاد قیام در روز حساب می‌اندازد و هرکس از این قیام سربلند بیرون بیاید همان‌طور که با سبکبالی راهی منزلش می‌شود، به همانگونه راهی بهشت برین خواهد شد.

امام جمعه قم با تاکید بر این‌که «انقلاب اسلامی سبب تحول در انسان و جامعه ایران اسلامی شد»، افزود: باید حضور و تجمع با شکوه مسلمین سبب تداوم و نتیجه بخشی بیداری اسلامی شده تا الباقی دیکتاتوران منطقه از هستی ساقط شوند.

وی با بیان این‌که «حفظ و تعالی برکات و حسنات ماه مبارک رمضان مهم‌تر از ایجاد آن است»، گفت: در نماز عید فطر بر انجام کارهای شایسته بر اساس شان و ارزش اسلام و قرآن تاکید می‌شود و این صفوف فشرده باید نشانگر پیوند قلبی با نبی مکرم اسلام و اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه قم در خطبه دوم نماز عید سعید فطر بر رعایت تقوی و حفظ کرامات انسانی تأکید کرد و گفت: اکنون که توفیق شده سرمایه‌گذاری معنوی و الهی را در این ماه به دست آورده‌ایم این رزق را به برکت امام زمان(عج) حفظ کرده و به روح جامعه تزریق کنیم.

وی با تقدیر از دیدارهای صمیمانه مقام معظم رهبری با اقشار مختلف مردم اظهار كرد: این دیدارها و رفع نیازهای اقشار مختلف مردم باعث پیوند قلبی مردم با ولایت فقیه شده و مسوولان را با مشکلات و خواسته‌های آنان آشنا می‌کند.

وی از رسانه‌ها و خبرنگاران به دلیل انعکاس شایسته اخبار دیدارهای مقام معظم رهبری تقدیر کرد و گفت: مردم هوشیار ایران اسلامی با حضور شایسته خود در مراسم احیای شب‌های قدر و روز جهانی قدس الگوی خوبی برای مقاومت با استکبار جهانی هستند.

سعيدي ابراز امیدواری کرد مردم مظلوم بحرین و شیعیان عربستان از دست استکبار جهانی و عمال دست نشانده آن‌ها رهایی یابند و افزود: تنها راه احیاي ارزش‌های اسلامی محو کامل رژیم غاصب صهیونیستی از منطقه است.

وی افزود: امیدوارم اسیران و دربندان ایرانی در سوریه و نیز کارکنان خدوم هلال احمر جمهوری اسلامی در لیبی هرچه زودتر از اسارت و بند رهایی یابند.

وی در پایان با تأکید بر این‌که «باید اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تحقق یابد» گفت: اکنون استکبار جهانی سعی دارد به ارزش‌های مادی و معنوی نظام اسلامی از طریق تحریم و فشارهای اقتصادی ضربه وارد کند، باید ارکان اقتصاد مقاومتی را طبق نظر و خواسته مقام معظم رهبری تامین کرد و آن را تداوم بخشید تا هرچه زودتر مشکلات مردم حل شود.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha