• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 91052516073

«سر اژدها» براي چين پول مي‌سازد

«سر اژدها» براي چين پول مي‌سازد

بخشي از ديوار چين كه از آن به‌عنوان «سر اژدها» نام برده مي‌شود، به جاذبه‌ي جديد گردشگري چين تبديل مي‌شود.

بخشي از ديوار چين كه از آن به‌عنوان «سر اژدها» نام برده مي‌شود، به جاذبه‌ي جديد گردشگري چين تبديل مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در شرايطي كه ديوار چين به‌عنوان بزرگ‌ترين سازه‌ي ساخت دست بشر و يكي از عجايب هفت‌گانه از نگاه مردم دنياي مدرن، در سال‌هاي اخير به يكي از مقاصد اصلي گردشگران چين تبديل شده است، مقامات صنعت گردشگري اين كشور قصد دارند بخشي از ديوار چين را كه از آن به‌عنوان «سر اژدها» نام برده مي‌شود، به جاذبه‌ي جديد گردشگري چين تبديل كنند.

به گزارش شينهوا، این بخش از دیوار چین که معماري منحصربه‌فردي دارد، در 300 کیلومتری شهر پکن ـ پايتخت چين ـ در ساحل دریای «بوهای» واقع شده و با 20 متر پيش‌روي در آب، براساس باور مردم محلي به سر اژدهايي شباهت دارد كه مشغول آب خوردن است.

البته كارشناسان شرايط اين اثر تاريخي منحصربه‌فرد را بحراني دانسته‌اند و بر اين باورند كه فقط 20 درصد ديوار چين در شرايط مطلوبي است و بقيه‌ي آن يا به مرمت جدي نياز دارد يا به‌دليل قرار گرفتن در مناطق دورافتاده و استفاده‌ي بخش‌هايي از آن به‌عنوان مصالح ساختماني توسط روستاييان، در حال ناپديد شدن است.

ديوار چين با 8850 كيلومتر طول، يکي از عجايب هفت‌گانه‌ي جهان دانسته مي‌شود و در جهان به‌لحاظ زمان ساخت، طولاني‌ترين و بزرگ‌ترين مهندسي تدافعي نظامي دنياي باستان است.

تاريخ ساخت ديوار چين به قرن نهم قبل از ميلاد بازمي‌گردد. حکومت وقت چين براي جلوگيري از حملات مليت‌هاي شمالي، برج‌هاي آتش را براي خبررساني يا قلعه‌هاي مرزي را براي گرفتن اطلاعات دشمن در ارتباط با ديوار و روي آن ايجاد کرد.

تلاش‌هاي دولت چين براي جذب گردشگر با «سر اژدها» در شرايطي است كه سازمان جهاني جهانگردي در گزارشي از رشد چشمگير صنعت گردشگري اين كشور در سال 2011 خبر داده و اعلام كرده است كه اين كشور با بيشترين ميزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگري، در صدر فهرست كشورهاي آسيايي ميزبان گردشگران قرار دارد.

كارشناسان با توجه به عملكرد موفق دولت چين در طول دو هفته برگزاري مسابقات آسيايي در شهر گوآنگژو با جذب نزديك به نيم‌ميليون نفر گردشگر و جذب بيش از يك‌ميليون گردشگر در زمان برگزاري المپيك پكن در سال 2008 پيش‌بيني مي‌كنند كه دولت اين كشور به هدف خود در جذب 100ميليون نفر گردشگر در سال 2020 ميلادي و تبديل شدن به مقصد نخست گردشگري جهان دست يابد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha