• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91052415372

با اعلام جزئيات ستاد استقبال از مهر قلم؛

راه‌اندازي خط 5 اتوبوس‌هاي تندرو از مهر 91/تجهيز سرويس‌هاي مدارس به چراغ گردان زرد

راه‌اندازي خط 5 اتوبوس‌هاي تندرو از مهر 91/تجهيز سرويس‌هاي مدارس به چراغ گردان زرد

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از راه‌اندازي خط 5 اتوبوس تندرو از مهرماه امسال خبر داد.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه از راه‌اندازي خط 5 اتوبوس تندرو از مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيمان سنندجي در ستاد استقبال از مهر قلم (سال تحصيلي 91-92) كه با حضور مسوولان دستگاه‌هاي مختلف برگزار شد، با اعلام راه‌اندازي خط 5 بي‌ آر‌ تي از اول مهر ماه، گفت: اين خط يكي از بهترين خطوط اتوبوسراني شهر تهران است كه از ابتداي مهر ماه فعاليت خود را آغاز مي‌كند.

وي افزود:‌ 50 دستگاه اتوبوس دوكابين امروز ترخيص شده كه از فردا وارد خطوط ناوگان اتوبوسراني شهر تهران مي‌شود كه با توجه به برگزاري اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهد، اقدام مناسب و به موقعي است.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه همچنين از مانيتورينگ شدن خطوط اتوبوسراني منطقه 20 خبر داد و گفت: ايجاد اين سامانه در منطقه 19 شهرداري تهران در دستور كار قرار گرفته و پس از آن مناطق 2 و 5 نيز به ليست اين طرح اضافه خواهند شد.

به گزارش ايسنا، عبداللهي ـ معاون خدمات شهري شهرداري تهران ـ در جلسه ستاد استقبال از مهر قلم سال تحصيلي 92-91، گفت: اجلاس كشورهاي غيرمتعهد يكي از بزرگترين اتفاقات كشور بعد از انقلاب اسلامي است و اقدامات وسيع در سطح شهر تهران براي ميزباني اين اجلاس در دستور كار قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه 14 منطقه در مسير تردد مهمانان اين اجلاس قرار دارد، تصريح كرد: شهرداري تهران با همه امكانات و نيروهاي خود بسيج شده تا اقدامات لازم را براي برگزاري هر چه بهتر اين ميزباني انجام دهد.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران تصريح كرد: امسال بازگشايي مدارس ويژه خواهد بود، چرا كه همه اقداماتي كه هر ساله براي مهر انجام مي‌شد، امسال يك ماه زودتر براي برگزاري اجلاس اجرايي مي‌شود.

عبداللهي، خط ‌كشي معابر شهري به ويژه در مسير‌هاي تردد مهمانان، اصلاح و نصب علايم ترافيكي، روكشي گاردريل‌ها، رنگ‌آميزي جدول‌ها و ساير اقدامات را از جمله برنامه‌هاي شهرداري براي آماده‌سازي شهر تهران عنوان و اعلام كرد: يكي از مهم‌ترين اقدامات، روكشي آسفالت اصلي در معابر اصلي تردد مهمانان اين اجلاس است.

وي گفت: در حوزه‌هاي اجتماعي، زيباسازي و مجموع پارك‌ها نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است. ضمن آنكه امسال در راستاي اجراي برنامه‌هاي ويژه مهر 91، توزيع گل و گلدان به تعدادي از مدارس شهر تهران را در اولويت قرار داده‌ايم.

به گفته معاون خدمات شهري شهرداري تهران، جمع‌آوري خودروهاي اسقاطي و برطرف كردن مشكلات مربوط به آب‌گرفتگي معابر نيز از ديگر اقداماتي است كه در دستور كار شهرداري قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، در اين جلسه همچنين آباديان ـ نماينده امدادخودرو ـ نيز با اشاره به اينكه سال گذشته حادثه‌اي كه منجر به فوت دانش‌آموزي شد، رخ نداده، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم امسال تعداد سرويس‌هاي مدارس به 18 هزار خودرو برسد و يكي از اقداماتي كه امسال در دستور كار قرار گرفته، مانور سراسري معاينه فني اين خودروها در نيمه دوم شهريور ماه است تا فرهنگ‌سازي مناسبي براي طرح معاينه فني خودروها شود.

وي از نصب چرا‌غ‌‌ گردان‌هاي‌ زرد‌ رنگ در سرويس مدارس از مهر امسال خبر داد و گفت: با توجه به اينكه بيشترين استفاده‌كنندگان از سرويس مدارس را دانش‌آموزان ابتدايي تشكيل مي‌دهند، ايمني و استانداردسازي كمربندهاي سرويس مدارس و پنجره‌ها و همچنين اصلاح و استانداردسازي ارتفاع پله‌هاي ميني‌بوس‌ها در دستور كار قرار گرفته است.

آباديان تصريح كرد: علي‌رغم اينكه در حال حاضر تعدادي از سرويس‌هاي مدارس دخترانه از رانندگان زن استفاده مي‌كنند، اما در صدد هستيم تا تعداد رانندگان زن را در سرويس‌هاي مدارس دخترانه افزايش دهيم.

به گزارش ايسنا، همچنين سرهنگ نصيري، نماينده راهور تهران نيز گفت: برخورد با تخلفات در تمامي سطوح، رسيدگي تصادفات، ارتقاي فرهنگ ترافيك و آماده‌باش از اول تا پانزدهم مهر از برنامه‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران در مهر ماه است.

واكف، نماينده شركت بهره‌برداري مترو نيز در اين جلسه با اعلام برنامه‌هاي شركت مترو در مهرماه، گفت: ارائه سرويس رايگان به دانش‌آموزان و دانشجويان با كارت دانش‌آموزي و دانشجويي، افزايش تعداد قطارهاي مترو، ارائه كارت بليت‌هاي تخفيف‌دار به دانش‌آموزان و دانشجويان، اعلام تبريك بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها بخشي از برنامه‌هايي است كه توسط شركت بهره‌برداري مترو انجام مي‌شود.

به گزارش ايسنا، احمدي‌بافنده، مديرعامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران نيز گفت: امسال علاوه بر اينكه رانندگان سرويس‌هاي مدارس تاييده صلاحيت دريافت مي‌كنند، تاييده سلامت آنها نيز در دستوركار شركت تاكسيراني قرار گرفته است.

وي تصريح كرد: پيشنهادي به آموزش و پرورش مبني بر استفاده مربيان و معلمان از سرويس‌هاي شركت تاكسيراني عنوان شده، چرا كه اين امر نيز همانند سرويس مدارس تاثير بسزايي در كاهش بار ترافيكي شهر دارد. همچنين پيشنهاد ديگري نيز عنوان شده تا دانش‌آموزان در اوقات فراغت و گردش‌هاي علمي نيز بتوان از پشتوانه حمل‌ونقلي سازمان تاكسيراني استفاده كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha