• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91052415368

مديركل آموزش‌ و پرورش شهر تهران خبرداد:

شهريه سرويس‌هاي مدارس در انتظار تصويب شوراي شهر

شهريه سرويس‌هاي مدارس در انتظار تصويب شوراي شهر

مديركل آموزش‌ و پرورش شهر تهران گفت: شهريه سرويس‌هاي مدارس پايتخت در انتظار تصويب شوراي شهر است و امسال براي جلوگيري از فعاليت سرويس‌هاي غيرمجاز 20 شركت تحت پوشش تاكسيراني در 20 منطقه شناسايي و با آنها قرارداد منعقد شده است.

مديركل آموزش‌ و پرورش شهر تهران گفت: شهريه سرويس‌هاي مدارس پايتخت در انتظار تصويب شوراي شهر است و امسال براي جلوگيري از فعاليت سرويس‌هاي غيرمجاز 20 شركت تحت پوشش تاكسيراني در 20 منطقه شناسايي و با آنها قرارداد منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار «آموزش‌ و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدعلي يزديخواه در جلسه ستاد استقبال از مهرقلم (سال تحصيلي 92ـ91‌) افزود: يكي از اقداماتي كه امسال در آموزش و پرورش شهر تهران و با همكاري سازمان تاكسيراني شهرداري تهران صورت گرفته، شناسايي 20 شركت از شركت‌هاي تحت پوشش تاكسيراني بوده كه مقرر شده اين شركت‌ها يك منطقه از تهران را تحت پوشش قرار دهند و سرويس مدارس آن منطقه را در قالب انعقاد قرارداد، تامين كنند.

وي با بيان اينكه نرخ جديد سرويس مدارس از خردادماه به شوراي شهر اسلامي شهر تهران اعلام شده و در دست بررسي است، اعلام كرد: اين شهريه در انتظار تصويب شوراي شهر است و به محض مصوب شدن آن را به شركت‌ها اعلام خواهيم كرد.

در مناطق مركزي براي سرويس مدارس از ميني‌بوس استفاده نمي‌شود

يزديخواه تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي امسال در حوزه توسعه و اجراي سرويس‌هاي مدارس استفاده از ون و تاكسي در محدوده مركزي شهر است، بنابراين در مناطق مركزي براي سرويس مدارس از ميني‌بوس استفاده نخواهيم كرد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر تنها 10 درصد از دانش‌آموزان مدارس شهر تهران تحت پوشش‌هاي سرويس‌هاي مدارس قرار دارند و 90 درصد از شبكه حمل‌ونقل عمومي استفاده مي‌كنند و يا تردد آنهابه مدرسه توسط خانواده‌هايشان انجام مي‌شود كه بايد بتوانيم به لحاظ تاثير فراواني كه سرويس‌هاي مدارس در كاهش ترافيك شهري دارند، پوشش سرويس مدارس را افزايش دهيم.

به گفته يزديخواه، علاوه بر كاهش بار ترافيكي در استفاده از سرويس‌هاي مدارس، توسعه اين بخش مي‌تواند كمك بزرگي بر اقتصاد خانوار نيز داشته باشد.

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران تصريح كرد: بر اساس گزارش‌هاي موجود از بين 10 درصد از دانش‌آموزاني كه از سرويس مدارس استفاده مي‌كنند 50 درصد را دانش‌آموزان ابتدايي، 30 درصد دانش‌آموزان راهنمايي، 20 درصد دانش‌آموزان متوسطه تشكيل مي‌دهند.

وي عنوان كرد: 85 درصد سرويس مدارس در مناطق 1، 2، 3، 4، 5، 6، 8 و 12 استفاده مي‌شود و 15 درصد بعدي مربوط به بقيه مناطق است.

يزدي‌خواه با بيان اينكه سال گذشته 16 هزار و 436 دستگاه تاكسي، ميني‌بوس و ون در قالب سرويس مدارس دانش‌آموزان را جابجا مي‌كردند، تصريح كرد: امسال اين تعداد به 18 هزار دستگاه افزايش خواهد يافت.

مديركل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با تاكيد بر اينكه براي كاهش بارترافيكي به ويژه در ساعات پيك ترافيك بايد بتوانيم سرويس مدارس را توسعه دهيم، عنوان كرد: اين امر تاثير فراواني در كاهش بار ترافيكي دارد و آموزش و پرورش مي‌تواند با استفاده از اين ظرفيت گام موثري را در اين راستا بردارد.

وي از برگزاري جشن شكوفه‌ها براي دانش‌آموزان كلاس اول ابتدايي در 29 شهريورماه خبر داد و گفت: اين جشن با هدف آشنايي دانش‌آموزان با محيط مدرسه و مربيان برگزار مي‌شود و امسال روز چهارشنبه 29 شهريورماه دانش‌آموزان كلاس اول ابتدايي در اين جشن شركت خواهند كرد.

به گفته مديركل آموزش و پرورش شهر تهران شروع سال تحصيلي جديد براي ساير پايه‌هاي تحصيلي از روز شنبه خواهد بود و امسال يك ميليون و 90 هزار دانش‌آموز تهراني سال تحصيلي 92 ـ 91 را آغاز خواهند كرد.

وي درباره برنامه‌هاي امسال آموزش و پرورش شهر تهران براي بازگشايي مدارس نيز گفت: با همكاري راهنمايي و رانندگي تهران يكصد هزار دانش‌آموز تحت آموزش‌هاي چهره به چهره ترافيكي قرار گرفته‌اند. همچنين نصب علايم هشداردهنده، استفاده از پليس مدرسه، توسعه آموزش‌ها، تصويب شهريه سرويس مدارس از جمله برنامه‌هاي امسال براي مهر 91 است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha