• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91051610159
  • خبرنگار : 71408

در فاصله يك هفته مانده تا آغاز اكران عيد فطر

شوراي صنفي نمايش باز هم تكليف اكران عيد فطر را مشخص نكرد

شوراي صنفي نمايش باز هم تكليف اكران عيد فطر را مشخص نكرد

اگرچه فيلم‌هاي اكران عيد فطر بايد از چهارشنبه هفته آينده يعني 9 روز ديگر روي پرده سينماها بروند، اما شوراي صنفي نمايش در جلسه امروزش باز هم به شكل رسمي نام فيلم‌هاي اين اكران را اعلام نكرد.

اگرچه فيلم‌هاي اكران عيد فطر بايد از چهارشنبه هفته آينده يعني 9 روز ديگر روي پرده سينماها بروند، اما شوراي صنفي نمايش در جلسه امروزش باز هم به شكل رسمي نام فيلم‌هاي اين اكران را اعلام نكرد.

حبيب كاوش ـ سخنگوي شوراي صنفي نمايش ـ در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره مصوبات آخرين جلسه شوراي صنفي نمايش بيان كرد: در اين جلسه، اكران فيلم سينمايي «ضد گلوله» در گروه «عصر جديد» براي نوبت عيد فطر قطعي شد.

وي درباره اكران فيلم‌هاي «كلاه قرمزي و بچه ننه»، «تو، من» و«بي‌خداحافظي» كه از انها به عنوان فيلم‌هاي نوبت اكران عيد فطر نام برده مي‌شود هم گفت: در روزهاي آينده تكليف ساير فيلم‌هاي عيد فطر مشخص مي‌شود.

سخنگوي شوراي صنفي نمايش در پاسخ به پرسشي درباره قطعي بودن تنبيه سينما «آزادي» و حذف سرگروهي آن، اظهار كرد: بله. چيزي كه هفته قبل درباره سينما «آزادي» اعلام شد، هنوز هم پابرجاست و تغييري در نظرمان حاصل نشده است. همانطور كه اعلام كرديم سينما «آزادي» فعلا از سرگروهي حذف شده است.

به گزارش ايسنا،‌ در هفته‌هاي اخير، بحث اكران عيد فطر به چالشي جديد بين حوزه هنري و شوراي صنفي نمايش تبديل شده است.

از سويي براي اكران عيد فطر، «كلاه قرمزي و بچه ننه» با گروه استقلال و «تو، من» با گروه آزادي قرارداد امضاء كرده‌اند و از سوي ديگر شوراي صنفي نمايش براساس تاكيدات حوزه هنري براي اكران فيلم‌هاي ارزشي مي‌گويد، «كلاه قرمزي و بچه ننه» و «تو، من» فيلم‌هاي ارزشي نيستند و نمي‌توانند در سرگروه‌هاي استقلال و آزادي كه متعلق به حوزه هنري هستند، اكران شوند.

در هر صورت، به نظر مي‌رسد اين موضوع چالش جديدي را در رابطه شوراي صنفي نمايش و حوزه هنري ايجاد كرده است و همين امر باعث شده كه در فاصله يك هفته مانده تا اكران فيلم‌هاي نوبت عيد فطر هنوز تركيب انها مشخص نباشد!

اگرچه بسياري اميدوارند كه اكران عيد فطر بتواند ريزش شديد مخاطب سينما در چند ماهه گذشته را جبران كند اما در اين شرايط، تهيه‌كنندگان گلايه‌مند هستند كه چگونه بايد براي تبليغات فيلم‌هاي خود و معرفي آن به مردم برنامه‌ريزي كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha