• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91052314441
  • منبع : ریاست جمهوری

کارگروه دولت براي رسيدگي به مناطق زلزله‌زده تشكيل شد/كمك بلاعوض به زلزله‌زدگان داده مي‌شود

کارگروه دولت براي رسيدگي به مناطق زلزله‌زده تشكيل شد/كمك بلاعوض به زلزله‌زدگان داده مي‌شود

معاون اول رييس‌جمهور از تشکيل کارگروهي با تمام اختيارات دولت براي رسيدگي به وضعيت مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور خبر داد.

معاون اول رييس‌جمهور از تشکيل کارگروهي با تمام اختيارات دولت براي رسيدگي به وضعيت مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، محمدرضا رحيمي شب گذشته در حاشيه بازديد از بيستمين نمايشگاه قرآن، درباره زلزله اخير در استان آذربايجان غربي اظهار كرد: پس از اطلاع از اين رخداد همه مسئولان براي کمک به آسيب‌ديدگان بسيج شدند و بخشنامه‌اي به تمامي استانها صادر شد تا به ياري زلزله‌زدگان بشتابند.

وي اضافه کرد: در ساعات اوليه وقوع زلزله هياتي متشکل از وزراي کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و مسئولان هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا مسائل و خسارات به بار آمده را از نزديک مشاهده و گزارش آن را به دولت ارائه کنند.

رحيمي با اشاره به اينکه جلسه روز يکشنبه هيات دولت به موضوع زلزله و نحوه ساماندهي و رسيدگي به مردم آسيب ديده اختصاص يافت، گفت: در جلسه هيات وزيران نحوه کمک‌رساني به شهرهاي آسيب‌ديده بررسي و مقرر شد کارگروهي با همه اختيارات هيات دولت به رياست معاون اول رييس‌جمهور تشکيل و براي رسيدگي و جبران خسارات اقدام کند.

معاون اول رييس‌جمهور اضافه كرد: اين کارگروه روز دوشنبه به مناطق زلزله‌زده اعزام مي‌شود تا از نزديک همه مسائل را بررسي و تدابير لازم را براي جبران هرچه سريعتر خسارات اتخاذ کند.

وي همچنين از اختصاص مبالغي به عنوان کمک بلاعوض و همچنين وام‌هاي 10 تا 12 ميليون توماني به خانواده‌هايي که دچار آسيب و خسارت شده‌اند، خبر داد.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، معاون اول رييس‌جمهور شب گذشته (يکشنبه) از بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن کريم بازديد و در مراسم تقدير از خادمان نهج‌البلاغه شرکت کرد.

رحيمي ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف اين نمايشگاه، به گفت‌وگو با افراد حاضر در غرفه‌ها پرداخت و در جريان آثار ارائه شده به بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن قرار گرفت.

وي همچنين در جريان بازديد از اين نمايشگاه اظهار كرد: در نمايشگاه امسال کارهاي ارزشمندي ارائه شد و استقبال گسترده اقشار مختلف مردم که براي بازديد در اين نمايشگاه حضور يافته‌اند، گوياي اين حقيقت است. البته محل برگزاري و فضاي نمايشگاه هنوز به نقطه مطلوب نرسيده اما وزارت ارشاد و دست‌اندرکاران عرصه قرآن در جهت ارائه خدمات به مردم هر سال بهتر از سال گذشته عمل مي‌کنند.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به اينکه 36 هزار اثر از حضرت علي(ع) و نهج‌البلاغه در اين نمايشگاه جمع‌آوري شده است، افزود: اين کار اقدامي ارزشمند و قابل تقدير است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha