• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91052314526
  • خبرنگار : 71439

نطق ميان دستور؛

نماينده مراغه: صداوسيما با پخش برنامه‌هاي شاد احساسات مردم زلزله‌زده را جريحه‌دار نكند

نماينده مراغه: صداوسيما با پخش برنامه‌هاي شاد احساسات مردم زلزله‌زده را جريحه‌دار نكند

نماينده مراغه و عجب‌شير در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حادثه زلزله در آذربايجان اظهار داشت: صداوسيما با پخش برنامه‌هاي شاد در اين ايام احساسات مردم را جريحه‌دار نكند.

نماينده مراغه و عجب‌شير در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حادثه زلزله در آذربايجان اظهار داشت: صداوسيما با پخش برنامه‌هاي شاد در اين ايام احساسات مردم را جريحه‌دار نكند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهدي دواتگري در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز مجلس شوراي اسلامي ضمن تسليت به زلزله‌زدگان و بازماندگان آذربايجان گفت: آذربايجان امروز داغدار مردان و زنان غيرتمند، زحمت‌كش و سخت‌كوشي است كه عمري با مجاهدت از دل سخت‌سنگ به بارور ساختن زمين سردي پرداختند كه توشه‌اش زينت‌بخش سفره پاك و غيرتمندانه‌شان گرديده است.

وي افزود: مشيت الهي براين قرارگرفت كه با تقديم عزيزترين گوهر وجودي اين غيرتمندان بار ديگر زمزمه پايداري مردم اين منطقه با ترنمي اندوهگين به گوش همه ايرانيان برسد.

نماينده مراغه و عجب‌شير، نسبت به امداد‌رساني هرچه سريعتر و ايجاد امكانات لازم به زلزله‌زدگان نسبت به مسئولان تذكر داد و بيان كرد: از وزارت شهرسازي درخواست مي‌كنم نسبت به ايجاد تمهيدات لازم براي بازسازي مناطق زلزله‌زده و مقاوم‌سازي ساير مناطق زلزله‌خيز آذربايجان اقدام لازم را انجام دهد.

داوتگري با انتقاد از عملكرد صداوسيما اظهار داشت: از صداوسيما جمهوري اسلامي ايران انتظار مي‌رود كه احساسات خالصانه ملت ايران را در ايام شهادت امام علي (ع) و حادثه زلزله اخير با پخش برنامه‌هاي شاد جريحه‌دار نكند.

وي در ادامه موفقيت ملي‌پوشان ايراني در بازي‌هاي المپيك لندن را تبريك گفت و خاطر نشان كرد: از دولت انتظار مي‌رود كه لايحه حمايت همه جانبه از نخبگان علمي، فرهنگي و ورزشي را تهيه و جهت تصويب به مجلس تقديم نمايد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: براين باور هستيم كه همان اندازه كه ايران از رشد و اعتلاي بيشتر در عرصه‌هاي علمي و فناوري برخوردار مي‌شود به همان اندازه نيز كينه بيشتر در دل مخالفان و استعمارگران برمي‌انگيزد.

وي با اشاره به شرايط تحريم در كشور گفت: ممانعت و جلوگيري از تحريم نمودن نخبگان و دانشمندان ايراني از شركت در مجامع علمي تا تحريم‌هاي اقتصادي، تجاري و مالي و ترور دانشمندان اين كشور تنها بخشي از توطئه‌هاي جبهه استكبار در مقابل ملتي است كه مي‌خواهد با اتكا به دانش بومي و نبوغ جوانان غيرتمندش به استقلال و خودكفايي برسد.

اين نماينده مجلس خاطر نشان كرد: امروزه دفاع از حقوق ملت‌هاي مسلمان ستمديده‌اي كه در سايه توانمندي‌هاي كشور ايران و لطف خدا به بيداري و روشنگري اسلامي رسيده‌اند يكي از بهانه‌هايي است كه مي‌خواهد به زعم خود حلقه محاصره‌ها را تنگ‌تر نمايد كه اين زهي خيال باطل است چرا كه ملت استعمارستيز ايران همچنان پرچم رسالت قدسي خود را بر دوش خواهد كشيد و راه پرافتخار خميني كبير را طي خواهند كرد.

دواتگري با تاكيد بر ضرورت حضور پرشور در راهپيمايي روز قدس اظهار كرد: ان‌شاءالله روز قدس امسال مردم بسيار پرشورتر از سال‌هاي گذشته به دفاع از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي خود خواهند پرداخت.

نماينده مراغه و عجب‌شير با اشاره به نامگذاري دهه سوم انقلاب به دهه توسعه و پيشرفت توسط مقام معظم رهبري تصريح كرد: اگر دولت محترم بر شعارهاي سال‌هاي مختلف توجه جدي داشت امروز شاهد تورم و ركود در عرصه توليد نبوديم بنابراين انتظار مي‌رود با مبنا قرار گرفتن اقتصاد مقاومتي بار ديگر توطئه‌هاي دشمنان نظام و انقلاب نقش بر آب شود.

وي در پايان به برخي مشكلات و انتظارات موجود در حوزه انتخابيه خود اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha